flintan Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Apropå Basshunter, stämmer denna texten här verkligen? Är det sant eller ett skämt? Jag har inte hört den där.
Emulator Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Över lag tror jag väl att man skulle kunna nominera vartenda schlagerfestivalbidrag de senaste 20 åren utan att riskera att begå nåt större poetiskt brott... Lena pH har ju sjungit en hel del usla texter på sistone. Det är ju iofs Orup som skrivit, men jag förstår t.ex. inte hur man går med på att sjunga den där "Mitt namn är Lena Philipsson. Inte Regina Lund eller nån..."??? Jag mådde faktiskt ganska bra tills du nämnde detta....måste nu ta fyra valöium och vila. tack för det. o inte grete philipsson....brrr 😆
Emulator Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Har lite svårt för vardagsbanala låtar...typ "ingen vill veta var du köpt din tröja". 😆 Säga vad man vill om den men vardagsbanal vet jag inte om jag vill hålla med om att den är. Betydligt djupsinnigare än det mesta som spelas på radion. Vilket inte säger mycket visserligen, men ändå 😉 Okej, håller med att den har djup och poäng, om man lyssnar på hela texten. Probglemet för mig är att det börjar klia och bildas utslag när jag hör inledande textrader;)
Jejje Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Apropå Basshunter, stämmer denna texten här verkligen? Är det sant eller ett skämt? Jag har inte hört den där. Den finns! Det är ju den där Daddy DJ låten med hans egna text
Jejje Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 (redigerat) "Woodpeckers from space" har ju en ganska fånig text också! 😛 "Do you feel allright do you feel okay? I'm your woodpecker from space. Start snapping start rapping everybody likes woodpecker rapping. Woodpeckers from space just can't believe it. . . ." 😕 Redigerat 22 januari 2007 av Jejje
flintan Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Probglemet för mig är att det börjar klia och bildas utslag när jag hör inledande textrader;) Och då är det kört. Bye, bye. Första intrycket, eller vad man nu brukar säga...
tbruce Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Lena pH har ju sjungit en hel del usla texter på sistone. Det är ju iofs Orup som skrivit, men jag förstår t.ex. inte hur man går med på att sjunga den där "Mitt namn är Lena Philipsson. Inte Regina Lund eller nån..."??? Måste protestera mot den där. 😕 Lena Anthem är skön! Orup är kung. 😛
Jonnie Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Lena har ont också. Fast det var la Thomas Geson eller något annat schlageroffer som skrev den?
Jejje Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Lena har ont också. Fast det var la Thomas Geson eller något annat schlageroffer som skrev den? Det var ju Orup det också!
D Vibe Postat 22 januari 2007 Trådstartare Postat 22 januari 2007 Ingen har nämnt tomas dileva än. Jag gillar Di Levas musik
Jejje Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Ingen har nämnt tomas dileva än. Jag tycker DiLeva har BRA texter!
flintan Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Ingen har nämnt tomas dileva än. Jag tycker DiLeva har BRA texter! Det mesta av DiLeva är ju klockrent. Väldigt ärligt på något sätt.
Emulator Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 "Woodpeckers from space" har ju en ganska fånig text också! 😑 "Do you feel allright do you feel okay? I'm your woodpecker from space. Start snapping start rapping everybody likes woodpecker rapping. Woodpeckers from space just can't believe it. . . ." 😎 trodde inte det fanns fler som kom ihåg den 😏😐😆
Vallhagen Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 (redigerat) hey girlsthey say i'm good i got the biggest dick in the neighbourhood Redigerat 22 januari 2007 av Vallhagen
Johan Royen Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Jag sa inget om bra, bara att de bitvis är fåniga. 🙂
tbruce Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Nick Borgen Åh! Minns ni World Wide Web? Med de oförglömliga raderna Ta med dig vänner till ett häftigt placeSurfa hem till mig i cyberspace
thrinithan (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Om jag någonsin kommer att introduceras för BJÖRN ULVAEUS & BENNY ANDERSSON kommer jag att säga : "ahhh javisst ja! just det, det var ni som skrev Partaj-aj-aj, va?" och liksom anta en min som om man har en mycket liten vag aning om vem de är någonstans långt bak i huvudet! De kommer aldrig att komma undan! 🙂 Björn & Benny = Partaj-aj-aj! Glöm aldrig någonsin detta, mina damer och herrar! 😄 Haha! Klockrent... Jag kommer göra mitt bästa för att komma ihåg det. Och jag lovar att säga det om jag träffar dom före dig 🙂
Dreamtones Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 (redigerat) Apropå Basshunter, stämmer denna texten här verkligen? Är det sant eller ett skämt? Jag har inte hört den där. Jag har hört den faktiskt och melodin är rippad (Daddy DJ)... Trodde inte han kunde överträffa Boten Anna när det gäller text, men det hände ;P Redigerat 22 januari 2007 av Kricke
Dreamtones Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Skönt att ha fler på sin sida 😄 Å här är en till 🙂
Dreamtones Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 hey girlsthey say i'm good i got the biggest dick in the neighbourhood 😎
floaty Postat 22 januari 2007 Postat 22 januari 2007 Nick Borgen Åh! Minns ni World Wide Web? Med de oförglömliga raderna Ta med dig vänner till ett häftigt placeSurfa hem till mig i cyberspace Åh herrejesus... 😎
flintan Postat 24 januari 2007 Postat 24 januari 2007 Jag tycker den här We're From Barcelona med dom här svenskarna, avd dom nu än heter, är ganska oroväckande löjlig också... VAD ÄR GREJJEN?!?? VARFÖR är den bra? VART är den bra? Ganska löjlig hur som helst Dom e ju skitbra. Den innehåller väldigt mycket ren naiv glädje. Kanske är det du stör dig på?
silkwood Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 (redigerat) Det finns så många härliga rader i heliga dykarn så jag klipper in nästan hela texten: ---------------- Hmm hmm hmm hmm hmm yeah yeah Holy diver you've been down too long in the midnight sea oh what's becoming of me Ride the tiger you can see his stripes but you know he's clean oh don't you see what I mean [EDIT: 😏 det här är min favorit...] Gotta get away holy diver yeah Got shiny diamonds like the eyes of a cat in the black and blue something is coming for you. Look out. Race for the morning you can hide in the sun 'till you see the light oh we will pray it's all right Between the velvet lies there's a truth that's hard as steel yeah The vision never dies life's a never ending wheel say Holy diver you're the star of the masquerade no need to look so afraid jump jump Jump on the tiger you can feel his heart but you know he's mean some light can never be seen yeah Holy diver sole survivor your honour's clean Holy diver holy diver never cut in the middle comin' after you holy diver Oh holy diver yeah alright get away get away get away Holy diver holy diver whoa holy diver hmm hmm hmm hmm ----------------------------- Från: http://www.darklyrics.com/lyrics/dio/holydiver.html#2 Redigerat 25 januari 2007 av silkwood
bohm Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 (redigerat) Jag vet att nån skrev tidigare i tråden om nån som sjunger utan några riktiga ord och jag visste inte då vem han menade. Efter lite surfande på youtube råkade jag komma till killen som tar förstapriset i alla kategorierna. http://www.youtube.com/watch?v=pE8EZVpjR84 Jag önskar uppriktigt att jag aldrig hade behövt se denna videon!!! . Redigerat 25 januari 2007 av bohm
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 Jag tog upp ett munspel ur min TOMMA (var den tom eller?) slitna ficka, svensk textrad på låten Me and Bobby Mcgee av mr. Christofferson.
Emulator Postat 25 januari 2007 Postat 25 januari 2007 Jag tog upp ett munspel ur min TOMMA (var den tom eller?) slitna ficka, svensk textrad på låten Me and Bobby Mcgee av mr. Christofferson. Undras om han täljde nåt med en bladlös kniv utan skaft också ?
tbruce Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 "Jag sa till Lisa att jag satt i ett möte, men i själva verket fika' jag med Pia från Götet" sticker ut som en sårig tumme ur en annars rätt soft låt.
Egghuvud Postat 26 januari 2007 Postat 26 januari 2007 Jaha och? Emellertid är Absolut Kalkon i sin tur stulen ifrån början själv, så de så. Ifrån allt som kan beställas/läsas/köpas ifrån Sunkit. Nej grabben där har du fel. Jag tror att det är helt tvärtom. Jag fick skivan av killen som sammanställde den och en hel del av inspelningarna kom från kassetband som skickat emellen studiomusiker och skivbolagsfolk. En del av inspleningarna kom från skivor han hittat och grejor som han själv hade asmlat på sig. Förresten så kom skivan ut långt före "Sunkit startade". Bäst på Absolut kalkon är ändå Furir i agadir. Kul med tretows version med Tommy körberg. Nåja. 🙂 Inga fler hårdrockstexter. Vad sägs om ännu en höjdare av Dio? Samma platta låten Heaven and hell. Sing me a song, you're a singer Do me a wrong, you're a bringer of evil The Devil is never a maker The less that you give, you're a taker So it's on and on and on, it's Heaven and Hell, Oh well, yeah um 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.