Jon Rinneby Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 (redigerat) I en tid av olika "bästa trådar" vore det intressant att ta reda på vem som egentligen sjunger bäst?! Självklart sitter jag inne på det korrekta svaret, men ni får såklart också dela med er 😆 Så bästa sånginsats: Jeff Bukley "Hallelujah" eller möjligen "Lover, You Should`ve Come Over" Redigerat 22 januari 2007 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mindrunner Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 En jag kommer att tänka på är "Here comes the flood" med Peter Gabriel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Jag drar till med en anti-vacker insats, men som innehåller en glödande passion och dekadens: Chino Moreno från Deftones - "Bored" 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Det var någon acapella snutt i Leaving Las Vegas. Grymt sjunget. Försökte ta reda på vem det var som sjöng och det jag kom fram till var att det var Nickolas Cage själv men jag undrar om det kan stämma. Bra var det iallafall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 John The Revelator sjungen av Dave Gahan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Killen i Kobojsarna, i låten "Sång om ingenting". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Ett lätt val: Jennifer Holliday i "I am telling you" ur Dream Girls Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Självklara svar. Bästa sångare i ett par olika genre: Freddie Mercury Luther Vandross Luciano Pavarotti Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bäst i alla genrer: Mike Patton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bäst i alla genrer: Mike Patton David gahan (ingen blir förvånad över att just jag......😆 Andy Bell Pavarotti Hon som sjunger i M-People...glömt vad hon heter..... Mahaila Jackson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Jeff Buckley - Hallelujah Claire Torry - The Great Gig In The Sky Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Matthew Good. Han få de enklaste melodier att låta fantastiskt, och de enklaste texter att låta smarta och bitska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Eric Dovers sång på skivan It's Five O'Clock Somewhere av Slash's Snakepit är så sjukt underbar. Hela skivan är en av mina absoluta favoriter, grymt underskattad. Men självklart får vi inte glömma Robert Plant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bah! Hur kan ni sätta Pavarotti före Jussi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonnie Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Chris Martin - Coldplay Jocke Berg - Kent Ben Hales - Aqualung Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Några favoriter: Astrud Gilberto - bossasångerska. Tony Harnell - kastrathårding Stevie Wonder - soulgud Patti Austin - soulgudinna Al Jarreu (stavning?) - soulprins Nils Landgren - mysig ton Patrick Ingelsten - begåvad polare 😕 etc. etc. etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Ja, fan, Mike Patton är sångguden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Makkara Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Otis Redding. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 (redigerat) Feist Tom Waits Elis Regina monica z Chet Baker linda svantesson edit: förfan!, Anja Garbarek! Redigerat 22 januari 2007 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Excubator (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Britney Spears Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Svårt, finns ju så många bra sångare där ute att det blir svårt att välja. Men jag har ett paer favoriter Agneta & Annefrid (Abba, deras röster ihop gav ett jävla sound) Phil Anselmo (Mest känd från Pantera, ett jävla drag i den pipan) Eva Cassidy (Tyvärr bortgången, absolut vackraste rösen) Alison Krauss (Soft snygg, kristallklar bluegrassångerska, en jävel på fiol oxå) Kaare Thørgensen (En polare från Danmark som sjunger i ett band som heter Momb) Jørn Lande (En scandinavisk variat av David Coverdale) Jeff Scott Soto (Yngwie Malmsteen, Talisman, en jävla hårdrockspipa, har mixat han live) Tommy Körberg (Känner väl dom flesta till) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emulator Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Finns otroligt många fantastiskt duktiga sångare som alla förtjänar att nämnas här, men en som i mitt tycke definitivt förtjänar en elogé är Thijs van Leer från det holländska 70-tals-progg-bandet Focus. Hans sånginsats i låten Hocus Pokus är oslagbar och tidlös! 😎 Otäckt nästan, hörde den låten för första gången i helt format i går:) Hört snuttar innan bara.... Kalasbra! Fler; catatonia bör få pris för coolaste "r"-en Krister Linder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Bah! Hur kan ni sätta Pavarotti före Jussi? jussi före Rolf? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemluth Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Så bästa sånginsats: Jeff Bukley "Hallelujah" Intressant.. Själv reagerar jag inte alls på sången i den låten. Däremot tycker jag gitarrspelandet OCH sången fungerar så utmärkt tillsammas. Helheten är djävulskt bra. Men Jeff Buckleys sångröst i sig skulle inte finnas med på min top 100. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Och för b-n ... vi får junte glömma: Thåström t.ex. i: ...ingen neråtsång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ynot Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 (redigerat) det mesta med Freddi Waldling han är nog fan bäst hehe vilken röst huuuuum. Peter Gabriel många låtar Redigerat 22 januari 2007 av ynot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Några favoriter: Astrud Gilberto - bossasångerska. Tony Harnell - kastrathårding Stevie Wonder - soulgud Patti Austin - soulgudinna Al Jarreu (stavning?) - soulprins Nils Landgren - mysig ton Patrick Ingelsten - begåvad polare 🙂 etc. etc. etc. Ida - Astrid Lindgren sångerska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 michael jackson.. säga vad man vill om honom, men jävlar vad han är duktig sångare/sångerska/den/det.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Som IDF skrev här ovanför så är ju Michael Jackson en av de bästa. Men man får ju inte glömma dessa guldklimpar Anneke van Giersbergen från The Gathering. Jim Peterik från Survivor Hansi Kürsh från Blind Guardian Steve Perry från Journey Det borde nog täcka mina favoriter tror jag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.