browno Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 Hej, jag och mitt band håller på med en lågbudget demo, men har stött på lite problem med trumminspelningen, det ligger ett irriterande Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip i bakgrunden hela tiden, vore tacksam om någon kunde svara så snabbt som möjligt på detta. trummljudet: Your browser does not support the HTML5 audio tag mvh:Bruno. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 Kan inte hjälpa dig lösa problemet, men jag tror att de som kan göra det vill ha/behöver lite info om din utrustning. Vad som använts vid inspelningstillfället, lokal etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wintermute Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 Första gångerna jag lyssnade förstod jag inte vad du pratade om... men sen tänkte jag att det är nog cymballjudet du refererar till. Pröva byta cymbal, och/eller överhängs mikrofoner. Är det en dynamisk mick ovanför trummorna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 Dedär kan du EQa bort tror jag. Högt q-värde och leta efter pipet... Hur det kom dit kan jag dessvärre inte svara på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belial Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 det låter som, eftersom det är "mono" allt ligger i mitten utan separering (panning) hur du nu spelat in det, som att du skulle behöva sära på overhead mikarna, det är cymbalen/erna som skapar detta som en ton då det blandas med resonansen i rummet som sedan blandas i mickarna/micken, detta kommer inte att höras lika påtagligt då du lägger på fler instrument men försök att gör det i ett lite större stereobild panna isär kanalerna så att de olika cymbalerna, pukorna får ett större rum i mixen att låta i. Lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torre Postat 14 augusti 2004 Dela Postat 14 augusti 2004 För mig uppstod det där problemet en gång, då var lösning att rikta overheadmickarna lite annorlunda, hade de typ rakt ner, så jag vinklade upp de lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
browno Postat 14 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2004 vi tejpade fast en bomullsbit på en cymbal och vips så var det borta, tack för hjälpen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.