D Vibe Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 .. Snäll tvillingsystertråd till "Fånigaste textraden". Det här är en mycket bra vers tycker jag. Det ekar ensamhet genom varenda stavelse och ord. "tar 2:an sitter ensam längst bak lilla ego sitt still jag har gått i dina fotspår hela dan till hagnesta hill den första snön har fallit allt är halt och min halsduk blev kvar på en hållplats utanför stan... " "Stoppa mig juni (lilla ego)" av kent. /Daniel
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har en MYCKET bra, från Ml Goore's "counterfeit". In a manner of speaking I just want to say That I could never forget the way You told me everything, by saying nothing.
D Vibe Postat 20 januari 2007 Trådstartare Postat 20 januari 2007 Fast det är är väl en cover? M L. Gores soloplattor har bara bestått av covers vad jag förstått.
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Lesbian wannabe av Doktor Kosmos har en del smått geniala grejer... snygga rim och roliga fraser (t ex "jag är kåt av ideologiska skäl"). Istället för att helt plocka sönder texten så har jag nöjt mej med att highlighta grejerna jag gillar speciellt... Fredag kväll Ut med gänget Vilket ställ Värsta hänget Går på disco Tar en Frisco Och en cigg Ser en tjej Står och fiskar Säger hej Och hon viskar Snygga tjejen Stygga grejen Kom med mej Vi dansar till senaste popen Hon gör alla rörelser bra Hon vrider och svänger på kroppen Hon fattar ju hur det ska va Det känns rätt Sköna vibbar Det är hett Jeansen klibbar När vi stuffas När vi knuffas Med varann Tar en drink Börjar dricka Får en vink Ska vi sticka? Hon har blicken Vi tar tricken Hem till mej Hon kysser mej plötsligt i nacken Varsamt men resolut Och på gångvägen bortanför backen Stannar vi upp en minut Hon och jag Hon smeker mej långsamt i hallen Jag står under hennes befäl Det snurrar och bultar i skallen Jag är kåt av ideologiska skäl Vi pratar Butler, Greer och Solanas Och andra som får oss att se Ett nytt universum kan anas Och jag vill så gärna resa i det Hon stryker min haka och frågar: Är du homo eller bi? Jag svarar, fast jag knappt vågar: Nej, men jag vill bli! Vi kysser varandra och knullar Och skiter i all poesi Vi rockar och bollar och rullar Jag är en lesbian Wannabe Wannabeeeee Ja det blev lite mer än en rad där... menmen.
Wernborg Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Sundströms "Nån har slagit upp ett hål" .... som innehåller raderna: - flygvärdinnor ler som änglar i ett JAS-plan. - sen palme gick på bio, har allt blivit som på film.
Anarchos Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Jens und Arne - Bumbi-Bengt Bengt han runkar och den stora getskinnstrumman dunkar Bengt vill ha orgasmer men får bara spasmer Bengt han vrålar och djuren de skrålar Han kämpar emot men får dampryck igen! Ja vad kan man säga? Bäst helt enkelt. Redigerat 20 januari 2007 av Anarchos
Rivana Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Älskar texten i 'She's Always a Woman to Me'. Ex: "Ohhh... she takes care of herself She can wait if she wants, she's ahead of her time Ohhh... and she never gives out and she never gives in, she just changes her mind."
pme (oregistrerad) Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 En klockren klassiker från 1884. Livets skål! O, min Anita, uti glömskans dryck! Jag vill känna varma, vita jungfrulemmars tryck! I materien vill jag röna, riktigt ha i famn det som andens språk "det sköna" givit såsom namn! Jag vill andas blott Anita, blott Anita se, känna endast varma, vita lemmars rörelse! Högt man prisar konstens njutning, den är kall och arm emot väsenssammanslutning, kärlek barm mot barm! Sinnlighetens makt är kuvad av en trång moral. dygden, stel och överskruvad, håller långa tal. Dumheten har funnit mycket, fann till slut ett fynd, som föll folken uti tycket: "Sinnlighet är synd!" Sedan dess har kungasonen, son av kung Natur, av den vise dygdefånen sparkats ut som djur. Icke mer han vågar modigt visa sig bland folk, men han hämnas blodigt med förgiftad dolk. Sen när halva mänskligheten ruttnat ned i grund, mördad av anständigheten, kommer segerns stund Då skall dygdens makt, den sanna, ärva den, som ljög. Sinnligheten skall sin panna bära stolt och hög. Kropp med ande skall bli enad och ett hjärta fritt med en kärlek, fri och renad, mänska, skall bli ditt! Därför, därför, ljuva flicka, blott till hjärtat lyss! Låtom oss varandra dricka i en kyssars kyss! Rodna kind, du lockomflutna, på ditt sköna sätt! blicka ömt, till hälften slutna, öga, du gör rätt! Häv dig, vita barm, och bölja! Du har rätt därtill! Vet att oskuld kan dig följa huru långt du vill! Älska, älska, min Anita, med din själ och kropp, oskuldsfulla, varma, vita, ljuva rosenknopp!
Steinb Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Älskar gamla punkgruppen "Perverts" (med Freddie Wadling på bas). Deras låt "Ronka" innehåller helt lysande lyrik: Jag drömde varje natt, om bruddar som jag tatt'Att jag var stark och inte vek, med balle som en ek Så jag lägger mej ner och tänker och ronkar så det stänker Men allt var ju bara en dröm - fy fan vad jag är dum! Släng bort idealen, och strunta i moralen Och ronka när du känner för det, alla gör det - alla gör det!
equality Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Finns ju massor. Rent spontant: "Steal a little and they throw you in jail, steal a lot and the make you a king." -Bob Dylan från Dump Like This 1983(?) Redigerat 20 januari 2007 av equality
Anarchos Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Tarmspöket Arvid av Binnike-Bengt och Roy Rövmuns orkester är ju helt klart ett mästerverk! Tarm spöket Arvid en skäggig vit gestaltGår omkring och skriker han är indrängt i palt Hemska rosslande röster gör kiss & blod till is Alla blir så rädda och läcker dirre fis Med hammare och kedjor han skrämmer alla barn Han är ju blott en spermie som någon har glömt kvar 😱 Kul att veta är att Roy Rövmun är den mytomspunna Bajsmannen som har terroriserat Hultsfred sen 80-talet. Han kallar sig själv Onkel. 😱
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 And when you're sfe asleep on the seat next to me i pray for strength just enough to let go of the wheel and close my eyes one last time Look what you do to me all the things I'd do to be next to you Dive. Nån mer som hört denna pärla? (skivan Dive 1994)
Hellpig Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Många av Wreesvijks texter står sig fortfarande... eller tja, det låter ju nästan nedvärderande. Det finns inte många idag som komemr upp till hans standard, kanske jag skall säga istället. Thåström har gjort en o annan bra svensk text också, särskilt på Explodera mig 2000, där texten egentligen skall avnjutas tillsammans med 90-talets bästa svenska skiva; Hallelujah, hallelujah Äntligen Elvis Presley för en dag å de e' Bebapelula - Hela jävla dan
Chrille Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Lite lösryckta utdrag från den fullkomligt briljante lyrikern Sage Francis. Taget från hans episka Makeshift Patriot - en uppgörelse med den nyfunna patriotismen som sköljde över USA i kölvattnet till 9/11. ...That's exactly what they attacked when a typically dark skinned Disney villain Used civilians against civilians and charged the Trojan horses into our buildings Using commercial aviation as instruments of destruction Pregnant women couldn't protect their children Wheelchairs were stairway obstructions ...The city is covered in inches of muck I see some other pictures of victims are up Grieving mothers are thinking their children are stuck Leaping lovers are making decisions to jump while holding hands, to escape the brutal heat; sometimes in groups of three. The fallout was far beyond the toxic clouds where people look like debris ...We've unified over who to kill, so until I find more relevant scripture to quote, Remember, our god is bigger, stronger, smarter, and much wealthier. So wave those flags with pride, especially the white part. Ahh. Ljuvligt. Läs och begrunda --> Lyriken i sin helhet!
KillwithSkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 And when you're sfe asleepon the seat next to me i pray for strength just enough to let go of the wheel and close my eyes one last time Look what you do to me all the things I'd do to be next to you Dive. Nån mer som hört denna pärla? (skivan Dive 1994) Jadå, fast det var ett tagsen. Tokgillar låten The Pilot, en explosion i dist! Han är på G med nytt nu: http://www.kristerlinder.com/
Lee Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 En klockren klassiker från 1884. Livets skål! O, min Anita, uti glömskans dryck! Jag vill känna varma, vita jungfrulemmars tryck! I materien vill jag röna, riktigt ha i famn det som andens språk "det sköna" givit såsom namn! Jag vill andas blott Anita, blott Anita se, känna endast varma, vita lemmars rörelse! Högt man prisar konstens njutning, den är kall och arm emot väsenssammanslutning, kärlek barm mot barm! Sinnlighetens makt är kuvad av en trång moral. dygden, stel och överskruvad, håller långa tal. Dumheten har funnit mycket, fann till slut ett fynd, som föll folken uti tycket: "Sinnlighet är synd!" Sedan dess har kungasonen, son av kung Natur, av den vise dygdefånen sparkats ut som djur. Icke mer han vågar modigt visa sig bland folk, men han hämnas blodigt med förgiftad dolk. Sen när halva mänskligheten ruttnat ned i grund, mördad av anständigheten, kommer segerns stund Då skall dygdens makt, den sanna, ärva den, som ljög. Sinnligheten skall sin panna bära stolt och hög. Kropp med ande skall bli enad och ett hjärta fritt med en kärlek, fri och renad, mänska, skall bli ditt! Därför, därför, ljuva flicka, blott till hjärtat lyss! Låtom oss varandra dricka i en kyssars kyss! Rodna kind, du lockomflutna, på ditt sköna sätt! blicka ömt, till hälften slutna, öga, du gör rätt! Häv dig, vita barm, och bölja! Du har rätt därtill! Vet att oskuld kan dig följa huru långt du vill! Älska, älska, min Anita, med din själ och kropp, oskuldsfulla, varma, vita, ljuva rosenknopp! Jaså du gillar också Fröding och ja, det är också en av mina favorittexter. Speciellt med tanke på när den skrevs och moralismen som rådde.
rainydays Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 No matter how different you are, you're just like everybody else. No matter how hard you try and fit in, there is no one like you. The Gloria Record - A lull in traffic Fill in the shadows of a certain corner You used to sit there Got me a brand new lamp, plugged it in And now the dark dont fit there Lemonheads - Favorite T But I know I've got to live my life And roll around on the ground and feel the strife And realize along the way that I'm nothing more Than a grain of salt in the salt of the earth And everything is grace Mineral - Parking Lot
ChromaWoods Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 "love is suicide" ...från låten "bodies" med Smashing Pumpkins.
Joelstromgren Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 I used to love her, Oo, yeah But I had to kill her I knew I'd miss her So I had to keep her She's buried right in my backyard
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) I used to love her, Oo, yeahBut I had to kill her I knew I'd miss her So I had to keep her She's buried right in my backyard 😕 One in a Million från samma skiva och artist (doh) har en intressant text. Ska ta utn ågot. Redigerat 20 januari 2007 av Overkill
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Svårt att ta ut något då man nästan bör läsa texten i hela sitt sammanhang. Undra varför den bara har spelats live två eller tre gånger? 😕 Guess I needed sometime to get awayI needed some piece of mind Some piece of mind that'll stay So I thumbed it down to Sixth and L.A. Maybe a Greyhound could be my way Police and Niggers, that's right Get out of my way Don't need to buy none of your Gold chains today I don't need no bracelets Clamped in front of my back Just need my ticket; 'til then Won't you cut me some slack? You're one in a million Yeah, that's what you are You're one in a million, babe You're a shooting star Maybe someday we'll see you Before you make us cry You know we tried to reach you But you were much too high Much too high, much too high, Much too high, yes, ow! Immigrants and faggots They make no sense to me They come to our country And think they'll do as they please Like start some mini Iran, Or spread some fuckin' disease They talk so many goddamn ways It's all Greek to me Well some say I'm lazy And others say that's just me Some say I'm crazy I guess I'll always be But it's been such a long time Since I knew right from wrong It's all the means to an end, I I keep it movin' along You're one in a million Oo, you're a shooting star You're one in a million, babe You know that you are Maybe someday we'll see you, Oo oh, Before you make us cry You know we tried to reach you But you were much too high Much too high, Oo, much too high Yeah, Much too high, huh, no, no, oh Ow! Radicals and Racists Don't point your finger at me I'm a small town white boy Just tryin' to make ends meet Don't need your religion Don't watch that much T.V. Just makin' my livin', baby Well that's enough for me You're one in a million Yeah that's what you are You're one in a million, babe You're a shooting star Maybe someday we'll see you Before you make us cry You know we tried to reach you But you were much too high Much too high, ow, much too high, Much too high, much too high Yeah, yeee, yeah, yeee, igh! Ow! Much too high (Oh, much too high, ah, much too high, ah, much too high much too high, ow, much too high) Redigerat 20 januari 2007 av Overkill
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Kan ni inte säga vilken skiva och artist det är också? 😕
rainydays Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Kan ni inte säga vilken skiva och artist det är också? 😕 En kryllig snubbe med hatt och en rödlätt yngling i kalsonger kanske säger dig något?
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Kan ni inte säga vilken skiva och artist det är också? 😕 FÖrlåt 😄 GN'R Lies heter skivan och artisten Guns N' Roses.
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Kan ni inte säga vilken skiva och artist det är också? 😕 FÖrlåt 😄 GN'R Lies heter skivan och artisten Guns N' Roses. Fanken, att du är ett GN'R-fan! Du växer i mina ögon 😉 hihi 😄
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Kan ni inte säga vilken skiva och artist det är också? 😕 FÖrlåt 😄 GN'R Lies heter skivan och artisten Guns N' Roses. Fanken, att du är ett GN'R-fan! Du växer i mina ögon 😉 hihi 😄 😄 Det första bandet jag verkligen älskade vilket har lett till att jag kan det mesta 😄 Så de har en speciell plats i mitt hjärta 😎 Just det, topic var det ja... 😄
Kurt Cobain Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Stefan sundström är enligt mej textförfattarnas kung i svea rike i nu tid. Finns en låt som heter Fånmåne på skivan vitabergspredikan som han vägrar spela live.... antagligen för personlig ?!?! C Am C Am Under fånmånen satt jag där satt jag igen C Am Em E7 Som en torsk i en sump och så glad C Am C Am Långt ner i söder där fann du en vän C Am Em E7 Ni gick väl och tog er ett bad C F G Am Hur bara kan du, du ska bada med mig C G F7 Du är tamej fan inte klok C F G Am Du kan vara taggig & kantig men du är världens tjej C G F7 F Jag har taggar i hjärtat min ros Under rosorna låg jag i grannens rabatt Fylld av spriten du köpt när du flög Fylld av våta mardrömmar och glada skratt Månen var påtänd och hög Du ljuger och säger att jag duger åt dig Jag sov när du blomma som värst Fånmånen vandra såg både dej och mej Så kröp den ner i ett moln och sa: Äsch Under rosorna låg jag i grannens rabatt Månen var bakfull och sne Det doftade som i en butik utan skatt Taxfree-sprit och parfym tog du med Jag dricker upp din parfym häller sprit i mitt hår Med rosor piskar jag dig sen vaken din fan Sen med bladen jag plåstrar väl om dina sår Och kysser dig långt in på dan Klippt texten från http://hem.passagen.se/dskog/ackord/lautar...an/fanmane.html Edit: Om någon missat låten bör den införskaffas, han spelar och sjunger med en grym känsla.... Redigerat 20 januari 2007 av Kurt Cobain
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Här kommer ett par rader från låten "Sir Psycho Sex" av Red Hot Chili Peppers: "Theres a devil in my dick and some demons in my semen" "Booty lookin too good not to be squeezin" "Creamy beaver hotter than a fever" "Turned a cherry pie right into jam" Hela texten är helt skruvad! 😕
DåligtGehör Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Bra text... kunde t.ex. nämnt Time av Tom Waits eller Tombstone Blues, Changing of the Guards, Love Minus Zero/No Limit av Bob Dylan men väljer några rader från 9th & Hennepin av Tom Waits. And you take on the dreams of the ones who have slept here And I'm lost in the window, and I hide in the stairway And I hang in the curtain, and I sleep in your hat... And no one brings anything small into a bar around here They all started out with bad directions And the girl behind the counter has a tattooed tear "One for every year he's away", she said Such a crumbling beauty, ah There's nothing wrong with her that a hundred dollars won't fix She has that razor sadness that only gets worse With the clang and the thunder of the Southern Pacific going by And the clock ticks out like a dripping faucet 'til you're full of rag water and bitters and blue ruin And you spill out over the side to anyone who will listen... And I've seen it all, I've seen it all Through the yellow windows of the evening train...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.