Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej där krabbar! 😎 Jag lade upp en platta med låtar jag gjort via TuneCore och den finns nu på iTunes Music Store. Det är synt-demolåtar jag gjort under några års tid, till slut var det så pass många att det kändes som om det skulle kunna funka som ett album och "sagt och gjort" 😏

Tar dig till plattan i programmet iTunes

Demolåtar jag gjort till t ex Roland Jupiter 4, Sequential Prophet VS och lite sådär. Det är bara själva syntarna som låter i spåren, ibland med lite pålägg av någon röstslinga (som i VS-låten) och ibland med hjälp av lite trummor, t ex LM4 i Jupiter 4-låten.

Kul om ni kollar in!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Då kommer min shameless fråga.

Hur fick du in dessa alster på iTunes shoppen?

Postat

Tja! Via TuneCore, en sajt som är dedikerad för oss som gör egen musik och vill få upp den just där. -> http://www.tunecore.com/

Om någon nu köper någon av låtarna så ska pengarna sonika droppa in på ett PayPal-konto som man knyter till sitt TuneCore-konto.

Det var smidigt och kul, kostar inte mycket och enligt budskapet får man alla de eventuella intäkterna själv.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.