Nexustwins Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 Växla till mono, istället för poly. Då får du en ton som spelas för sig själv... Dra upp Portamento/Glide Så får du den glidande effekten... //Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emb Postat 26 januari 2007 Dela Postat 26 januari 2007 OK, ska prova det när jag kommer hem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phillekille (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 hehe gjorde en basshunter wannabe sak ;P Säkert en sån här bas du menar med, den är gjord i z3ta 🙂 Länk: http://www.speedyshare.com/220391268.html Peace! Hehe det lät ju lite som en basshunterbas ju 😆 Det jag inte får till ifall man hör, så låter det som att det är en "dist" bas, sådan jag inte vet hur man gör hmm, jag har skivan VEC 2 med distar så jag har ett pack.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 (redigerat) hehe gjorde en basshunter wannabe sak ;P Säkert en sån här bas du menar med, den är gjord i z3ta 🙂Länk: http://www.speedyshare.com/220391268.html Peace! Hehe det lät ju lite som en basshunterbas ju 😆 Det jag inte får till ifall man hör, så låter det som att det är en "dist" bas, sådan jag inte vet hur man gör hmm, jag har skivan VEC 2 med distar så jag har ett pack.. ta samlingar från egitarr och picha ner dom en skvätt, komprimera o eqa för att få fram de lilla extra.. tycker du att dom e för snälla, så duplicera filen o dista den nya!! sen mixar du in efter behag.. ananrs tar du bara trekantsvåg och leker med filter o envelope!! Redigerat 31 januari 2007 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phillekille (oregistrerad) Postat 31 januari 2007 Dela Postat 31 januari 2007 (redigerat) man skulle viljat ha den dära filen "Pitchdie for life" uppladdad på en .zip fil... så man kan själv öppna och se hur man gör i fruityloops... Redigerat 31 januari 2007 av phillekille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fresh_danito (oregistrerad) Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 http://www.speedyshare.com/220391268.html Vad är detta för synt? MVH Danny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 2 februari 2007 Dela Postat 2 februari 2007 http://www.speedyshare.com/220391268.html Vad är detta för synt? MVH Danny Nämt ovan, Zt3a+ är det som agerar som bas. Leaden låter som Zt3a+ det ochså... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sjodahl Postat 4 februari 2007 Dela Postat 4 februari 2007 Yes, z3ta har jag använt! Och jag tror jag redan har beskrivit hur man gör en pitchdive, det är tricket! Annars är det bara en square vågform å lite LFO! Hur simpelt som helst 😆 Peace Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
algifari Postat 24 februari 2007 Dela Postat 24 februari 2007 OK nu har jag inte FL men principen är den samma för alla syntar.Ett ljud du hör på en platta äs processat med diverse mickel och mackel. Det är chorus, delayer, reverb, kompressor, eq etc. I FL finns säkert ett antal ganska coola basljud. Testa och blanda två eller fler ljud för att få fetare bas, clap eller baskagge. Förr eller senare hittar du nåt som blir tungt! Satt bara och läste lite i tråden.. Det här verkar vara det första seriösa inlägget. Alla andra verkar vara för upptagna med att tracka Basshunter. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 25 februari 2007 Dela Postat 25 februari 2007 Vart vill du komma? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phillekille (oregistrerad) Postat 12 mars 2007 Dela Postat 12 mars 2007 Själv tycker jag att de senaste låtarna har han fått grymma sounds på syntharna! speciellt i melodierna, men det e ju vad jag tycker! Basshunter: Musiken, Soundet = Grymmt Låten/texten = Lite sämmre, men DoTa låten ägde fast det var en bra Ripoff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 13 mars 2007 Dela Postat 13 mars 2007 vengeance essential clobsounds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Milaanko (oregistrerad) Postat 20 mars 2007 Dela Postat 20 mars 2007 hehe gjorde en basshunter wannabe sak ;P Säkert en sån här bas du menar med, den är gjord i z3ta 😏 Länk: http://www.speedyshare.com/220391268.html Peace! Hehe, gå den enkla vägen istället eftersom det finns redan sånna bas möjligheter på VipZone 🙁 Där har dom alla sorters hard dance/dancecore basses! Allt från hardstyle till pitched basses 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 20 mars 2007 Dela Postat 20 mars 2007 tjenare 😏 Hur gör han för att få sådana feta och goa basar och Kick och clap i sina låtar? Vad använder han? och hur mixar man dem typ? Man gör dem inte, man använder redan gjorda... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kräl (oregistrerad) Postat 20 mars 2007 Dela Postat 20 mars 2007 Förlåt, jag läste inte alla inläggen, kanske någon som länkat till denna redan? http://youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc haha! MVH Carl-Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tjapp (oregistrerad) Postat 10 maj 2007 Dela Postat 10 maj 2007 någon som kan slunga upp en pitchdrive present så man kan glutta hur man ska gå till väga? får fan inte till det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 10 maj 2007 Dela Postat 10 maj 2007 någon som kan slunga upp en pitchdrive present så man kan glutta hur man ska gå till väga? får fan inte till det Det tog ett tag innan jag förstog vad en pitchdive är. I min värld är det portamento... Se Nexus inlägg, fär har du svaret. Eller använd pitch hjulet. "Växla till mono, istället för poly. Då får du en ton som spelas för sig själv... Dra upp Portamento/Glide Så får du den glidande effekten... //Nexustwins " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tjapp (oregistrerad) Postat 11 maj 2007 Dela Postat 11 maj 2007 någon som kan slunga upp en pitchdrive present så man kan glutta hur man ska gå till väga? får fan inte till det Det tog ett tag innan jag förstog vad en pitchdive är. I min värld är det portamento... Se Nexus inlägg, fär har du svaret. Eller använd pitch hjulet. "Växla till mono, istället för poly. Då får du en ton som spelas för sig själv... Dra upp Portamento/Glide Så får du den glidande effekten... //Nexustwins " att man inte läser hela tråden innan då, det där inlägget gjorde så jag fick till de, tack tack ! kanske ska tacka nexus 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.