Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

En förfärligt myyyyycket nybörjarfråga:

Påverkar datorns "egen volymkontroll/mixer" vilken nivå jag får IN på mitt externa ljudkort?

(ni vet de där volymkontrollerna som dyker upp om man klickar på högtalaren och som även finns i ljudinspelaren?)

har för mig att jag läst ngn tråd här att den fungerar som en "gain" in till ljudkortet ÄR DETTA RÄTT ELLER HAR JAG FATTAT DET HELT GALET???? 😉

Jag får en knappt hörbar signal??

Tacksam nybörjare

LEGATO

Annons
Postat

Gissar på att du kör Win XP om så är fallet är svaret ja, under förutsättning att du har ett volymreglage för IN och det är den du talar om. Är det utvolymen då menar finns det två sätt att höja volymen. 1) Öka styrkan på "Wave" (om det är en Mp3-fil du spelar upp eller liknande). 2) Höj Master volymen (den lägst till höger). Kanske har jag fått allt om bakfoten men men, värt ett försök iaf...?! 😳

Får du en väldigt låg ljudsignal som är distad kör du in digitalt ljud i en analog ingång. Passa dig för att dra upp ljudnivårelagen till max när du testar för att spara dina egna öron. 😎

Postat

Hej

Implasticyde

Tack för svar och att du tog dig tid att svara...... TOPPEN!!!!

Skall testa dina tips direkt

Ha det gott!

LEGATO

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.