Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad säger egentligen lagen om man snyltar från en betal-webcast som man av en händelse råkar veta adressen till och som inte är spärrad på något sätt?

Någon som vet något?

ehm, det är alltså inte jag... utan en.. kompis. 😆

Annons
Postat
Vad säger egentligen lagen om man snyltar från en betal-webcast som man av en händelse råkar veta adressen till och som inte är spärrad på något sätt?

Jag vet inte svaret, men generellt sett brukar jag jobba efter principen "utgå ifrån att det är olagligt men gör det ändå".

Postat

Någon som vet något?

ehm, det är alltså inte jag... utan en.. kompis. 😆

Om det är en betaltjänst och den inte är "spärrad på något sätt" känns det som en jävla dålig affärsidé från start.

Alltså deras "lösenord" är en länk via email eller, vad?

Postat (redigerat)

Nej, men sändningen spelas upp i en inbäddad (heter det så på svenska?) spelare (windows media player) på deras site, dit man kommer om man skriver in lösenord och har beställt. Personen i fråga ( 😉 ) gillar inte wmp, så istället högerklickades det på videon, och i properties stod adressen till den snyggt och prydligt. Bara att klistra in i VLC (en annan videospelare).

Sen var det mest en tanke att länken kanske skulle funka vid nästa tillfälle också... trodde aldrig att den skulle göra det.

edit: Första matchen var förresten betalad.

Redigerat av Fidden
Postat

Men vad kan man likna det med? Piratkopiering? Planka på tunnelbanan? Stjäla mjölk från grannen? Stänka på toalettringen? Sitta med örat tryckt mot väggen till grannen som spelar hög musik?

Kort sagt, är det kriminellt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.