Jump to content
Annons

samplingar till keyboarb

Recommended Posts

FunkMasterPhil (oregistrerad)
Postat

😉 zup... visste inte var ja skulle lĂ€gga trĂ„den tyckte de passa bra hĂ€r..

Jag undrar om det finns nÄt program dÀr man kan lÀgga upp wav,mp3 mm ljud till midi keyboarden Žt.ex om jag öppnar en lÄt ock klipper den till tangenterna pÄ keyboarden sÄ jag kan spela upp olika delar av den pÄ tangenterna ...

ja har reason ..jag har letat och letat men det verkar bara som man kan importera midi dÀr.. ja e inte sÄ bra pÄ att förklara(lÀtt dyslexi)

Behöver hjÀlp.. Peace!!

Annons
Postat

Nu va det ett tag sen jag satt med Reason men Reason har en sampler, NNXT eller vad den nu heter!

Öppna wavfilerna med den eller med Redrum! Mappa upp i sequensern och sen ska Du ha en sampling pĂ„ varje tangent!

NÄn mer frekvent ReasonanvÀndare kan sÀkert förklara bÀttre!

NÄn vÀnlig administratör som vill flytta denna trÄden till ReasonAvdelningen?

Postat

"Sampler" i live 6.0 Àr helt underbar till just sÄdant. Har iofs inte haft nÄgot behov att göra just sÄ men tror nog att det med lÀtthet skulle kunna funka.

Live Ă€r rent allmĂ€nt underbart till det mesta 😉😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.