Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag har nyss köpt Cubase och fick MI4(ett USB-ljudkort) på köpet.

Jag kan inte spela upp musik med detta ljudkort,det enda som leder mellan den och datorn är en USB-sladd,och när jag väljer MI4 som ljuduppspelare fryser volumkontrollen,jag kan helt enkelt inte justera den. Ahh någon som kan detta kan väl hjälpa,vore snällt 😳😉😎 ...

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Är det från Cubase som du inte får nåt ljud?

Försök beskriva lite bättre vad du gör.

Vilket program du spelar upp från.

Hur du kopplat ljudkortet etc.

Då blir det lättare att hjälpa dig.

Postat

Får inget ljud från cubase,får inget ljud överhuvudtaget.

Vill använda MI4 men det går inte.

Vad innebär SPDIF in och out?

Har nämligen en wireless chord som är till för dom uttagen...

Vad jag undrar är, ska mitt ljudkort bara vara kopplat via en USB-sladd till datorn,eller ska den typ kopplas till externa högtalare också?

Det bör tilläggas att det enda som lyser på MI4 är power-lampan, båda gain ,direct signal och båda volume lyser inte alls.

Har tidigare lyckats spela in,men då använde jag mig av datorns ljudkort,och det är rätt kasst så det blev inte bra.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Vad jag undrar är, ska mitt ljudkort bara vara kopplat via en USB-sladd till datorn,eller ska den typ kopplas till externa högtalare också?

Nästan så att jag tror att du skämtar med mig.

Jag tror du behöver någon som sitter ned med dig och kopplar grejerna rätt.

Lite kort:

MI4 skall sitta på USB porten.

MI4 lyssnar du på med hörlurar eller högtalare och då måste dem vara anslutna till MI4.

SPDIF är digitalsignal. Låter illa i vanliga högtalare. Vet inte vad Wireless Cord är för nåt.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.