Jump to content
Annons

hur?  

12 röster

1. 1. hur?

• Kung
      2
    • bra
      4
    • sådär
      4
    • anuZ
      1

Recommended Posts

Postat

tja Ny dunk duunk!!!!!

LÅTNAMN: Moonlight Party

ARTIST/GRUPP: Eken & GaBBe

GENRE: House/Dance ?

LÅTLÄNGD: 4.34 Min

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: GaBBe

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.579 MB

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Jorå det låter bra om det här lite tomt på vissa ställen, men bättre ljudbild än dina andra låtar. När du har loopat rösten låter inte så jättebra, sen när du snackar pratar du lite för långsamt!

Cleff (oregistrerad)
Postat

Nice intro, men det slår ju igenom pga filtret och för hög bas på eq:n... :S

Känns som att stråkarna tar för stor plats och trummorna drunknar i mixen.

Allt som allt funkar det, men behöver nog lite mer finslipning. Känner inte riktigt pumpet det ska va i såna här låtar 😱

Postat

Hmm väldigt konstig uppbyggnad i låten hitills. TA BORT dendär rösten som säger here we go å sånt. fyyyfan vad töntigt sånt är 😱

Sen verkar alla ljuden förutom basen så torra och oarbetade. som om du bara lagt in dem utan att göra något med dem ludmässigt.

I mixningen så grötar sången ihop sig väldigt mkt med sidechainpaden. och i mellanregistret allmänt.

I andra breaket så skär blir låten lugn väldigt konstigt 😱 det bara dör och blir tyst. sen kommer rösten å fadar in efter att det blivit tyst.. whats up with that?

Annars så vare faktiskt en skön låtidé, snygga melodier.

Men alla fjortiselement/ubbygnader förstör den helt, och lite amatörionslag ibland, men aja. du blir ju aif bättre nuförtiden.

Men som sagt av nån annan. det saknas punch i refrengen.

Postat (redigerat)
Hmm väldigt konstig uppbyggnad i låten hitills. TA BORT dendär rösten som säger here we go å sånt. fyyyfan vad töntigt sånt är 😱

Sen verkar alla ljuden förutom basen så torra och oarbetade. som om du bara lagt in dem utan att göra något med dem ludmässigt.

I mixningen så grötar sången ihop sig väldigt mkt med sidechainpaden. och i mellanregistret allmänt.

I andra breaket så skär blir låten lugn väldigt konstigt 😱 det bara dör och blir tyst. sen kommer rösten å fadar in efter att det blivit tyst.. whats up with that?

Annars så vare faktiskt en skön låtidé, snygga melodier.

Men alla fjortiselement/ubbygnader förstör den helt, och lite amatörionslag ibland, men aja. du blir ju aif bättre nuförtiden.

Men som sagt av nån annan. det saknas punch i refrengen.

har i pincip lagt eq och kompressor på alla inst 😱 tack för kritik

också ett sätt man kan se på den :=)

Redigerat av EkenMusiX
Postat

Nice! Typisk sommarhitfeeling 😄

Känns lite tunn på nåt sätt, fattas nåt i mitten. Vet inte riktigt vad.

Testade ett pålägg för skojs skull, hur det skulle bli med lite syntarpeggios å små tillägg här och var... kanske som inspiration... använd om du vill...

EQ:ade upp de höga frekvenserna... förmodligen för mycket. Min avlyssning här borta är väldigt basig och det kan lätt låta för plaskigt i andras högtalare...

länkar:

och bara pålägget för sig:

Postat
Nice! Typisk sommarhitfeeling 😉

Testade ett pålägg för skojs skull, hur det skulle bli med lite syntarpeggios å små tillägg här och var... kanske som inspiration... använd om du vill...

EQ:ade upp de höga frekvenserna... förmodligen för mycket. Min avlyssning här borta är väldigt basig och det kan lätt låta för plaskigt i andras högtalare...

länkar:

ÄÄÄÄÄG! fy fanken va fett! 😄 har du msn?

Postat (redigerat)

Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 🙂

Allvarligt, Helt ok låt. Melodierna är ganska catchiga. Saknar dock lite bett i låten. Tycker absolut du ska använda dig av arpeggio grejerna som Svarling fixat. Låten eller i alla fall refrängen fick sig ett lyft där.

Lite för enformigt för min smak men jag antar att det ska vara såhär...passar ju på ett dansgolv snarare än hemma i stereon.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Postat
Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt

Skit musik i dina öron kanske,, gubbe... :rolleyes:

Postat
Nice! Typisk sommarhitfeeling 🙂

länkar:

ÄÄÄÄÄG! fy fanken va fett! 😱 har du msn?

Visst... 🙂

joakim.svarling@dice.se

Postat

snygg melodi tyckte jag först, sedan kom svarlings pålägg. Blev riktigt bra, kör på det säger jag bara.

Postat

Snyggt.

Håller md lite om att det e grymt skumt där låten bara dör o sedan rullarpå igen.. men du hadde säkert en tanke med detta:P

Postat
Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 😳

Allvarligt, Helt ok låt. Melodierna är ganska catchiga. Saknar dock lite bett i låten. Tycker absolut du ska använda dig av arpeggio grejerna som Svarling fixat. Låten eller i alla fall refrängen fick sig ett lyft där.

Lite för enformigt för min smak men jag antar att det ska vara såhär...passar ju på ett dansgolv snarare än hemma i stereon.

Mvh / djonas

egentligen har du rätt. grjen är att det blir så fel utan sångare i metal 😎

men i promise you, när jag hittar en i sthlm blir det metal 😉

gör mest sån här för att det är kul.. vill ju hälst göra lite djupare musik, men som sagt.. har inte sång.. 😉 But, It Gonna Come! Djonas!

Postat
Varför håller du på med sån här skitmusik...du kan ju spela på riktigt. 😳

Mvh / djonas

egentligen har du rätt. grjen är att det blir så fel utan sångare i metal 😉

men i promise you, när jag hittar en i sthlm blir det metal 😉

gör mest sån här för att det är kul.. vill ju hälst göra lite djupare musik, men som sagt.. har inte sång.. 😄 But, It Gonna Come! Djonas!

🙂 hoppas att det kommer finnas någon duktig sångare, på gymnasiumet jag ska försöka dra mig in på 😄

Postat

Det svänger men lite glappigt i bland i övergångarna.

Man fan kör mettal med smma ljud på rösten som nu o bryt gränserna.

Lyssnar inte på s¨dan här musik så mycket men. Låter lika bra som mycket jag hört på fredags kvällarna.

Ynot

Postat
Det svänger men lite glappigt i bland i övergångarna.

Man fan kör mettal med smma ljud på rösten som nu o bryt gränserna.

Lyssnar inte på s¨dan här musik så mycket men. Låter lika bra som mycket jag hört på fredags kvällarna.

Ynot

okey!, vad sa du om rösten, skulle den passa i metal? 🙂

Postat

Nej inte passa kankse men det kunde bli något helt nytt. En tanke bara: 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.