Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är såhär att min bärbara dator har så fruktansvärt låg utvolym. Det går an när jag är hemma och kan koppla högtalarna till datorn och lurarna till högtalarna. Men det är bra mycket värre när man tar datorn med sig.

Jag vet att jag skulle kunna köpa ett externt ljudkort, men då är ju inte datorn särskilt bärbar längre. Jag vill kunna använda den bra "on the go" .Så till frågan:

Känner någon till ett program som höjer den allmänna utvolymen på datorn?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Kolla två saker: utgångsvolymen på programmet du använder (winamp eller nån movieplayer kanske) och sen sound-delen i controlpanelen. I din player har du säkert redan ställt in allt på maximum, men har du kollat controlpanel-inställningarna? Wav på fullt och "device volume" på fullt? Dina inbyggda högtalare låter bara skitare om du förstärker ljuden på "fel" sätt. Har du externa högtalare? Är dom aktiva isåfall?

Postat
Kolla två saker: utgångsvolymen på programmet du använder (winamp eller nån movieplayer kanske) och sen sound-delen i controlpanelen. I din player har du säkert redan ställt in allt på maximum, men har du kollat controlpanel-inställningarna? Wav på fullt och "device volume" på fullt? Dina inbyggda högtalare låter bara skitare om du förstärker ljuden på "fel" sätt. Har du externa högtalare? Är dom aktiva isåfall?

Har alla ljudinställningar maxade. Både Wave och Device. Har passiva högtalare hemma, alltså med separat strömförsörjning och förstärkare. Som sagt, går ju jättebra hemma, då jag förstärker genom dem, men att bara ha datorn med sig någonstans är värre. De inbyggda lyssnar jag inte på om jag inte sitter under pistolhot eller dyl.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat
Har passiva högtalare hemma, alltså med separat strömförsörjning och förstärkare. Som sagt, går ju jättebra hemma, då jag förstärker genom dem, men att bara ha datorn med sig någonstans är värre. De inbyggda lyssnar jag inte på om jag inte sitter under pistolhot eller dyl.

Exakt VAD är det du lyssnar med då du är on the road (hemma har du stärkare och de interna används endast under pistolhot)?

Postat
[..]

Har passiva högtalare hemma, alltså med separat strömförsörjning och förstärkare.

[...]

I mina öron låter det här som beskrivningen av en aktiv högtalare, och inte tvärtom. 😛

Postat
[..]

Har passiva högtalare hemma, alltså med separat strömförsörjning och förstärkare.

[...]

I mina öron låter det här som beskrivningen av en aktiv högtalare, och inte tvärtom. 😛

Låter ganska passivt enligt mig.

Passiva måste man väl koppla till en förstärkare emedan aktiva har inbyggt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.