Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag behöver steel drums till en låt. Ska funka ihop med EXS24. Gör inget om det låter "elektroniskt", men det ska ha en snygg klang... tänker mej nåt i stil med knifes steel pan-grejer. Dom använder Windows inbyggda GM-synth om jag inte missminner mej, men den har jag inte tillgång till. Nån som känner till eller har och kan bjuda på? 😛

Annons
Postat

Fixade nåt hyfsat... kombinerade en uppitchad marimba med en synth, lågt mixad pitchshift en oktav upp och reverbimpulsen "in a barrel", blev rätt likt. Men om nån har riktiga oljepannor så skulle det vara fint det med.

Postat

Det finns en gigafile på Worras place som jag minns lät ganska bra. Fast då behöver du en gigakompatibel sampler eller så.

http://www.worrasplace.com/

Kolla under percssion. De bör gå att ladda ner fortfarande. Hammersounds har också haft steel drums, men jag testade deras server och den verkar inte fungera längre. Kan ju vara något tillfälligt. Annars hade de massor av soundfonts. Jag kan kolla i mina gamla arkiv om du vill. 🙂

Postat
Det finns en gigafile på Worras place som jag minns lät ganska bra. Fast då behöver du en gigakompatibel sampler eller så.

http://www.worrasplace.com/

Kolla under percssion. De bör gå att ladda ner fortfarande. Hammersounds har också haft steel drums, men jag testade deras server och den verkar inte fungera längre. Kan ju vara något tillfälligt. Annars hade de massor av soundfonts. Jag kan kolla i mina gamla arkiv om du vill. 🙂

Oh! Funkade finfint. Blandade upp det med ljudet jag redan hade fått till, blev najs! Tacktack. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.