Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med.

Det är så att jag börjar i en låt med tempo 120.. det är en vacker slinga som senare trappas upp till ett tempo "som är tänkt att bli 140"

Eftersom jag med automation clips hjälp får upp en linje jag kan dra punkten upp litegrann funkar det här, men den blir inte fast på prick 140 utan 137.

Okej. Det får hålla där, jag nöjer mig med det.

Men sedan skall det bli ett litet brejk i låten tillbax till orginala slingan där i början, och naturligtvis vill jag ha det även i 120 i tempo.

Men nu jävlas linjen igen. Den fastnar antingen på 118 eller 123. Och det låter ju naturligtvis inte bra. Jag har provat att zooma in så långt det går.

Finns det inget "Snap" på linje skalan?

Jag håller på bli galen !!!

Help me!

Annons
Postat (redigerat)

Såhär låter låten just nu.

Och den är inte komplett som ni märker, det skall ändras i mixningen, men ni märker att det trappas upp i melodi tempot iallfall.

Redigerat av Lonian
Postat

Um okej.

Tack för hjälpen

Jag hittade det själv.

På edit events fick jag upp en mer lätthanterlig ruta att fixa det i.

Postat (redigerat)
Jag har exakt samma problem som dig, var finns "edit events"?

Istället för att högerklicka och välja "create automation clip" så högerklickar du och väljer "edit events" istället.

Redigerat av Excess
Postat

Precis. På edit events så får du istället placera ut ett "block" just där hastigheten skall höjas eller sänkas.

Du har mycket mera kontroll över tapparna där.

Postat

Oj tack så mycket! varje dag lär man sig något nytt.

Någon som vet om det går att gömma lager?

t.ex när jag gör en låt på 30 layers och har en viss crash på layer 2 så är det lite jobbigt när man är nere där vid 30 och hela tiden måste söka!

så skulle kunna vara bra att gömma vissa lager.

Postat
Oj tack så mycket! varje dag lär man sig något nytt.

Någon som vet om det går att gömma lager?

t.ex när jag gör en låt på 30 layers och har en viss crash på layer 2 så är det lite jobbigt när man är nere där vid 30 och hela tiden måste söka!

så skulle kunna vara bra att gömma vissa lager.

Söka efter vadå? Nere vid 30 var?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.