D Vibe Postat 20 januari 2007 Trådstartare Postat 20 januari 2007 De två första verserna från Beloved av VNV Nation. it's colder than beforethe seasons took all they had come for now winter dances here it seems so fitting don't you think? to dress the ground in white and grey it's so quiet I can hear my thoughts touching every second that I spent waiting for you circumstances afford me no second chance to tell you how much I've missed you
VacUm Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 You know there ain't no devil, that's just God when he's drunk. Tom Waits
surikatmamma Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har två favoriter: "Would you die for me? Don't you fucking lie" från Eulogy med Tool. "Have you ever tried to leave at the right time but the right time seems to come so slow and that feeling grows" från Involuntary med M Ward. Två geniala textförfattare där!
Sython Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 I den här texten är det go stämning: this is a city for not sleeping, the clocks are set by feel at this moment from where i sit, none of it seems real Pachua Sunrise med minus the bear
kajan Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Måste ju slå ett slag för min favoritlyriker på svenska, Eddie Meduza. Dessa rader kommer från låten Termosen: Då sade jag såhär till Hakan Jag känner en stor sorg och försakan, så att säga Termosen var grön som sommarens gräs Det var så poetiskt så han började gråta
Pazo Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Lesbian wannabe är ashet den låten! Annars har Michael Stipe skrivit en fin rad "It's not that she walked away, Her world got smaller"
Emulator Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 The wanderer U2/Johnny Cash I went out walking with a bible and a gun the word of god laid heavy on my heart I was sure I was the one Now jesus, dont you wait up Jesus I'll be home soon yeah I went out for the papers told her I'd be back by noon
KillwithSkill Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Be protected... your trust is in whiskey and weed And slayer, its goddamn electric
basshole Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 "The four right chords can make me cry". - Stephan Jenkins
Vallhagen Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 (redigerat) In our life there is if In our beliefs there is lie In our business there is sin In our bodies there is die Dave Mustaine *** Ursäkta den övertydliga kursiveringen. Jag har träffat för många som inte fattat 😄 Redigerat 21 januari 2007 av Vallhagen
Jonnie Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Domen föll på en morgonflight till London Som tysta tunga steg på väg mot dig Domen föll trots att du alltid använt kondom Och med lien på svaj så väntar din gamle vän Och som ni lekte när ni var barn Och du stod givakt med din rygg rak och tog fyrahundra slag Sömnen kom och och du som låg så rätt i tiden Domen föll som tårar mot din skärm Sömnen kom som en åsikt, högervriden Men mot dollar och yen så blir döden lätt ett skämt Och som ni som lekte när ni var barn Du förlorade ditt krig, du står ensam kvar Och ingen kommer till ditt försvar Så du står givakt med din rygg så rak och tar fyrahundra slag Kent - 400 slag Grymt text som beskriver till 100 % hur lätt man kan dö 😛 Oavsett hur bra man haft det i livet 🙁
lavrell Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det enda bra innehållet i Scooterlåt måste ju vara: "It's nice to be important, but it's more important to be nice" Säkerligen inte scooter som skrivit det själva men det är en fin rad oavsett 😄 Sen tycker jag faktiskt "It takes a fool to remain sane" har en grymt bra text som får en att tänka till
surikatmamma Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 In our life there is ifIn our beliefs there is lie In our business there is sin In our bodies there is die Dave Mustaine *** Ursäkta den övertydliga kursiveringen. Jag har träffat för många som inte fattat 😄 Det föll ganska rejält på den sista raden. "In our bodies there is die", vaaa?
Emulator Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Det enda bra innehållet i Scooterlåt måste ju vara: "It's nice to be important, but it's more important to be nice" Säkerligen inte scooter som skrivit det själva men det är en fin rad oavsett 😄 Sen tycker jag faktiskt "It takes a fool to remain sane" har en grymt bra text som får en att tänka till dito!
Emulator Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Jag vaknar i ruiner av en natt jag inte minns, och en spegel stirrar på min bild. imperiet
drloop (oregistrerad) Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Jag sköt en DJ sent igår Blodet stänkte, blev en Pollock i hans bås Jag flyr genom en nedsläckt korridor Och mitt indiehjärta slår och slår och slår Kent - Palace & Main. Jag satt och lurade en stund om Pollock var en fisk, senare kom jag på vart jag hade hört Pollock. Det är en konstnär som gör tavlor genom att skvätta med penseln. Nästan på gränsen FÖR elegant textfras 😄
unbornichen Postat 21 januari 2007 Postat 21 januari 2007 Och mitt indiehjärta slår och slår och slår Den där va jag påväg att citera fast känns som kent ändå kommer hitta hit för många gånger :/ "one day i am gonna grow wings" är favoritraden annars. gissalåten?
Hellpig Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 Livar upp tråden med ett par citat från Sparks, som var enligt mig hejare på fyndiga texter en gång i tiden: "Tits" (nej inte så snuskigt som det låter...) For months, for years,Tits were once a source of fun and games at home And now she says, tits are only there to feed our little Joe So that he'll grow "It ain't 1918" Johnny thanked the St. Lou folkBut told them in a voice so sad That he would rather stay as is The people of St. Lou were mad, and they said It ain't 1918 for us or for you If we can't enjoy it... Then neither will you
surikatmamma Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 "Nigga I can't be fucked, like a lesbian" Från Let's Ride med The Game.
Assar Postat 3 februari 2007 Postat 3 februari 2007 "Domen föll på en morgonflight till London ..." Kent - 400 slag Grymt text som beskriver till 100 % hur lätt man kan dö 😳 Oavsett hur bra man haft det i livet 😕 Håller med. Det är en förbaskat bra text. Åsså gillar jag den här textraden av the Knife: "And when the place get crowded then they freak out and they play their techno louder" Fråga mig inte varför.
thrinithan (oregistrerad) Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Found a way to rid myself clean of pain And the fever that's been haunting me Has gone away Looking through my window I seem to recognize All the people passing by But I am alone And far from home And nobody knows me Never heard me say goodbye Never shall I speak to anyone again All days are in darkness And I'm biding my time Once I am sure of my task I will rise again Opeth - Hours Of Wealth
hegobald Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 🙂
thrinithan (oregistrerad) Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 🙂 Vet inte vem ditt inlägg var menat åt men jag har själv ungefär såna förutsättningar 🙁 Kan inte direkt säga att det är mentalt utvecklande att bo i en håla där folks IQ inte sträcker sig längre än till närmsta jaktdatum och första bästa motorfordon som går att skruva lite i (inge illa menat mot alla motorintresserade). 🙂
Pazo Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 🙂 Vet inte vem ditt inlägg var menat åt men jag har själv ungefär såna förutsättningar 🙁 Kan inte direkt säga att det är mentalt utvecklande att bo i en håla där folks IQ inte sträcker sig längre än till närmsta jaktdatum och första bästa motorfordon som går att skruva lite i (inge illa menat mot alla motorintresserade). 🙂 Wööööööörd!
hegobald Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 (redigerat) Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 🙂 Vet inte vem ditt inlägg var menat åt men jag har själv ungefär såna förutsättningar 🙁 Kan inte direkt säga att det är mentalt utvecklande att bo i en håla där folks IQ inte sträcker sig längre än till närmsta jaktdatum och första bästa motorfordon som går att skruva lite i (inge illa menat mot alla motorintresserade). 🙂 Äsch.. Lite Wiskeyfull.. Men. Tyckte mig ana lite "precis just nu" känsla över ursprungstiteln. medans en annan får vara glad om taxin man beställde så dyrt dyker upp på denna halva om dygnet! 🙁 Redigerat 4 februari 2007 av hegobald
thrinithan (oregistrerad) Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 🙂 Vet inte vem ditt inlägg var menat åt men jag har själv ungefär såna förutsättningar 🙁 Kan inte direkt säga att det är mentalt utvecklande att bo i en håla där folks IQ inte sträcker sig längre än till närmsta jaktdatum och första bästa motorfordon som går att skruva lite i (inge illa menat mot alla motorintresserade). 🙂 Äsch.. Lite Wiskeyfull.. Men. Tyckte mig ana lite "precis just nu" känsla över ursprungstiteln. medans en annan får vara glad om taxin man beställde så dyrt dyker upp på denna halva om dygnet! 🙁 Måhända... men en text är ju vad man gör den till oavsett om författaren skrev den i ett lördags depprus eller 10årig motgång 🙁 Men jag förstår vad du menar...
mietek Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 på tal om kent.. "jesus han har kickat herion" aldrig har jag hört så mycket totalt okonstruktivt gnäll för så lite, och därmed ASBRA 😄:D
mietek Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 och på tal om könsrock "Operation paid up front now I show all My friends my new designer cunt They think Im kinda weird but thats Ok with me cause now I kick their ass from the ladies tee theres Nothing finer than having a vagina"
allansson Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 (redigerat) "She knows there's no success like failure and that failure is no success at all" - "Love Minus Zero / No Limit" av Bob Dylan "After all I said I'm sorry But I can't do much more than regret Introduced her to my body My body the chemistry set There's a hurricane named after me" - "There's a Hurricane" av The Fine Arts Showcase "My therapist said not to see you no more She said you're like a disease without any cure She said I'm so obsessed that I'm becoming a bore" - "Laid" av James "Jesus Christ, you have confused me Cornered, wasted, blessed and used me Forgive girls I am confused Stiff and pissed and lost... and used" - "Cardinal Song" av The National "You'll know, you'll know where you are with you'll know where you are with floor collapsing, floating, bouncing back and One day I am gonna grow wings a chemical reaction hysterical and useless hysterical and Let down and hanging around Crushed like a bug in the ground Let down and hanging around" - "Let Down" av Radiohead "Poor man wanna be rich Rich man wanna be king and a king ain't satisfied 'til he rules everything" - "Badlands" av Bruce Springsteen Redigerat 4 februari 2007 av allansson
Hellpig Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jäkla storstadbor.. Orkar inte läsa alla inlägg meen. Om man bor i en by med 42 hushåll där alla känner alla.. Och alla hushåll har minst 2 jakthundar (skällandes) och 2 snöskotrar och det är 6 mil till centralorten och bussen går 2 ggr per dygn.. Då känner jag inte ett dugg för den text du skriver.. And thats my reality! (jäkla 08a) 😱 Vet inte vem ditt inlägg var menat åt men jag har själv ungefär såna förutsättningar 😄 Kan inte direkt säga att det är mentalt utvecklande att bo i en håla där folks IQ inte sträcker sig längre än till närmsta jaktdatum och första bästa motorfordon som går att skruva lite i (inge illa menat mot alla motorintresserade). 😄 Äsch.. Lite Wiskeyfull.. Men. Tyckte mig ana lite "precis just nu" känsla över ursprungstiteln. medans en annan får vara glad om taxin man beställde så dyrt dyker upp på denna halva om dygnet! 😆 Om jag hade orkat skulle jag nu leta upp någon bra text som handlar om killen som lämnar en inskränkt byhåla bakom sig och flyttar till stan ... men det orkar jag inte. Istället säger jag bara, gör det. 😎 Den idylliska landsbygden förtjänar sällan att överleva.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.