DrRobert Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 (redigerat) Hej! Jag ska köpa nytt ljudkort. Jag har idag en mbox (1) som är USB. Tänker jag rätt som flyttar till firewire-landet? Jag söker lägre latency och gärna bättre kvalite. Min budget sträcker sig kanske upp till 4000 eller i dem regionerna. Har kikat lite på tc electronics konnekt 8 och det verkar ha allt jag behöver, någon som är nöjd eller missnöjd med det kortet? Den andra frågan, internt eller externt? Spelar det någon roll om man kör firewire? Om jag Köper externt, spelar det någon roll vad det är för firewire kort jag sätter i datorn?(har ingen firewire just nu). Vilka är mest prisvärda just nu? Jag vill gärna att det ska låta bättre än min mbox så att säga! Tack! Redigerat 20 januari 2007 av DrRobert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 20 januari 2007 Dela Postat 20 januari 2007 Det beror ju på vad du har för behov av in/ut-gångar och sånt. Presonus Firebox är min favorit i den prisklassen, men Terratec Phase X24 FW och Focusrite Saffire är vettiga alternativ de med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrRobert Postat 20 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2007 (redigerat) Glömde skriva, vill ha 2 (eller fler, men behövs inte) in (gärna combo(tele och xlr) och har inget stort behov av många ut. Redigerat 20 januari 2007 av DrRobert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrRobert Postat 20 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 20 januari 2007 Hade varit grymt tacksam för all hjälp jag kan få då jag tänker investera snart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BGGuitar Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Hej! Jag ska köpa nytt ljudkort. Jag har idag en mbox (1) som är USB. Tänker jag rätt som flyttar till firewire-landet? Jag söker lägre latency och gärna bättre kvalite. Min budget sträcker sig kanske upp till 4000 eller i dem regionerna. Har kikat lite på tc electronics konnekt 8 och det verkar ha allt jag behöver, någon som är nöjd eller missnöjd med det kortet? Jag är helt nöjd med mítt firewirekort. 2 fantom-matade xlr-ingångar. Det heter Edirol FA66 och kostar runt 3500. Jag stoppade in ASIO-drivrutiner och har inte märkt några latency-problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Eftersom du har mboc idag, kör Pro tools? Vill du köra Pro tools i framtiden så har du inget Digidesign kort under 4 000:- M-audio korten funkar med Pro tools M-powered versionerna. M-audio Firewire 410 eller Firewire solo. Men jag antar eftersom du tittat på TC så tänker du inte köra Pro tools. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 januari 2007 Dela Postat 22 januari 2007 Vill du köra Pro tools i framtiden så har du inget Digidesign kort under 4 000:- jo, mbox 2 mini, men den har ingen FW.. sorry, ville bara rätta lite grann.. 😎 mbox 2 pro är ju galant.. kostar en liten slant, men det är det sannerligen värt.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.