lonewind Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 * LÅTNAMN: Stay * ARTIST/GRUPP: Sam Law * GENRE: Punkgrunge * KOMPOSITÖR: Chris Michols * PRODUCENT: Sam Law och Stagger Productions * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Mp3 128Kbps * STATUS: Slutmix Hej.... många av er har väl hört mina betydligt snällare och kanske mer seriösa produktioner. Tänkte jag skulle bjuda på en låt av mitt coverband Sam Law. Det finns fler låtar jag kan bjuda på om någon skulle finna det här intressant stay.mp3
lonewind Postat 23 januari 2007 Trådstartare Postat 23 januari 2007 Skitbra! Jaså... jag har själv lite svårt att förstå om det är bra eller dåligt då det är så pass mycket hobby musik över det för mig... typ repa en gång varannan månad
Emil Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 (redigerat) Låten var väl helt ok och sångaren sköter sig bra men det finns ju inget tryck alls i produktionen. Geting-gitarrerna gillar jag inte alls och det finns ju inget oomph! i varken basen eller trummorna. Låter liksom lofi på ett oballt sätt i mina öron. Redigerat 23 januari 2007 av Phobos
lonewind Postat 23 januari 2007 Trådstartare Postat 23 januari 2007 (redigerat) Låten var väl helt ok och sångaren sköter sig bra men det finns ju inget tryck alls i produktionen. Geting-gitarrerna gillar jag inte alls och det finns ju inget oomph! i varken basen eller trummorna. Låter liksom lofi på ett oballt sätt i mina öron. Jag håller med det.... produktionen är ganska tunn... Den är faktiskt inspelad i ett garage med bara en handfull halvkassa mickar... Så med tanke på det är jag rätt nöjd ändå Redigerat 23 januari 2007 av lonewind
Emil Postat 23 januari 2007 Postat 23 januari 2007 Låten var väl helt ok och sångaren sköter sig bra men det finns ju inget tryck alls i produktionen. Geting-gitarrerna gillar jag inte alls och det finns ju inget oomph! i varken basen eller trummorna. Låter liksom lofi på ett oballt sätt i mina öron. Jag håller med det.... produktionen är ganska tung... Den är faktiskt inspelad i ett garage med bara en handfull halvkassa mickar... Så med tanke på det är jag rätt nöjd ändå Skulle snarare kalla produktionen lätt, men dra ner disten på gitarrerna och dra upp mellanregistret på förstärkarna. Låter lite som du lagt på ett för högt ställt högpassfilter på hela mixen.
lonewind Postat 23 januari 2007 Trådstartare Postat 23 januari 2007 Låten var väl helt ok och sångaren sköter sig bra men det finns ju inget tryck alls i produktionen. Geting-gitarrerna gillar jag inte alls och det finns ju inget oomph! i varken basen eller trummorna. Låter liksom lofi på ett oballt sätt i mina öron. Jag håller med det.... produktionen är ganska tung... Den är faktiskt inspelad i ett garage med bara en handfull halvkassa mickar... Så med tanke på det är jag rätt nöjd ändå Skulle snarare kalla produktionen lätt, men dra ner disten på gitarrerna och dra upp mellanregistret på förstärkarna. Låter lite som du lagt på ett för högt ställt högpassfilter på hela mixen. Sorry... jag skrev fel.. jag menade tunn inte tung. Om du läser i trådens start så ser du att det inte är jag som har producerat och att det här är en slutmix så några ändringar blir det inte. Men jag uppskattar i vilket fall kommentarerna, tackar!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.