Jump to content
Annons

Nytt ljudkort

DrRobert

Recommended Posts

Hej! Jag ska köpa nytt ljudkort. Jag har idag en mbox (1) som är USB. Tänker jag rätt som flyttar till firewire-landet? Jag söker lägre latency och gärna bättre kvalite.

Min budget sträcker sig kanske upp till 4000 eller i dem regionerna. Har kikat lite på tc electronics konnekt 8 och det verkar ha allt jag behöver, någon som är nöjd eller missnöjd med det kortet?

Den andra frågan, internt eller externt? Spelar det någon roll om man kör firewire? Om jag Köper externt, spelar det någon roll vad det är för firewire kort jag sätter i datorn?(har ingen firewire just nu).

Vilka är mest prisvärda just nu? Jag vill gärna att det ska låta bättre än min mbox så att säga!

Tack!

Redigerat av DrRobert
Dela på andra sajter

Annons
Hej!  Jag ska köpa nytt ljudkort. Jag har idag en mbox (1) som är USB. Tänker jag rätt som flyttar till firewire-landet? Jag söker lägre latency och gärna bättre kvalite.

Min budget sträcker sig kanske upp till 4000 eller i dem regionerna. Har kikat lite på tc electronics konnekt 8 och det verkar ha allt jag behöver, någon som är nöjd eller missnöjd med det kortet?

Jag är helt nöjd med mítt firewirekort. 2 fantom-matade xlr-ingångar.

Det heter Edirol FA66 och kostar runt 3500. Jag stoppade in ASIO-drivrutiner

och har inte märkt några latency-problem.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Eftersom du har mboc idag, kör Pro tools?

Vill du köra Pro tools i framtiden så har du inget Digidesign kort under 4 000:-

M-audio korten funkar med Pro tools M-powered versionerna.

M-audio Firewire 410 eller Firewire solo.

Men jag antar eftersom du tittat på TC så tänker du inte köra Pro tools.

Dela på andra sajter

Vill du köra Pro tools i framtiden så har du inget Digidesign kort under 4 000:-

jo, mbox 2 mini, men den har ingen FW.. sorry, ville bara rätta lite grann.. 😎

mbox 2 pro är ju galant.. kostar en liten slant, men det är det sannerligen värt.. 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.