KillwithSkill Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Leker med gammalt skit som vanligt. Inspelat på PC logic 5.3 och 2 st syncade m-audio delta och öppnat idag på mac Logic Pro 7.2.3 och leker lite med uadpluggar osv. Lyssna å njut eller spy och våndas. Ett ytterligare bidrag till mp3träsket här på studios forum! LÅTNAMN: Follow the Stars! ARTIST/GRUPP: ? GENRE: Melodic Rock LÅTLÄNGD: 5 min KOMPOSITÖR: Tobbe Andersson, Tony Westgaard PRODUCENT: me me me me EV. MEDVERKANDE: Pelle gaphals INSPELNINGSÅR:2003 FORMAT:mp3 STORLEK:runt 11MB STATUS: Remix på befintlig release 2004 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Eternal Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Helt klart top 20 på forumet som jag hört. 😳 Bra jobbat! Har ni lust att låna ut en röst någon gång till en metallåt?
Jejje Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Bra låt men basen känns alldeles för hög och tar över för mycket i mixen.
slaptap Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Lyssna å njut... Jadå...mycket najs. Raffiga riff och sjyssta melodier. Har ingen kanonlyssning här men basen verkar vara lite dominant...but so what...snyggt gjort... 🙁
KillwithSkill Postat 21 januari 2007 Trådstartare Postat 21 januari 2007 Tack för alla svar, schysst! 😄 Nu har jag snyggat till basen lite, hoppas det blev bättre! Your browser does not support the HTML5 audio tag
Valdez Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Gillar gitarrerna...sången är cool! dock tycker jag att kören som kommer på hide...alltså haaiaid strax innan 0:42.. känns som det kommer lite försent?..dock är det ju en smaksak!...hur som helst en riktigt bra låt! Lycka till!
M.H (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Aldrig fel me lite 80 🙂 Va jag vet så är ju detta Seven Wishes.
JJRockford Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Tyckte detta var väldigt bra! Lyssnar genom en typisk PC-högtalare just nu (logitech mm28) som inte har så djupgående bas, så jag upplever inte att basen är för stark. Däremot så försvinner sången lite. Vågar inte gissa om det bara är en volymändring som ska till, eller om det är någon frekvenskrock. Men jag upplever det som om musiken näst intill omsluter sången. Gott studs i trummorna annars! Och bra låt och allting. Vad är det för gäng? Låter ju alldeles för bra för att vara något man inte skulle känna till!
ynot Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 (redigerat) inte min kopp kaffe. men Välldigt bra prodd. Sången lite väl 80 tal för mig(kan inte läsa headers unskyll). Men det är bara smaken. Giller basen som kommer in o bygger för guran. Duktigt som fasen. Allt gottt................ynot Redigerat 22 januari 2007 av ynot
Hellpig Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 (redigerat) Grymt snyggt sound! Gillar egentligen rubbet utom sången - sångaren låter som en blandning mellan Vince Niel o Sebastian Bach, inte min typ av sångare helt enkelt men kanske en eloge för vissa. Men han sjunger ju bra om man bortser från det. 🙁 Aningens mycket basfrekvenser här o där men det kan jag ha överseende med. Låter proffsigt som bara den... och en bra låt är det ju också så det blir inget annat än tümmen üpp! Redigerat 22 januari 2007 av Hellpig
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Refrängens sång faller för långt i bakgrunden. Förutom det, exc3llente.
KillwithSkill Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Tack än en gång 😕 Jag ska snygga till lite mer och ordna med nivåerna. Lägger upp en ny mix senare ikväll/natt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.