biggie Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 När januarilönen kommer blir det nytt ljudkort, men har sån förfärlig beslutsångest. Kortet ska vara externt eller ha breakout-box för jag har planer på att få ut burken i ett annat rum. Kortet är tänkt att stå på skrivbordet och inspelningarna kommer mest att bestå av Digitaltrummor+bas+(el)gitarr och sång. Därför vill jag att det har instrument ingångar där jag kan plugga in gurorna direkt för att köra dem genom förstärkar pluggar. Har fastnat för dessa tre: Presonus firebox, EMU-1820 eller Focusrite saffire LE. Är det någon som har synpunkter på om nått av dessa kort kan avfärdas eller rekommenderas framför de andra? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pompe Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 presonus firebox verkar mysig, men saffire verkar också god! Själv ska jag konsumera en Mbox mini ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 När januarilönen kommer blir det nytt ljudkort, men har sån förfärlig beslutsångest.Kortet ska vara externt eller ha breakout-box för jag har planer på att få ut burken i ett annat rum. Kortet är tänkt att stå på skrivbordet och inspelningarna kommer mest att bestå av Digitaltrummor+bas+(el)gitarr och sång. Därför vill jag att det har instrument ingångar där jag kan plugga in gurorna direkt för att köra dem genom förstärkar pluggar. Har fastnat för dessa tre: Presonus firebox, EMU-1820 eller Focusrite saffire LE. Är det någon som har synpunkter på om nått av dessa kort kan avfärdas eller rekommenderas framför de andra? 😆 Jag är mycket nöjd med mitt Presonus FireBox. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 Av dessa skulle jag tveklöst välja EMU1820m Observera att m-et på slutet är viktigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 MOTU ultralite är ett hell of a i/o-card.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biggie Postat 21 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2007 (redigerat) Själv ska jag konsumera en Mbox mini ;D Du har inga tveksamheter på o välja USB-interface? Violiner> Har du ett EMU1820m? Vad jag har förstått så är det enda som skiljer sig mellan 1820 och 1820m effektprocessorn och jag är lite skeptisk mot dessa. Vet du hur lång kabel man kan ha mellan PCI-kortet och breakoutboxen? Redigerat 21 januari 2007 av biggie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 (redigerat) Nej, den stora skillnaden är AD/DA-omvandlaren. Och alltså ljudet på allt du gör... Och skillnaden är stor... Nej jag minns inte hur lång kabel du kan ha, men om jag minns rätt är den relativt begränsad utöver standardlängden för att de ska garantera full funktion. Redigerat 21 januari 2007 av Violiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
crillemannen Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Tjena, Jag köpte ett Mbox 2Pro i höstas är skitnöjd. Bra Preamps, stort plus att ProTools Le hänger med. Och att du kan spela in i upp till 96Hz 😄 Mvh Christian:s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Vet många som är nöjda med FireBox. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.