RikardS (oregistrerad) Postat 28 februari 2008 Postat 28 februari 2008 endless mind total destruction lost in a sin only kill
Soxic Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 Jag låg och slötittade på Mtv igår kväll och då körde de ett program som hette något i stil med "40 most pathetic metal songs". Etta på listan var Europe med "Final Countdown"! Hur som helst så fanns det en hel del töntiga låtar med på listan med texter så löjliga att man låg dubbelvikt och garvade. En låt hette exempelvis "Unskinny Bop" framförd av 80-tals pudelrockare. 🙁
BoJoel Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 Finns en hel del gött att hämta ur gamla melodifestivalslåtar, tex Claes-Göran Hederström "Och sen satt jag och hörde på en stråkkvartett, fast jag bara gillar dang dang" Malta "Dina bröst är som svalor som häckar"
bleusign Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 BoJoel, "Dina bröst är som svalor som häckar" är ju supervackert!
BoJoel Postat 29 februari 2008 Postat 29 februari 2008 (redigerat) BoJoel, "Dina bröst är som svalor som häckar" är ju supervackert! Texten som Lars Forsell skrev handlar som vanligt om kärleken. Men vem vill ge sin käraste en hint om att hennes bröst ser ut så här http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/FA426E0644FEEC24C125718C002DE9EA/fldImage/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=jpg . Skulle jag göra det till min donna så fick jag nog spendera ganska mycket tid i hemstudion=gästrummet. Det kan även tolkas som en dubbelmening dvs att brösten liknar både ett par svalor och ett par häckar. Vadå för häckar i så fall? trädgårdshäckar, friidrottshäckar eller rövar, i så fall blir det 4 skinkor ... oj oj Redigerat 1 mars 2008 av BoJoel
Valle Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 Jag vet inte varför... men jag har alltid haft svårt för Peter LeMarcs texter. Och den som förgiftar mig mest är nog Marias kyrka. Kanske för att den är så förbannat jävla uppenbar...
berra_- Postat 1 mars 2008 Postat 1 mars 2008 kanske kan alanis morisettes "hand in my pocket" vara en kandidat? "I've got one hand in my pocket and the other one is giving a high five!" nåja, lite små fånig iaf kanske 😄
bleusign Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 BoJoel, "Dina bröst är som svalor som häckar" är ju supervackert! Texten som Lars Forsell skrev handlar som vanligt om kärleken. Men vem vill ge sin käraste en hint om att hennes bröst ser ut så här http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/FA426E0644FEEC24C125718C002DE9EA/fldImage/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=jpg . Skulle jag göra det till min donna så fick jag nog spendera ganska mycket tid i hemstudion=gästrummet. Det kan även tolkas som en dubbelmening dvs att brösten liknar både ett par svalor och ett par häckar. Vadå för häckar i så fall? trädgårdshäckar, friidrottshäckar eller rövar, i så fall blir det 4 skinkor ... oj oj Ha ha...jag förstår vad du menar, men.. Jag tänker inte i första hand på hur det ser ut, jag har en kärlek för meningar i sånger som hänvisar till naturen, samt att dessa ord ger en lite association till ett hem, mödrar och föda, omtanke. Det är vackert!
Fredrika Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 HELA texten till Starships "Nothing's gonna stop us now" är den fånigaste text-raddan, tycker jag.
Egghuvud Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Dansbandstexter är ju fåniga i sig, men det finns de som är värre än normen tex: syster Jane du va så söt och fin när du kom in till mig o rulla upp gardin o när du tog min hand då börja pulsen slå och hjärta börja gå att en man kan känna så
SyntaxError Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 (redigerat) Det här med svalor som häckar är väl taget ur "höga visan" - Bibeln?...Ska kolla upp det. Nope det var det inte....Däremot bröst som killingar: 1. "Hur sköna äro icke dina fötter i sina skor, du ädla! Dina höfters rundning är såsom ett bröstspännes kupor, gjorda av en konstnärs händer. 2. Ditt sköte är en rundad skål, må vinet aldrig fattas däri. Din midja är en vetehög, omhägnad av liljor. 3. Din barm är lik ett killingpar, tvillingar av en gasell. 4. Din hals liknar Elfenbenstornet, dina ögon dammarna i Hesbon, vid Bat-Rabbimsporten. Din näsa är såsom Libanonstornet, som skådar ut mot Damaskus. Redigerat 16 oktober 2008 av SyntaxError
Discoführer Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 (redigerat) Förstår inte riktigt varför alla ogillar Gessle... han har ju gjort massa bra ju. Han var ett låtskrivargeni, om vi fokuserar oss på t ex Roxette. Roxette hade ju f ö också väldigt många bra texter. Den här till exempel: "I hit the road out of nowhere, I had to jump in my car and be a rider in a love game following the stars, don't need no book of wisdom, I get no money talk at all. She has a train going downtown, she's got a club on the moon and she's telling all her secrets in a wonderful balloon. She's the heart of the funfair, she's got me whistling her private tune. And it all begins where it ends, and she's all mine, my magic friend. She says: hello, you fool, I love you, c'mon join the joyride, join the joyride. She's a flower, I can paint her, she's a child of the sun, we're a part of this together, could never turn around and run. Don't need no fortune teller to know where my lucky love belongs oh no. Cos it all begins again when it ends, yea, and we're all magic friends. She says: hello, you fool, I love you, c'mon join the joyride, join the joyride. She says: hello, you fool, I love you, c'mon join the joyride, be a joyrider. I take you on a skyride, I felling like you're spellbound. The sunshine is a lady who ROX you like a baby. She says: hello, you fool, I love you, c'mon join the joyride, join the joyride." WTF?!?! Sämsta texten någonsin måste väl annars ändå vara Aha's Take on me: "Talking away I don't know what I'm to say I'll say it anyway today's another day to find you Shying away I'll be coming for you love O.K. Ref: Take on me Take me on I'll be gone in a day or two So needless to say I'm odds and ends But that's me, stumbling away Slowly learning that life is O.K. Say after me It's no better to be safe than sorry. Ref The things that you say Is it live or just to play My worries away You're all the things I've got to remember You shying away I'll be coming for you anyway Ref" Helt lysande... Slutligen, en annan favorit: "Hej, det är Nick - klick!". 😉 Redigerat 16 oktober 2008 av Discoführer
tAUG Postat 16 oktober 2008 Postat 16 oktober 2008 Slutligen, en annan favorit: "Hej, det är Nick - klick!". 😆 Hej det är nick -klick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha Jag hade glömt bort den låten 😏🙂 Hej det är nick klick hej det är nick klick jag ville bara höra din röst jag ville bara sara höra din röst hej hej monika hej på dig monika hej monika heej på dig monikaa osv 😄
D Vibe Postat 22 oktober 2008 Trådstartare Postat 22 oktober 2008 (redigerat) Veronica Maggios hit "17 år" är ju fånig hela den, men följande rader i den låten måste vara något slags rekord i fånighet.. "Jag har slitit ut så många skor I en stad där ingen längre bor" Vet inte om jag ska skratta eller gråta? 😄 Redigerat 22 oktober 2008 av D Vibe
D Vibe Postat 22 oktober 2008 Trådstartare Postat 22 oktober 2008 Sämsta texten någonsin måste väl annars ändå vara Aha's Take on me: "Talking away I don't know what I'm to say I'll say it anyway today's another day to find you Shying away I'll be coming for you love O.K. Ref: Take on me Take me on I'll be gone in a day or two So needless to say I'm odds and ends But that's me, stumbling away Slowly learning that life is O.K. Say after me It's no better to be safe than sorry. Ref The things that you say Is it live or just to play My worries away You're all the things I've got to remember You shying away I'll be coming for you anyway Ref" Helt lysande... Möljigtvis en ganska fånig text faktiskt! 😄 Men låten är ju grymt trevlig annars! Melodin kompenserar mycket väl texten 🙂 /Daniel
bettygoesagogo Postat 22 oktober 2008 Postat 22 oktober 2008 (redigerat) Finns en hel del gött att hämta ur gamla melodifestivalslåtar, tex Malta "Dina bröst är som svalor som häckar" ... EDIT: Oops! Syntax Error hann före. Redigerat 22 oktober 2008 av bettygoesagogo
Maxim Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 (redigerat) Fyra bugg och en coca-colaspela freestyle med fräck musik I rest my case LOL! 🙂 ...som sedan på grund av varumärkesintrång och tjafs med Coca-cola Company ändrades till: Buggaloo dansa Rock'n'rolla (rockenråla ska det uttalas) spela freestyle med fräck musik I rest my case too. Redigerat 23 oktober 2008 av Maxim
Tacoindian Postat 23 oktober 2008 Postat 23 oktober 2008 Hej, Har inte läst hela tråden men vill ändå nominera Jim Jidheds rader: "Han hette Charlie, han var kung Han spred glädje var han sjung" Var inte han sångare i Alien? Kanske borde fortsatt med det... // T
Magnuz Postat 30 oktober 2008 Postat 30 oktober 2008 Dansbandstexter är en outsinlig källa till pinsamheter. Min favorit är "de sista ljuva åren" med Lasse Stefanz (väl?). Jag tror inte jag kan nominera bara en rad utan här är hela första versen: När nattens mörker falnar och stillar sig till ro. Då kryper jag intill dig som så många gånger förr För jag har en vän att älska och att dela livet med ifrån stunder av förtvivlan till att alltid vara glad
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.