Jump to content
Annons

Grafik kort "hänger" Cubase SE3

Bajenuffe1

Recommended Posts

Vänner..

Jag har precis köpt ett nytt grafik kort ATI Radeon X3100. Det är ett AGP kort med en DVI och en vanlig skärmutgång. Innan har jag kört med en skärm och ett ATI radeon 9000 utan några problem, även det ett AGP kort. När jag nu kör med det nya kortet som jag kör två skärmar till så hänger sig Cubase fast ljudet fortsätter spela. Efter ca 20 sekunder kommer meddelandet "Signal out of range" upp. Jag har testat alla olika frekvenser och skärmupplösningar samt ställt ner antalet färger utan framgång. Det genereras inga fel i enhetshanteraren och allt verkar funka ok förutom när jag kör cubase.

Jag skulle bli grymt glad om någon kunde komma med några råd. Det funkar ju klockrent med det andra ATI kortet fast med en skärm.

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Dela på andra sajter

Annons

OK.. Jag ger upp.. Jag gör det enkelt för er... Kan någon ge mig råd om ett bra grafikkort för AGP slot med 2 utgångar för att köra dubbla skärmar?

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.