Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Jag har väldigt många problem med att få igång Sampletank2 SE

Jag har Pro tools 7.3 på en Intel-mac. När jag fick mitt bundle-pack så funkade inte dom flesta av pluggarna, men tack vare en uppdatering så löste det sig, för nästan alla iaf....

När jag följer instruktionerna stöter jag på första problemet

Double click on the “Install Instruments” icon to install the SampleTank 2.1 SE sounds.
Det följde inte med några "2.1 SE Sounds, VAD GÖR JAG NU!

Jag sket i den punkten och gick vidare och startade sampletank i pro tools. Efter en krånglig registrering är jag igång, men jag vet inte hur jag ska göra för att få fram en gnutta ljud?

Så jag läser igen, men fattar inte bättre.Jag testar att starta och köra det igen, och nu måste jag skriva in mitt serienummer och authorisation kod igen!? Whats up with that?

När jag sedan gjort det igen och försöker dra o klicka lite så stänger plötsligt pro tools av sig!

Jag är grymt besviken om det inte funkar, någon som har en aning om vad jag ska göra ?

Annons
Postat

Ok..har börjat komma en bit på egen hand, Nu får jag igång ljud. Jag har lagt pluggen på ett instrumentspår och lagt upp klavven på ett midispår. Jag har tillgång till dom ljuden jag fått med.

Har fortf. samma problem som förut, dvs. registreringen!

Det jag vill kunna nu är även att kunna lira flera ljud samtidigt, får bara ljudet från kanal 1 i sampletank

Postat

Ett ny bug! Det blir digital distortion nästan hela tiden!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.