kalasdanne (oregistrerad) Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 Har köpt en ny iMac G5 och har ett problem med Ableton Live som jag inte stött på på mina tidigare MAC:ar. På min iBook G4 så hittar Live alla VST och AU plugins, men på min iMac hittar det inte något förutom Apples medföljande AU plugins. Alla plugins ligger i de angivna mapparna under ../Library/Audio/ (och det är desamma som på iBook:en) och jag kan verkligen inte förstå vad som är fel!!! Har försökt att sätta manuell sökväg (vilket jag inte har på min iBook) och göra en ny sökning, men utan resultat. Vad ska jag göra?? Någon som vet? Tacksam för svar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Har köpt en ny iMac G5 och har ett problem med Ableton Live som jag inte stött på på mina tidigare MAC:ar. På min iBook G4 så hittar Live alla VST och AU plugins, men på min iMac hittar det inte något förutom Apples medföljande AU plugins. Alla plugins ligger i de angivna mapparna under ../Library/Audio/ (och det är desamma som på iBook:en) och jag kan verkligen inte förstå vad som är fel!!! Har försökt att sätta manuell sökväg (vilket jag inte har på min iBook) och göra en ny sökning, men utan resultat. Vad ska jag göra?? Någon som vet? Tacksam för svar! Måste det inte vara universal-format på pluggarna dårå? Jag kan ha fel, har inte kört nya macarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Psyience (oregistrerad) Postat 24 januari 2007 Dela Postat 24 januari 2007 Ja, jag tänkte på det också först men iMac G5 har väl en PowerPC processor, så det kan inte vara problemet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalaslemuren Postat 9 februari 2007 Dela Postat 9 februari 2007 Hej! Ligger alla filer i /library/audio/plug-ins/components alt. /library/audio/plug-ins/vst ?? Jag har haft problem med vissa pluggar på min intel-mac, men jag har kommit på att det beror på att de inte är universal, men för dig med ppc borde det funka! Kolla så att de ligger där och inte under någon annan user, isf kan det bli problem! De ska alltså inte ligga under ~/library/... Det enda rådet jag har annars är att trycka command+, och gå in under plug-ins och ta rescan plug-ins. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 16 september 2007 Dela Postat 16 september 2007 Hej! Ligger alla filer i /library/audio/plug-ins/components alt. /library/audio/plug-ins/vst ?? Jag har haft problem med vissa pluggar på min intel-mac, men jag har kommit på att det beror på att de inte är universal, men för dig med ppc borde det funka! Kolla så att de ligger där och inte under någon annan user, isf kan det bli problem! De ska alltså inte ligga under ~/library/... Det enda rådet jag har annars är att trycka command+, och gå in under plug-ins och ta rescan plug-ins. Vad innebär det att pluggarna är "universal"? Jag har nämligen samma problem på min macbook pro...Jag kan installera pluggarna (och jag har kollat att dom ligger i rätt mapp) men jag kan inte köra dom. Typ var tredje från kvr funkar.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 17 september 2007 Dela Postat 17 september 2007 ...och det kan inte var så enkelt att du glömt aktivera VST- och AU-stödet i programmet? Den funktionaliteten är inte aktiverad från början. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 17 september 2007 Dela Postat 17 september 2007 nej då, har dubbel (och trippel) kollat alla sådana inställningar...Misstänker att det helt enkelt är så att dom inte funkar med intel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl Cadello Postat 28 september 2007 Dela Postat 28 september 2007 nej då, har dubbel (och trippel) kollat alla sådana inställningar...Misstänker att det helt enkelt är så att dom inte funkar med intel. Precis så är det. Hade samma problem. Abletons hemsida faq. Tyvärr finns det inte så många pluggar som funkar på os x intel. ÄN! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trehune Postat 30 september 2007 Dela Postat 30 september 2007 nej då, har dubbel (och trippel) kollat alla sådana inställningar...Misstänker att det helt enkelt är så att dom inte funkar med intel. För att kolla om pluggen är universal kan du högerklicka på component-filen i Finder och välja "Get info". /T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.