Bajenuffe1 Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 (redigerat) Vänner.. Jag har precis köpt ett nytt grafik kort ATI Radeon X3100. Det är ett AGP kort med en DVI och en vanlig skärmutgång. Innan har jag kört med en skärm och ett ATI radeon 9000 utan några problem, även det ett AGP kort. När jag nu kör med det nya kortet som jag kör två skärmar till så hänger sig Cubase fast ljudet fortsätter spela. Efter ca 20 sekunder kommer meddelandet "Signal out of range" upp. Jag har testat alla olika frekvenser och skärmupplösningar samt ställt ner antalet färger utan framgång. Det genereras inga fel i enhetshanteraren och allt verkar funka ok förutom när jag kör cubase. Jag skulle bli grymt glad om någon kunde komma med några råd. Det funkar ju klockrent med det andra ATI kortet fast med en skärm. /Uffe Redigerat 23 januari 2007 av Bajenuffe1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 23 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2007 (redigerat) OK.. Jag ger upp.. Jag gör det enkelt för er... Kan någon ge mig råd om ett bra grafikkort för AGP slot med 2 utgångar för att köra dubbla skärmar? /Uffe Redigerat 23 januari 2007 av Bajenuffe1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bakke Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Matrox Millenium G550 är ett bra AGP-kort om du inte har tänkt köra spel på datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Skriver under på Matrox G550. Ultimata lösningen för musiker. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Vilken av alla dessa är det som är att rekommendera då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 23 januari 2007 Dela Postat 23 januari 2007 Jag tycker att du ska testa å uppdatera drivrutinerna till grafikkortet innan du köper/byter till ett annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 24 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2007 Jag har uppdaterat drivrutinerna både till kortet och den tillhörande kontroll programvaran. Det funkar helt enkelt inte... Följdaktligen... Vilket av de kort som specas i länken är det bästa... /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 24 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2007 Aha... Nu fattar jag varför det inte funkar!! Det går inte att ha samma upplösning på de olika skärmarna eller på DVI och den vanliga skärmutgången på kortet... Nu fun kar det klockrent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.