Jump to content
Annons

Jag kan inte bounce till mp3 ?

Danielnorberg

Recommended Posts

demo tiden är ute står det.... eelr egneltjgne... så ärdet 3 fagar kvar... men antagligne kommer det inte att funka när demo tidne är ute.. å det sjuka är ju att jag har ju Protools 7.1.... asås inget krackat eller så. Jagf har köpt det... då kan det ju inte ta slut efter 30 dagar att bounde till mp3:S hjälp mig

Dela på andra sajter

Annons

Att kunna bounca direkt till mp3 är tyvärr en funktion som du måste köpa till ditt Pro Tools. Lite sunkigt kan tyckas, men det är ju egentligen bara att bounca som wave eller aiff istället och sedan konvertera wave/aiff-filen till en mp3-fil i något annat program (iTunes funkar bra).

Jag vill inte vara petig, men det blir mycket lättare att läsa och förstå ditt inlägg om du går igenom det och kollar lite stavning och så. "eelr egneltjgne" ser lite konstigt ut. 🙁

Dela på andra sajter

Det finns gratis konverterare att ladda hem, dock itne till protools.

Kolla på SoftwarePile, Free Audio Converter. Kör snabbt till och från wav, mp3, ogg vorbis (heter det så?) och wma.

Kvalitetsmässigt har jag ingen aning om/vad som skiljer...låter OK i mina öron iallafall.

Dela på andra sajter

Det finns gratis konverterare att ladda hem, dock itne till protools.

Kolla på SoftwarePile, Free Audio Converter. Kör snabbt till och från wav, mp3, ogg vorbis (heter det så?) och wma.

Kvalitetsmässigt har jag ingen aning om/vad som skiljer...låter OK i mina öron iallafall.

visst heter det ogg vorbis.. 😉

bästa formatet jag hört är utan tvekan "flac"...

annars om du vill ha en bra kodning är WinLame, eller iaf Lame-motorn det absolut bästa alternativet för mp3-kodning till windows

Dela på andra sajter

IDF, vet du hur mycket det brukar skilja på olika encoders? Finns det en standard (utom den uppenbara för filformatet) algoritm för kodning?

Edit: Efter kommentarer ovan på felskrivning ändrade jag lite från VIDF till IDF. (känner mig lite duktigare än igår 😉 )

Redigerat av Emulator
Dela på andra sajter

IDF, vet du hur mycket det brukar skilja på olika encoders? Finns det en standard (utom den uppenbara för filformatet) algoritm för kodning?

Edit: Efter kommentarer ovan på felskrivning ändrade jag lite från VIDF till IDF. (känner mig lite duktigare än igår 😄 )

du får kalla mig vad du vill!! 😉

😉

hmm har inte riktigt det i huvet just nu.. men det är definitivt skillnad på olika kodning.. det hör man ju.. 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.