lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 du lägger det på musikarkivet.se om du har möjlighet till sånnt. ja, det har jag normalt sett. Men nu när jag måste in för att ändra bort Hallelujah från skivan fort (det blev snabbt en mycket större grej än jag kunde tro det här släppet). Så kommer jag inte in på servern.... De är bara att slita sig i skägget och be för att inte någon ond Leonard Cohen representant börjar snoka runt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Låter bra det här. Ett hett tips är dock att skaffa en bättre mikrofon.. /Daniel Jaså... ja kanske... jag har en AKG Perception 200 och jag tycker den är helt sjysst. Men däremot är jag ingen höjdar producent direkt så jag misstänker att det kanske är det som gör att du tycker sången låter lite B Okej, vad har du för mikrofonförstärkare då? Har du spelat in i minst 16bit/44khz? Har du varit noga med gain, så att den ligger nära 0db hela tiden när du spelar in? Eller har du helt enkelt kört sången genom någon konstig rör-emulator? Konstigt låter det iaf. Instängt, burkigt och lågupplöst. Mikrofonen är det nog inget fel på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 (redigerat) Okej, vad har du för mikrofonförstärkare då? Toneport UX2 (jag tycker inte att den låter bra själv så det är min gissning till boven Har du spelat in i minst 16bit/44khz? 24/48 på den här låten Har du varit noga med gain, så att den ligger nära 0db hela tiden när du spelar in? Jajjebulle Eller har du helt enkelt kört sången genom någon konstig rör-emulator? Bara lite kompressor, de-esser, reverb och delay Redigerat 25 januari 2007 av lonewind Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Vill bara rapportera att jag inte bara här har fått mycket positiv feedback på det här. Det är verkligen jättekul. Tack för det! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Finns en del bra script på google, Google sök! Sen kan man ju använda webstat om man sätter ett vidare skicknings script på sidan web webstat scriptret inlagt. <script LANGUAGE="JavaScript"> //***---Efter hur många millisekunder ska man skickas vidare. 0=På direkten; 3000=3 sekunder. meta_tid=15000 //***---Ange till vilken sida man ska komma här nedan. sida="http://www.nexustwins.com" function meta() { //***---Ersätt "self" mot "top" om den nya sidan ska komma i helskärm. Om sidan ska komma i en viss frame, ersätt "self" mot "parent.FRAMENSNAMN". top.location=sida } setTimeout("meta()",meta_tid) //--> </SCRIPT> Tiden i scriptet ligger på 15 sek, notera att du ska lägga detta script under din webstat counter eftersom det finns en liten risk att sidan inte hinner laddas klart innan den skickar vidare i till nästa sida. Lite kladdigt är det ochså. Men hoppas att det duger! ------------------------------------ För övrigt tycker jag att det är bra att släppa egna skivor på nätet. Om jag skulle gjort det skulle jag gjort en HTML sida där en låtlista finns så man kan ladda ner varje låt för sig eftersom man kommer att få långt fler nerladdningar på varjje låt eftersom folk med sämre linor inte orkar att tanka ner 100 mb. //Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 För övrigt tycker jag att det är bra att släppa egna skivor på nätet. Om jag skulle gjort det skulle jag gjort en HTML sida där en låtlista finns så man kan ladda ner varje låt för sig eftersom man kommer att få långt fler nerladdningar på varjje låt eftersom folk med sämre linor inte orkar att tanka ner 100 mb. //Nexustwins Hej, tusen tack för jättebra tips. Jag har precis köpt www.chrismichols.com (ännu inte aktiverat). Och fått serverplats av ett par supersjyssta kompisar,( deras sida är värd att kika på www.musikarkivet.se), så efter jag fått igång den ska det inte vara några större problem hoppas jag att föra statistik. Eftersom det bara är en EP så är den inte större än 40MB tror jag så det är förhoppningsvis en bra grej. Kommer nog lägga kut låtarna separat också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Wow... 106 lyssningar på myspace... är jag kändis... allvarligt talat tycker jag det är sjukt kul! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 man får väl ta å be om en ajjtågraf 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Okej, vad har du för mikrofonförstärkare då? Toneport UX2 (jag tycker inte att den låter bra själv så det är min gissning till boven Har du spelat in i minst 16bit/44khz? 24/48 på den här låten Har du varit noga med gain, så att den ligger nära 0db hela tiden när du spelar in? Jajjebulle Eller har du helt enkelt kört sången genom någon konstig rör-emulator? Bara lite kompressor, de-esser, reverb och delay Okej 😉 .. Hur som helst så är det bra musik, och det är ju det viktigaste. Dock så är jag lite av en ljudnerd, så jag kan tycka att ett visst av ljud kan förstöra en låt så att säga. Med det säger jag alltså att det är/kan vara subjektivt vad som är bra och dåligt ljud 😄 /Diplomat-Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Okej, vad har du för mikrofonförstärkare då? Toneport UX2 (jag tycker inte att den låter bra själv så det är min gissning till boven Har du spelat in i minst 16bit/44khz? 24/48 på den här låten Har du varit noga med gain, så att den ligger nära 0db hela tiden när du spelar in? Jajjebulle Eller har du helt enkelt kört sången genom någon konstig rör-emulator? Bara lite kompressor, de-esser, reverb och delay Okej 😉 .. Hur som helst så är det bra musik, och det är ju det viktigaste. Dock så är jag lite av en ljudnerd, så jag kan tycka att ett visst av ljud kan förstöra en låt så att säga. Med det säger jag alltså att det är/kan vara subjektivt vad som är bra och dåligt ljud 😄 /Diplomat-Daniel Härligt att höra att du gillar musiken. Verkligen. Jag börjar bli lite ljudnerd själv så snart blir jag väl tvungen att köpa mig en dyr mickförstärkare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Realjalle (oregistrerad) Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Måste bara säga att det är jävligt bra!! Keep upp the good work! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Måste bara säga att det är jävligt bra!! Keep upp the good work! Fasen vad glad jag blev nu! TACK! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Och om jag inte var glad nog så fick jag en 11 000:- Tacoma ackgura för 7500:- idag.... Solen skiner på mig :-D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Är jag ful om jag helt sonika boinkar den här tråden lite??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 25 januari 2007 Dela Postat 25 januari 2007 Undra om inte det är någon här som lyssnar mycke på Saybia. . . 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Undra om inte det är någon här som lyssnar mycke på Saybia. . . 😳 Faktiskt så har jag bara hört en låt av Saybia för några år sedan men jag kommer ihåg att jag tyckte det var bra! :-D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 Skön dag... jag har köpt en så väljudande gitarr så... och så är den vacker att se på.. och den luktar t om gott ... min fina Tacoma DM9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 25 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 25 januari 2007 När jag upptäckte att det var fler än familj och vänner som ville ha den här så fick jag panikbråttom att ta bort covern jag "lånat". Nu finns Selfrighteous, en singer/songwriter duet, med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Och nu har jag köpt mig chrismichols.com (inte aktiv än).... Jag kommer väl gå i personlig konkurs av alla utgifter ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Börjar få slut på skivor redan och måste köpa nya... Tur att webbskivorna inte kostar mig något :-D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Kul att många gillar det 😉 Musiken är inte min kopp te. Men du sjunger riktigt bra och det är välgjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Kul att många gillar det 🙂 Musiken är inte min kopp te. Men du sjunger riktigt bra och det är välgjort. Smaken är ju som sagt som ändalykten! 😄 Tack för komplimangen! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Tråduppdatering! Det skulle vara kul att höra lite hur ni har gjort när ni har släppt er musik? Berätta: Tillverkar ni era egna skivor. Hur distruberar ni? Tar ni betalt? Osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Ja, jag var med och släppte en folkmusikskiva -99, vi gjorde en egen produktion, vi fick studiotid via tjänster/gentjänster, samma med layout på skivan... Vi sålde 1500 ex av skivan, ganska bra för att vara hyfsat anonym inom folkmusikgenren... med tanke på att vi lade ut ca 25 000 totalt, på skivan, inkl. tryck och ncb å allt... Inom folkmusikvärlden behöver vi oftast inte vara oroliga för att ordna med distr. då man nästan uteslutande säljer skivor vid gig... Det säljs väldigt lite folkmusik ute i affär´n... Om man inte tillhör dom ledande grupperna... vilka inte heller säljer nån nämnbar mängd skivor ute i butik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 (redigerat) Ja, jag var med och släppte en folkmusikskiva -99, vi gjorde en egen produktion, vi fick studiotid via tjänster/gentjänster, samma med layout på skivan... Vi sålde 1500 ex av skivan, ganska bra för att vara hyfsat anonym inom folkmusikgenren... med tanke på att vi lade ut ca 25 000 totalt, på skivan, inkl. tryck och ncb å allt... Inom folkmusikvärlden behöver vi oftast inte vara oroliga för att ordna med distr. då man nästan uteslutande säljer skivor vid gig... Det säljs väldigt lite folkmusik ute i affär´n... Om man inte tillhör dom ledande grupperna... vilka inte heller säljer nån nämnbar mängd skivor ute i butik. Om jag inte räknar som en treåring (vilket jag faktiskt är känd för att göra kroniskt) så måste det väl varit en förlustaffär för er eller? Redigerat 26 januari 2007 av lonewind Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 (redigerat) Ja, jag var med och släppte en folkmusikskiva -99, vi gjorde en egen produktion, vi fick studiotid via tjänster/gentjänster, samma med layout på skivan... Vi sålde 1500 ex av skivan, ganska bra för att vara hyfsat anonym inom folkmusikgenren... med tanke på att vi lade ut ca 25 000 totalt, på skivan, inkl. tryck och ncb å allt... Inom folkmusikvärlden behöver vi oftast inte vara oroliga för att ordna med distr. då man nästan uteslutande säljer skivor vid gig... Det säljs väldigt lite folkmusik ute i affär´n... Om man inte tillhör dom ledande grupperna... vilka inte heller säljer nån nämnbar mängd skivor ute i butik. Om jag inte räknar som en treåring (vilket jag faktiskt är känd för att göra kroniskt) så måste det väl varit en förlustaffär för er eller? nja.... vi tog 150 per skiva... X (gånger) 1500 skivor = 225 000... eller räkna bort lite men vi gick med bra vinst... EDIT; sen sålde vi endel till företag som fick rabatt, men hursomhelst, så gick vi med en jädra vinst på den omgången.. Inte en enda skiva såldes i butik Redigerat 26 januari 2007 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 26 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2007 Ja, jag var med och släppte en folkmusikskiva -99, vi gjorde en egen produktion, vi fick studiotid via tjänster/gentjänster, samma med layout på skivan... Vi sålde 1500 ex av skivan, ganska bra för att vara hyfsat anonym inom folkmusikgenren... med tanke på att vi lade ut ca 25 000 totalt, på skivan, inkl. tryck och ncb å allt... Inom folkmusikvärlden behöver vi oftast inte vara oroliga för att ordna med distr. då man nästan uteslutande säljer skivor vid gig... Det säljs väldigt lite folkmusik ute i affär´n... Om man inte tillhör dom ledande grupperna... vilka inte heller säljer nån nämnbar mängd skivor ute i butik. Om jag inte räknar som en treåring (vilket jag faktiskt är känd för att göra kroniskt) så måste det väl varit en förlustaffär för er eller? nja.... vi tog 150 per skiva... X (gånger) 1500 skivor = 225 000... eller räkna bort lite men vi gick med bra vinst... EDIT; sen sålde vi endel till företag som fick rabatt, men hursomhelst, så gick vi med en jädra vinst på den omgången.. Inte en enda skiva såldes i butik Oj haha... jag sa ju det.... jag behöver kanske inte nämna att mattedelen inte var den del på HP som drog upp betyget :-D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 27 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2007 Ja, jag var med och släppte en folkmusikskiva -99, vi gjorde en egen produktion, vi fick studiotid via tjänster/gentjänster, samma med layout på skivan... Vi sålde 1500 ex av skivan, ganska bra för att vara hyfsat anonym inom folkmusikgenren... med tanke på att vi lade ut ca 25 000 totalt, på skivan, inkl. tryck och ncb å allt... Inom folkmusikvärlden behöver vi oftast inte vara oroliga för att ordna med distr. då man nästan uteslutande säljer skivor vid gig... Det säljs väldigt lite folkmusik ute i affär´n... Om man inte tillhör dom ledande grupperna... vilka inte heller säljer nån nämnbar mängd skivor ute i butik. Om jag inte räknar som en treåring (vilket jag faktiskt är känd för att göra kroniskt) så måste det väl varit en förlustaffär för er eller? nja.... vi tog 150 per skiva... X (gånger) 1500 skivor = 225 000... eller räkna bort lite men vi gick med bra vinst... EDIT; sen sålde vi endel till företag som fick rabatt, men hursomhelst, så gick vi med en jädra vinst på den omgången.. Inte en enda skiva såldes i butik Ja nackdelen med mitt sätt är väl att man inte blir rik direkt.... Men man har kul... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 27 januari 2007 Dela Postat 27 januari 2007 Funderar/planerar (sen några månader tillbaks) att släppa en EP jag med. Blir nog gratis nerladdning det med. Håller på och skriver låtarna just nu! Kanske kan bli en kul trend det här att släppa hela EP's på det här forumet 😏 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.