Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Här är ett exempel på två akustiska gitarrer som är distansmickade genom en Presonus Bluetube DP in i XLR-ingångarna på Delta 1010 LT. Som ni hör så är det ingen dist. Om det låter lite kraftigt/överstyrt ibland är det för att jag gick loss på rörknobben på distansmickarna 😆 nyhetens behag antar jag.
Annons
Postat

Har installerat mitt Delta1010LT nu .. inga problem än så länge, men jag har inte provat att spela in så mkt dock. Playback funkar finfint dock..

Ljudet är grymt mkt bättre än vad mitt gamla Audigy-kort kunde prestera iaf. Känns som man lyft av en filt från ljudet..

Postat

Skönt. Tur att M-Audio fungerar för någon iallafall 😳 ........... 😄

Postat

Har du förresten uteslutit att det är ljudkortet som orsakar klicken m.m? Kanske det är det som är innan ljudkortet som orsakar något?

Vi får se när jag sätter igång och spelar in hur det funkar..

Postat

Vänta lite.. 😳

Nu var det något märkligt. Lät som det försvann volym från ena kanalen 😄

Kan iofs vara min mixer som krånglar också..

Postat

Jo, det är ingångarna på mixern som är glapp.. ruckar man lite på dem så försvinner ljud. Kanske dags att införskaffa ny mixer också då..

Postat
Har du förresten uteslutit att det är ljudkortet som orsakar klicken m.m? Kanske det är det som är innan ljudkortet som orsakar något?

Ja så gott som. Det knastrar inte när jag spelar in sång eller akustisk gitarr via Presonus Bluetube DP. Men däremot när jag spelar in via Pod XT Pro:n eller Jmp-1:an oavsett vilken kanal det är. Har mycket svårt att tänka mig att det på en och samma gång skulle ha blivit samma fel på både Poden och Jmp-1:an.

Ska få testa ett EMU 0404 nu istället. Jag hoppas det funkar. Annars får jag lägga musiken på hyllan tills jag har råd med en ny dator (läs: 2009 eller senare). 😳

Postat

När jag igår testade Tracktion 2 så försvann problemet. Men bara i Trackion så fort jag startade Cubase började det igen. Blev fundersam och sökte loss lite på Cubase forum. Hittade den här tråden. Där en kille med samma problem som mig i Cubase blev av med dom när han installerade Pro Tools. Mycket trist om det är Cubase som är och har varit boven de senaste åren.

NEWS FLASH:

While I was looking over the M-Audio site yesterday for the 57th time looking to see if I missed anything, I noticed that they have a version of Pro-Tools for M-Audio now. So I download the trial version and test it out and SHAZAM no pops, clicks or other funky noises. Nothing. Crystal clear. It uses the M-Audio driver without a hitch but Cubase has this funky computerized Static/Clicking sound. So I have an aquantance that has Nuendo. So we install it on my machine, and it works perfectly with the M-Audio driver. So it's got to be in the Cubase software. But is it a setting I have wrong or is it the Software?

P.S Det blev något fel när jag skulle posta igår på Cubase Forumet. Sidan bara stod och laddade så det blev tyvärr 5 poster på varandra. Det är inte i vrede jag postat 5 likadana inlägg 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.