D Vibe Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Edit: Det här är en elak tvillingsystertråd till "Klockrenaste textraden/versen". På allmän (ja, okej, från Emulator) begäran, så startar jag härmed fånigaste textraden-tråden. Vill börja med att nominera en textrad jag själv skrev för några år sen, till låten (Död länk) : "en knytnäve mot våra själar" Så, nu har jag öppnat upp min musikskrivarsjäl och dumpat mina tabbar. Vad har ni själva att bidra med, eget som andras? 😉 /Daniel Redigerat 27 februari 2007 av D Vibe
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 bra! "Throw you hands in the air and wave them around like you just dont care", den e fin, finns i oerhört många varianter. "jag ska bygga mig en bår och segla TILLS det blir vår", av Gessle. Tills våren+ Är det en isbrytare han bygger eller ska han månne till sydligare breddgrader? "Fäller upp min krage så den blir stor", "tog mitt hatt och trollade fram en skatt", i princip hela kung av sand....usch, min lätta aversion mot kungen av nödrim kanske lyser igenom Dogge sjöng väl något med "hon trampade på mitt hår, men det gjorde ingenting för hon hade fina lår" 😉
bohm Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 "Vi är som blommor, blommor som blommar Vi är som svanar, svanar som talar Vi är som ålar, ålar som vrålar Vi är som fiskar, fiskar som viskar" Poeten Martin Svensson myntade dessa tänkvärda rader.
TheOffer Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 "Vi är som blommor, blommor som blommarVi är som svanar, svanar som talar Vi är som ålar, ålar som vrålar Vi är som fiskar, fiskar som viskar" Poeten Martin Svensson myntade dessa tänkvärda rader. haha, den är KANON! Den hade jag glömt 😳
ynot Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 vilken djävla tripp den mannen måste tagigt. Hade oxåglömt detta .kanske dax för en cover 😳
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 vilken djävla tripp den mannen måste tagigt.Hade oxåglömt detta .kanske dax för en cover 😳 Jepp, hög som ett hus 🙁 😳
McGreen Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Först fick han en höger, sen fick han en vänster, sen fick han en höger, sen tog jag semester........... Djup poesi
funky monk Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag skulle vilja utnämna det mesta som har skrivits av Per Gessle 😳
Vallhagen Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 tjo... allt med Manowar platsar förstås. T.ex. den här: Kill with power die die Kill with power die die Kill with power die die dieeeeeeeeeeeeeeEEEEEEE!!!!!!!!!!
ynot Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 min egna text rad.. vrider o vänder på bollen för att se om den är kvar .. är väll inte helt klockren ..... 😳
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Detta är svårt! Gränsen mellan fånig och genial kan vara aldrig så hårfin – när det gäller pop! Men "How much is the fish?" är ju en klassiker...
DåligtGehör Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Jag har svårt att höra på låtar med rader som "go for it" eller i stil med "you just got to hold on". Redigerat 20 januari 2007 av DåligtGehör
Wernborg Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Leende guldbruna ögon, så blå kan dom aldrig mer bli. 😲
DåligtGehör Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik. En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat 😲 om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var.
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har svårt att höra på låtar med rader som "go for it" eller i stil med "you just got to hold on". Haha, kan hålla med dej där... Jag lyssnade på en skiva med MJ Cole igår, som jag hade skräpandes... du hade nog inte gillat den. 😲
Hellpig Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik. En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat 😮 om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var. Herre jä... det låter som du har hört samma program som jag en gång hörde. Och jag minns också fortafarande hur otroligt kassa texterna var, om det nu är samma - tidsmässigt stämmer det in. En textrad som etsat sig kvar (något i stil med); "Det regnar, jag cyklar, min röda regnkappa blir våt" Fanna någon annan svensk låt där de rimmade nå't i stil med; "Kom å ta mig i handen, sommarparty på stranden". Storslaget! 😲
equality Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 min egna text rad..vrider o vänder på bollen för att se om den är kvar .. är väll inte helt klockren ..... 😲 😮 Skitbra ju! Så makalöst paradoxal!
hobbex2004 Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) det fins en person/artist som vinner denna kategori hur man än vrider och vänder på det...: MARTIN O då tänker jag fränst på; " du är så, yeah yeah, wow wow"... Och den nominerade textraden är: ALLA RADER I LÅTEN!!! Du är här, jag är frusen Du är en av flera tusen (flera tusen valrossar, eller vadååå?) I en plastburk för oss unga Är du där med mun och tunga (finns det plastburkar med en nedre åldersgräns & isf, varför ska man slicka på den?) Du är flickan i reklamen Som har tagit charmexamen Tv-Shop är så på riktigt (ja, inte är det science-fiction iaf) Det du säger är så viktigt (vad har det hon säger med TV-shop att göra?) Och du är så Yeah Yeah Wow Wow! Du är så Yeah Yeah Wow Wow! Du är så Du är så Hjärtat slår hårt, helt utslagen Jag vill höra andetagen Fyra dB och jag kan höra (Hör han inget under 4dB alltså? dbu eller dbVolt?) När du sen börjar förföra Några ord om stora saker Här finns allt för alla smaker I en plastburk på 24 tum (EN stooooooor plastburk!! matlåda kanske? Tupperware?) Sen så börjar jag att yra (Du har väl yrat genom hela låten!) Du är här, jag är frusen Du är en av flera tusen (återanvändning är bra för miljön.....) Låt mig komma kan du svära (Frågar han om han ska få komma på henne? Vissa saker ska man inte fråga om lov för att få göra:) ) På att du alltid ska va nära Jag vill bara explodera Lite till och lite mera (finns det ngt kvar av en om man redan exploderat en gång?) Som en lucka i mitt sinne Känslor som jag har stängt inne (detta är väl enda raden som låter liiite vettig) Redigerat 20 januari 2007 av hobbex2004
DåligtGehör Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik. En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat 😠 om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var. Herre jä... det låter som du har hört samma program som jag en gång hörde. Och jag minns också fortafarande hur otroligt kassa texterna var, om det nu är samma - tidsmässigt stämmer det in. En textrad som etsat sig kvar (något i stil med); "Det regnar, jag cyklar, min röda regnkappa blir våt" Mycket möjligt, för dessa rader stämmer mer än väl in 😮😲
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 What? Yeah yeah wow wow faller på genialsidan ju. 😲
MusicGene Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Magnus Johansson är minsann med och fightas om förstaplatsen med sitt verk "Vakna nu Anneli" Vakna nu, Anneli - Männen från Venedig Dom har stängt sin fabrik, du är faktiskt ledig Kä dig i nått himmelsblått, och på huvudet en kalott Kaffet kokar på var spis, Vakna nu, Anneli! Spårvagnarna kör ikapp, ner för drottninggatan gubben i sin silverfrack, tänder morgonbrasan Du och jag är samma sort, fast jag är lång och du är kort Det stod i morgontidningen, upp med ögat, Anneli! På tyska torget, Anneli - står en blåsorkester De värmer sig med akvavit, och stämmer instrumenten Grannens ungar övar på - basfiol och trombon Jesper spelar mandolin - Vakna nu, Anneli! Och luras inte, Anneli - jag vet att du är vaken Snön har fallit bommulsvit - över alla taken Kom och va min vinterfru - torghandeln har börjat nu Vi ska köpa dig nått fint - det blir väl bra, Anneli? Och det knarrar under sulorna och jag har långkalsonger Spara alla smulorna - hör på fågelsången Jag är full av vinterhyss - kom och ge - mig en kyss Jag är du och du är vi - Vakna nu, Anneli! Redigerat 20 januari 2007 av MusicGene
musik (oregistrerad) Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Magnus Uggla "Jag mår illa" Uno Svenningsons "Under Ytan" Skit helt igenom. Liksom Frankie Goes to Hollywood "Relax" och Maurro Scoco "Sara kom med och sup ikväll..." 😳
Emulator Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 dj bobo eller va det nu var...."Before I loose control, I start streaming skoal" "Dina bröst 'r som svalor som häckar" är väl på gränsen;=)
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Detta är rätt fånigt Baby you're a rich man,Baby you're a rich man, Baby you're a rich man too You keep all your money in a big brown bag inside a zoo What a thing to do 😳
tbruce Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Och detta! Jag trivs bäst när havet svallar, och måsarna ger skri,när stranden fylls med snäckskal, med havsmusik uti. 🙁 Håller med emulator om brösten där också. 😳
godhead Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) om man ska titta på mer aktuella låtar så nominerar jag utan tvekan den här TOTALT VÄRDELÖSA skitlåten "I wish I was a punkrocker" som handlar om hur allt var så bra förr och hur fint det var att vara "punkrocker" när det i själva verket är flower-power-hippies som tjejen syftar på i den totalt värdelösa texten hon knåpat ihop. antar att ni har hört den på radio och vet vad jag talar om. arrrrrghhhh.... Redigerat 20 januari 2007 av godhead
Dreamtones Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 (redigerat) Världens mest clichéaktiga textrad någonsin (antar att vi inte fokuserar oss på hela låtar med tanke på rubriken) jag hört är nog: "You're beautiful. You're beautiful. You're beautiful, it's true." 😳 Edit: James Blunt - You're Beautiful Redigerat 20 januari 2007 av Kricke
Overkill Postat 20 januari 2007 Postat 20 januari 2007 Den där tysken som var med i ESC för några år sedan hade väl bara massa påhittade ord?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.