Mjausik Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Hej o hå alla underbara öronmänniskor Jag har precis köpt ett Delta 1010lt, mic och preamp. I första hand använder jag reason men nu måste jag ju ha något att spela in i ju kom jag på efter att pengarna tog slut.... Finns det några enkla inspelningsprogram som man kan tanka hem gratis??? Jag är nybörjare när det gäller inspelning med mic...
davand Postat 15 augusti 2004 Postat 15 augusti 2004 Hej! Här har du länkarna du behöver: audacity.sourceforge.net/ - Gratis inspelningsprogram på svenska. www.kvr-vst.com - Massor med vst mm. www.databaseaudio.co.uk/ - Här finns det massor med gratis grejer.
Mjausik Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Postat 15 augusti 2004 Tack så mycket!!! Nu ska jag sätta igång och pröva 😆
Mjausik Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Postat 15 augusti 2004 Jag får det inte att funka i Audacity. 😆 Ljudet kommer in i datorn men inte in i progammet! Jag har kollat inställningarna men förstår inte så mycket av det. Som sagt, jag är ny inom micinspelning.
Mjausik Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Postat 15 augusti 2004 Hmm, det verkar som man inte kan spela in från mic in i Audacity!?!? Eller kanske är det jag som är bakom flötet... he he Finns det något freeware som man kan spela in sång i och som funkar med Reason rewire? 😛
Mjausik Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Postat 18 augusti 2004 Jag har prövat allt möjligt men inget funkar! Har läst i manualen men hittar inget om inspelning med mic 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.