rawbite andersson (oregistrerad) Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 jag saknar våren så ja tänkte välkomna den i förtid med lite "kärlekspianohouse"! hade gärna lagt upp hela om det funnits plats men men.. lite hints och idéer av duktiga människor till själva "mastringen/ljudbilden" etc är jag mest ute efter.. tack och hej 😳 LÅTNAMN: spring time ARTIST/GRUPP: rawbite GENRE: house/dance LÅTLÄNGD: 2:07 KOMPOSITÖR: robert andersson PRODUCENT: robert andersson EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.9 megabyte STATUS: Skiss/Färdig demo LÅTLÄNK:) rawbite___spring_time__demo_mix_.mp3
Light Head Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 (redigerat) Rätt snyggt intro, och det som följer är oxo bra. Skön låt med trevlig melodi på pianot. Antar att den inte är färdig? Skulle vara kul att höra vart du kan föra låten,,, Btw... Är detta house? EDIT: "färdig"=det sanknas väl mer än att det bara är en "skiss",, typ.. Redigerat 21 januari 2007 av Light Head
Pazo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Ojdå! Snygga melodier i början läcker uppbygnad som fan med pianot å det. Ljuden skulle väl kunna förbättras lie bara. Sen när resten kommer in tycker jag det blir udda! Väldigt överkomprimerat överalt så det blir väldigt suddig å blaskig mix. Men det man hör under är bra. Bra jobb, förbättra mixen å kom på ett arr till den 😄
rawbite andersson (oregistrerad) Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 ja alltså den är inte färdig på länge. detta va bara ett klipp ur själva "klimaxet" i låten. hela låten är typ över 7min. hm fan pazo.. det är ju exakt det felet jag alltid gör. jag överkomprimerar låtarna hela tiden. fan va skönt det va att få höra så att man äntligen fattar vad felet är. hmmm... det e så sjukt svårt bara att få en snygg "fyllning" och samtidigt ett pumpande ös i låtarna. men ja ska lägga dina kloka ord på minnet =) thx!
tjörnis (oregistrerad) Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Bra låt såhär inför våren så den hör jag gärna i längre version. /Tjörnis
tjörnis (oregistrerad) Postat 10 mars 2011 Postat 10 mars 2011 Kör dreamlandsmusik nu som under natten för det verkar liksom låta bättre då,,,HMMMM Konstigt men jag gillar det. Tjörnis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.