tbruce Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bästa trummaskinen? Syftar nu framförallt på typiska elektroniska trummor, dvs inte realistiskt programmerade multisamplade trumsetstrummor. Jag nominerar Cassius "Crazy legs" från skivan "1999". 808 när den är som allra bäst och mest dynamisk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 (redigerat) alla squarepusher-plattor.. 😛 bästa låten (ur programerings-synpunkt) är väl då "Kill robok", från plattan "Do you know squarepusher" där han använder varje enskild trumma att göra melodier.. han gör det sjukligt bra.. och ja, jag vet.. jag är en tönt som bara lyssnar på squarepusher!! 😲😉😉 Redigerat 22 januari 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diaks (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 En hel del acid låtar från 80-talet och tidigt 90-tal körde en hel del coola grejer med både tr 808 och tr 909 samt tr 606, vill minnas en låt som heter matabu part 2 eller nåt fina snare rolls osv sjukt mycket patterns dom måste ha suttit och länkat ihop i dom där inte allt för lättöverskådliga sequencer systemen en annan är acid air raid med solar quest, fin fina trumprogrammeringar i den med, man är allt för bortskämd nu för tiden med alla program 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Aphex Twin - Bucephalus Bouncing Ball, kanske? Det är nästan löjligt hur mekig den är, utan att för den delen sluta svänga. Squarepusher är också lite husgud vad det gäller trumprogrammering. När det kommer till enklare saker tycker jag att James Holden är en riktig pärla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Squarepusher är också lite husgud vad det gäller trumprogrammering. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Många feta 909or och 808or kan hittas på dom tidiga acidflashskivorna. typ volym 1-5, sen blir det lite andra bullar på deras samlingar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bästa trummaskinen? Syftar nu framförallt på typiska elektroniska trummor, dvs inte realistiskt programmerade multisamplade trumsetstrummor. Jag nominerar Cassius "Crazy legs" från skivan "1999". 808 när den är som allra bäst och mest dynamisk! Nej nej nej! Bland de skönaste 808 som finns måste ju vara Tobias von Hoffsten - I love my 808 en låt tillägnad denna underbara trummaskin..fyfan vad det svänger! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! definitivt.. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Jag försöker komma på något ruggigt tufft, men det enda som dyker upp i huvudet är Kraftwerk. Lyssna till exempel på låten "Trans Europe Express" eller varför inte "Numbers" från plattan "Computer World". Det skulle väl vara "Planet Rock" då med Afrika Bambaataa. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 KOm ju förfän på en som är SJUUUKT bra på trummaskinerna! Alan Wilder är ju hur sjuk som hellst! Lyssna bara på Recoil - Luscious Apparatus FYFAN! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! Glöm inte Linn för guds skull! 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! Glöm inte Linn för guds skull! 🙁 Den vet jag inte riktigt vilken de är 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zonkadonka Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Någon som vet ifall dessa trumm-maskiner fungerar till de nya Intel Macarna? 🙁 Jag kör Ableton Live 6... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! Glöm inte Linn för guds skull! 🙁 Den vet jag inte riktigt vilken de är 😮 http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_LM-1 Världens finaste kagge och virvel! Använder nån av dom eller båda i typ hälften av mina låtar. 😮 Väldigt fint att para med 808-hihatar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Någon som vet ifall dessa trumm-maskiner fungerar till de nya Intel Macarna? 🙁 Jag kör Ableton Live 6... Vi snackar hårdvarumaskiner... annars så finns Rebirth eller samplingar av dessa. Själv kör jag samplingar av demm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Annars tycker jag 505 / 808 / 909 är de skönase trummaskinsljuden! man kan ju göra allt med dem! Glöm inte Linn för guds skull! 🙁 Den vet jag inte riktigt vilken de är 😮 http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_LM-1 Världens finaste kagge och virvel! Använder nån av dom eller båda i typ hälften av mina låtar. 😮 Väldigt fint att para med 808-hihatar. Tankade precis ner samples av den! ska lyssna nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Nämen dedär ljuden känner man igen från gamla goda 80-tals låtar! Fan här ska de användas!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 New Orders "Blue Monday" är ju en trummaskinsklassiker annars... 🙁 Nog den enda låten jag kommer på som har trummor som hook. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 New Orders "Blue Monday" är ju en trummaskinsklassiker annars... Nog den enda låten jag kommer på som har trummor som hook. den har jag gjort en cover på!! 🙂 vill du höra?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timegroove Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 New Orders "Blue Monday" är ju en trummaskinsklassiker annars... 🙂 Nog den enda låten jag kommer på som har trummor som hook. Jag hörde en historia om att Kraftwerk ringde upp New Order och frågade om de fick sampla baskaggen från Blue monday för de tyckte den var så bra. Det fick de inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 IDF: Gärna! 🙂 Timegroove: Haha, undrar om det ligger nån sanning i det..? Tvivlar dessutom på att nån skulle ha kunnat bevisa det ifall de samplat och inte sagt nåt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Timegroove Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 IDF: Gärna! 🙂 Timegroove: Haha, undrar om det ligger nån sanning i det..? Tvivlar dessutom på att nån skulle ha kunnat bevisa det ifall de samplat och inte sagt nåt... Jag har för mig att jag hörde det på radion i en dokumentär eller ett inslag om New Order, så det kan vara sant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.