Jump to content
Annons

Vad heter den här musik stilen?

jag_alltid_nybörjare (oregistrerad)

Recommended Posts

hellu

hej hej

rubriken säger väl ganska mycket... vad heter sorlig men ändå maffig musik med kör i (kan även vara en stänk orkester i det hela)? ni vet sån man musik man får rysningar av när man hör...

/ David

ps: ge gärna ett litet exempel så jag vet att det är rätt eller skriv ett namn på en sådan låt...😄

Dela på andra sajter

Annons

ERA - Misere mani e också sjukt häftig. Fast där sjunger de lite mer modernt än i latinchocken Ameno.

Men testa och sök på ERA - ...... på youtube så finns många videos där

Skulle kalla den musiken Gregoriansk eller Celtic

Redigerat av Jonnie
Dela på andra sajter

tackar för svar, det är NÄSTAN det jag tänker på men det ska vara lite mer som den sorliga delen i "lejon kungen 1" (när simbas far dör) eller som i happy feet i början när Melfis (fadern) vaktar ägget i snöstormen...

/david

Dela på andra sajter

Lejonkungen ... Happy Feet ...

Hmmmm.... det är inte så att var och varannan sitter inne med de referenserna (eller?). 😉

Nån länk, kanske?

Låter det som, typ, Carmina Burana?

Dela på andra sajter

• 7 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.