lonewind Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Mixen är bra, tydlig och balanserad. Dock är gitarrljudet är början för ointressant då den är totalt ensam och inte har något rumsljud vilket skulle hjälpa då den som sagt ät helt ensam. Du kan annars breda gitarrens stereobild genom att slänga ett delay på en AUX kanal med mindre än (oftast) 40 millisekunder (ms) delay. Vänd kanalerna på delayet på något vis med något plugin så att vänster blir höger och höger blir vänster. Panorera gitarren åt något håll på dens egna kanal och skicka sedan en aux send till delay auxen. Jag hoppas det kan göra den mer intressant. Smaksak vad man tycker ska alltid poängteras. MvH Stereobreddrning på den är ju en grymt bra ide... tack för det... hade jag helt förbisett
lonewind Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Nuså håller jag på att spela in annas sång igen... någon som har ett bra tips på hur man tacklar folk med extremt vassa röster?
lonewind Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Oj... nu föll jag som en gråsten... hård konkurrens här... ska kolla in den när jag mixat klart
lonewind Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Nu har jag snart en ny mix klar, rejält uppfräschad efter tips från Er! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.