ticcitocc Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 Jag har försökt spela in musik i Cubase och liknande program nu men får en fördröjning på mindre än en sekund från att jag trycker på pianotangenten och ljudet kommer. Efter att ha varit runt här och läst i olika trådar så förstår jag att mitt SV Live! 5.1 inte står sig speciellt bra för det här Är det viktigaste att komma upp i 24 bitars kort ? Och vad finns det att rekommendera ? Jag kommer spela in kanske max tre instrument samtidigt. Duger ett Audigy2-ZS Platinum Pro till inspelning ? Min dator är en P4 2.2ghz 512 mb ddr-ram. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 Det viktigaste är att ditt kort stödjer AISO-drivrutiner på ett tillfredsställande sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ticcitocc Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2004 Vet du om Audigy 2ZS gör det ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 Audigy 2 ZS Platinum Pro supports simultaneous recording of six channels of 24-bit/96kHz audio with low latency ASIO 2.0 support. the googler Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ticcitocc Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2004 Var får man tag i ASIO drivrutiner och framför allt: Vad är Asio drivrutiner ? Om de är bättre så varför används inte dem original ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 Var får man tag i ASIO drivrutiner och framför allt: Vad är Asio drivrutiner ? Om de är bättre så varför används inte dem original ? Asio 4all Vassego Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jazzman Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 Var får man tag i ASIO drivrutiner och framför allt: Vad är Asio drivrutiner ? Om de är bättre så varför används inte dem original ? Länkar till majkens utmärkta cubasesida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SERO Postat 15 augusti 2004 Dela Postat 15 augusti 2004 F*n vilken bra sida! Har inte sett den tidigare. Bra jobb Majk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ticcitocc Postat 19 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 19 augusti 2004 Helt underbar sida ! Nu förstår jag olika missöden och känner mig verkligen sugen på att börja skapa. Tack ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 9 september 2004 Dela Postat 9 september 2004 Oj! Tack och bock, såg inte detta förrän nu 🙂 - För tillfället har jag massvis med jobb men om några veckor klarnar det upp och då skall jag jobba på mer material till sidan och även korrigera och förbättra det material som redan finns. Skoj att ni gillar sidan! /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Postat 9 september 2004 Dela Postat 9 september 2004 (redigerat) Pröva! www.kxproject.com Redigerat 9 september 2004 av Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.