Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Över lag tror jag väl att man skulle kunna nominera vartenda schlagerfestivalbidrag de senaste 20 åren utan att riskera att begå nåt större poetiskt brott...

Lena pH har ju sjungit en hel del usla texter på sistone. Det är ju iofs Orup som skrivit, men jag förstår t.ex. inte hur man går med på att sjunga den där "Mitt namn är Lena Philipsson. Inte Regina Lund eller nån..."???

Jag mådde faktiskt ganska bra tills du nämnde detta....måste nu ta fyra valöium och vila. tack för det.

o inte grete philipsson....brrr

😆

Postat
Har lite svårt för vardagsbanala låtar...typ "ingen vill veta var du köpt din tröja".

😆

Säga vad man vill om den men vardagsbanal vet jag inte om jag vill hålla med om att den är.

Betydligt djupsinnigare än det mesta som spelas på radion. Vilket inte säger mycket visserligen, men ändå 😉

Okej, håller med att den har djup och poäng, om man lyssnar på hela texten.

Probglemet för mig är att det börjar klia och bildas utslag när jag hör inledande textrader;)

Postat
Apropå Basshunter, stämmer denna texten här verkligen? Är det sant eller ett skämt? Jag har inte hört den där.

Den finns! Det är ju den där Daddy DJ låten med hans egna text

Postat (redigerat)

"Woodpeckers from space" har ju en ganska fånig text också! 😛

"Do you feel allright

do you feel okay?

I'm your woodpecker from space.

Start snapping

start rapping

everybody likes woodpecker rapping.

Woodpeckers from space

just can't believe it. . . ."

😕

Redigerat av Jejje
Postat
Probglemet för mig är att det börjar klia och bildas utslag när jag hör inledande textrader;)

Och då är det kört. Bye, bye. Första intrycket, eller vad man nu brukar säga...

Postat
Lena pH har ju sjungit en hel del usla texter på sistone. Det är ju iofs Orup som skrivit, men jag förstår t.ex. inte hur man går med på att sjunga den där "Mitt namn är Lena Philipsson. Inte Regina Lund eller nån..."???

Måste protestera mot den där. 😕 Lena Anthem är skön! Orup är kung. 😛

Postat
Lena har ont också. Fast det var la Thomas Geson eller något annat schlageroffer som skrev den?

Det var ju Orup det också!

Postat
Ingen har nämnt tomas dileva än.

Jag gillar Di Levas musik :rolleyes:

Postat
Ingen har nämnt tomas dileva än.

Jag tycker DiLeva har BRA texter!

Det mesta av DiLeva är ju klockrent. Väldigt ärligt på något sätt.

Postat
"Woodpeckers from space" har ju en ganska fånig text också! 😑

"Do you feel allright

do you feel okay?

I'm your woodpecker from space.

Start snapping

start rapping

everybody likes woodpecker rapping.

Woodpeckers from space

just can't believe it. . . ."

😎

trodde inte det fanns fler som kom ihåg den 😏😐😆

Postat
Nick Borgen

Åh! Minns ni World Wide Web? Med de oförglömliga raderna

Ta med dig vänner till ett häftigt place

Surfa hem till mig i cyberspace

thrinithan (oregistrerad)
Postat
Om jag någonsin kommer att introduceras för BJÖRN ULVAEUS & BENNY ANDERSSON kommer jag att säga :

"ahhh javisst ja! just det, det var ni som skrev Partaj-aj-aj, va?"

och liksom anta en min som om man har en mycket liten vag aning om vem de är någonstans långt bak i huvudet! De kommer aldrig att komma undan! 🙂

Björn & Benny = Partaj-aj-aj! Glöm aldrig någonsin detta, mina damer och herrar! 😄

Haha! Klockrent... Jag kommer göra mitt bästa för att komma ihåg det. Och jag lovar att säga det om jag träffar dom före dig 🙂

Postat (redigerat)
Apropå Basshunter, stämmer denna texten här verkligen? Är det sant eller ett skämt? Jag har inte hört den där.

Jag har hört den faktiskt och melodin är rippad (Daddy DJ)... Trodde inte han kunde överträffa Boten Anna när det gäller text, men det hände ;P

Redigerat av Kricke
Postat
Nick Borgen

Åh! Minns ni World Wide Web? Med de oförglömliga raderna

Ta med dig vänner till ett häftigt place

Surfa hem till mig i cyberspace

Åh herrejesus... 😎

Postat
Jag tycker den här We're From Barcelona med dom här svenskarna, avd dom nu än heter, är ganska oroväckande löjlig också... VAD ÄR GREJJEN?!?? VARFÖR är den bra? VART är den bra?

Ganska löjlig hur som helst

Dom e ju skitbra. Den innehåller väldigt mycket ren naiv glädje. Kanske är det du stör dig på?

Postat (redigerat)

Det finns så många härliga rader i heliga dykarn så jag klipper in nästan hela texten:

----------------

Hmm hmm hmm hmm hmm yeah yeah

Holy diver you've been down too long in the midnight sea

oh what's becoming of me

Ride the tiger you can see his stripes but you know he's clean

oh don't you see what I mean [EDIT: 😏 det här är min favorit...]

Gotta get away holy diver yeah

Got shiny diamonds like the eyes of a cat in the black and blue

something is coming for you. Look out.

Race for the morning you can hide in the sun 'till you see the light

oh we will pray it's all right

Between the velvet lies there's a truth that's hard as steel yeah

The vision never dies life's a never ending wheel say

Holy diver you're the star of the masquerade

no need to look so afraid

jump jump Jump on the tiger

you can feel his heart but you know he's mean

some light can never be seen yeah

Holy diver sole survivor your honour's clean

Holy diver holy diver never cut in the middle comin' after you holy diver

Oh holy diver yeah alright get away get away get away

Holy diver holy diver whoa holy diver hmm hmm hmm hmm

-----------------------------

Från: http://www.darklyrics.com/lyrics/dio/holydiver.html#2

Redigerat av silkwood
Postat (redigerat)

Jag vet att nån skrev tidigare i tråden om nån som sjunger utan några riktiga ord och jag visste inte då vem han menade. Efter lite surfande på youtube råkade jag komma till killen som tar förstapriset i alla kategorierna.

http://www.youtube.com/watch?v=pE8EZVpjR84

Jag önskar uppriktigt att jag aldrig hade behövt se denna videon!!!

.

Redigerat av bohm
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Jag tog upp ett munspel ur min TOMMA (var den tom eller?) slitna ficka, svensk textrad på låten Me and Bobby Mcgee av mr. Christofferson.

Postat
Jag tog upp ett munspel ur min TOMMA (var den tom eller?) slitna ficka, svensk textrad på låten Me and Bobby Mcgee av mr. Christofferson.

Undras om han täljde nåt med en bladlös kniv utan skaft också ?

Postat

"Jag sa till Lisa att jag satt i ett möte, men i själva verket fika' jag med Pia från Götet" sticker ut som en sårig tumme ur en annars rätt soft låt.

Postat
Jaha och? Emellertid är Absolut Kalkon i sin tur stulen ifrån början själv, så de så. Ifrån allt som kan beställas/läsas/köpas ifrån Sunkit.

Nej grabben där har du fel. Jag tror att det är helt tvärtom. Jag fick skivan av killen som sammanställde den och en hel del av inspelningarna kom från kassetband som skickat emellen studiomusiker och skivbolagsfolk. En del av inspleningarna kom från skivor han hittat och grejor som han själv hade asmlat på sig. Förresten så kom skivan ut långt före "Sunkit startade".

Bäst på Absolut kalkon är ändå Furir i agadir. Kul med tretows version med Tommy körberg.

Nåja. 🙂

Inga fler hårdrockstexter. Vad sägs om ännu en höjdare av Dio? Samma platta låten Heaven and hell.

Sing me a song, you're a singer

Do me a wrong, you're a bringer of evil

The Devil is never a maker

The less that you give, you're a taker

So it's on and on and on, it's Heaven and Hell,

Oh well, yeah um

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.