DarkActivities Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Hejsan hejsan! đ Undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som vet om det finns nĂ„gon hemsida som man kan besöka dĂ€r man lĂ€r sig att spela synth! đ Eller vanligt piano, jag har en 49 tangentig MIDI klaviatur! .. Om jag t ex har en melodi i huvudet sĂ„ ska jag veta EXAKT var jag ska spela pĂ„ klaviaturen för att fĂ„ fram ljuden đ Hoppas att ni fattar vad jag menar! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Hej, jag undrar om det finns nĂ„gon hemsida dĂ€r man (jag) kan lĂ€ra mig nĂ„gonting nytt som jag absolut inte kan eller har testat förut, som typ fiolbygge eller tunnelbygge i HallandsĂ„sen (för att visa Banverket etc hur man verkligen gör assĂ„) eller lyxpralintillverkning eller knyppling...vad Ă€r det med folk idag? Man mĂ„ste givetvis gĂ„ i lĂ€ra...lĂ€ra lĂ€ra lĂ€ra hos nĂ„gon kunnig person/instutition (kallas för lĂ€rare/pedagog/mĂ€stare) som kan föra ett visst arv eller ett hantverk vidare, det tar vanligtvis nĂ„gra till mĂ„nga Ă„r beroende pĂ„ vad det rör sig om, det hĂ€r med internet---suck...visst kan man fĂ„ byggtips etc men det Ă€r ju en helt annan femma förutsatt att man vet hur man hĂ„ller i en hammare osv! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Majken Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Hej, jag undrar om det finns nĂ„gon hemsida dĂ€r man (jag) kan lĂ€ra mig nĂ„gonting nytt som jag absolut inte kan eller har testat förut? Men, du har ju redan hittat hit! Och vi kan allt frĂ„n mastring, inspelning, mixning och mjukvarusyntar till gengĂ„ngare, söta husdjur och djupa diskussioner pĂ„ natt-timmarna. VĂ€lkommen! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
binary78 Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Vi tackar Florian för den analysen. đ Ja det finns flera stĂ€llen pĂ„ nĂ€tet dĂ€r du kan fĂ„ lĂ€ra dig grunderna i pianospel, t.ex. fingersĂ€ttning och lite notlĂ€ra. SjĂ€lvklart Ă€r det lite som Florian sĂ€ger (om Ă€n lite klumpigt) att vill man bli bra sĂ„ Ă€r det smartare att gĂ„ till en ordentlig lĂ€rare. Piano Nanny Ă€r en sida som fungerar utmĂ€rkt för enklare lektioner. Har dock inte följt sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ jag vet inte hur pass avancerat det blir senare i lektionerna. Du bör ha i Ă„tanken ocksĂ„ att ett 49-tangenters keyboard Ă€r lite i minsta laget för att kunna spela med tvĂ„ hĂ€nder. Det gĂ„r, men oftast sĂ„ vill man ha lite mer utrymme. Jag sjĂ€lv köpte ett stagepiano, 88 tangenters, bara för att kunna lĂ€ra mig spela bĂ€ttre. Det finns ett trevligt program ocksĂ„ som heter Voyetra Teach me piano deluxe, som gĂ„r igenom i stort sett allt, och dĂ€r du har en "virtuell" lĂ€rare som ger dig tips och rĂ„d allt eftersom du kommer vidare. Lycka till. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 19 januari 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 januari 2007 Okej, jag kunde ha specifierat mig bĂ€ttre. Jag vet att det tar Ă„r och dar och lĂ€ra sig att spela synth, piano etc .. Men jag tĂ€nkte dĂ„ pĂ„ NOTER! .. att man kanske kunde lĂ€ra sig pĂ„ den vĂ€gen! đ Köpte en tidning med noter osv osv i för ett tag sen, men kĂ€nner att jag vill ha lite nytt, sĂ„ det var dĂ€rför jag frĂ„gade om det kanske fanns nĂ„tt pĂ„ internet .. och dĂ„ menade jag noter sĂ„klart! đ LĂ€r mig pĂ„ den vĂ€gen. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
binary78 Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Okej, jag kunde ha specifierat mig bĂ€ttre. Jag vet att det tar Ă„r och dar och lĂ€ra sig att spela synth, piano etc .. Men jag tĂ€nkte dĂ„ pĂ„ NOTER! .. att man kanske kunde lĂ€ra sig pĂ„ den vĂ€gen! đ Köpte en tidning med noter osv osv i för ett tag sen, men kĂ€nner att jag vill ha lite nytt, sĂ„ det var dĂ€rför jag frĂ„gade om det kanske fanns nĂ„tt pĂ„ internet .. och dĂ„ menade jag noter sĂ„klart! đ LĂ€r mig pĂ„ den vĂ€gen. Ja bĂ„de Piano Nanny och Teach me piano deluxe gĂ„r igenom notskrift etc. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 19 januari 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 januari 2007 Vi tackar Florian för den analysen. đ Ja det finns flera stĂ€llen pĂ„ nĂ€tet dĂ€r du kan fĂ„ lĂ€ra dig grunderna i pianospel, t.ex. fingersĂ€ttning och lite notlĂ€ra. SjĂ€lvklart Ă€r det lite som Florian sĂ€ger (om Ă€n lite klumpigt) att vill man bli bra sĂ„ Ă€r det smartare att gĂ„ till en ordentlig lĂ€rare. Piano Nanny Ă€r en sida som fungerar utmĂ€rkt för enklare lektioner. Har dock inte följt sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ jag vet inte hur pass avancerat det blir senare i lektionerna. Du bör ha i Ă„tanken ocksĂ„ att ett 49-tangenters keyboard Ă€r lite i minsta laget för att kunna spela med tvĂ„ hĂ€nder. Det gĂ„r, men oftast sĂ„ vill man ha lite mer utrymme. Jag sjĂ€lv köpte ett stagepiano, 88 tangenters, bara för att kunna lĂ€ra mig spela bĂ€ttre. Det finns ett trevligt program ocksĂ„ som heter Voyetra Teach me piano deluxe, som gĂ„r igenom i stort sett allt, och dĂ€r du har en "virtuell" lĂ€rare som ger dig tips och rĂ„d allt eftersom du kommer vidare. Lycka till. Tack sĂ„ mycket!! ska genast besöka den sidan! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ake Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Hejsan hejsan! đ Om jag t ex har en melodi i huvudet sĂ„ ska jag veta EXAKT var jag ska spela pĂ„ klaviaturen för att fĂ„ fram ljuden đ LĂ„ter mer som ett gehörstrĂ€ningsprogram du Ă€r ute efter. Ă ke Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Binary...vaddĂ„ klumpigt, jag sĂ€ger bara som det Ă€r lall lall lallare dĂ€r...skall man lĂ€ra sig nĂ„got ordentligt sĂ„ Ă€r det bara att gĂ„ den lĂ„nga vĂ€gen, om den nu Ă€r sĂ„ lĂ„ng men det tycker tydligen rĂ€tt mĂ„nga eftersom man ser sĂ„nt hĂ€r dagligen pĂ„ forumet! Noter, gehör osv mĂ„ste man dessutom ha fallenhet/naturlig begĂ„vning för, för att kunna ta till sig och utveckla, alltsĂ„ inget för den som Ă€r totalt tondöv eller har noll musikalitet i kroppen...det Ă€r dĂ€rför idrottsmĂ€n hĂ„ller pĂ„ med sitt och (riktiga) musiker med sitt osv! đ Ă Majken skulle försöka vara rolig förstĂ„r jag, du kan vĂ€l lĂ€ra mig allt om studioteknik eftersom du tror att jag Ă€r novis dĂ€r... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Binary...vaddĂ„ klumpigt, jag sĂ€ger bara som det Ă€r lall lall lallare dĂ€r...skall man lĂ€ra sig nĂ„got ordentligt sĂ„ Ă€r det bara att gĂ„ den lĂ„nga vĂ€gen, om den nu Ă€r sĂ„ lĂ„ng men det tycker tydligen rĂ€tt mĂ„nga eftersom man ser sĂ„nt hĂ€r dagligen pĂ„ forumet! Noter, gehör osv mĂ„ste man dessutom ha fallenhet/naturlig begĂ„vning för, för att kunna ta till sig och utveckla, alltsĂ„ inget för den som Ă€r totalt tondöv eller har noll musikalitet i kroppen...det Ă€r dĂ€rför idrottsmĂ€n hĂ„ller pĂ„ med sitt och (riktiga) musiker med sitt osv! đ Ă Majken skulle försöka vara rolig förstĂ„r jag, du kan vĂ€l lĂ€ra mig allt om studioteknik eftersom du tror att jag Ă€r novis dĂ€r... đ Absolut skitsnack Hela musikbranschen Ă€r full med mĂ€nniskor som aldrig tagit en lektion i hela sitt liv. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Binary...vaddĂ„ klumpigt, jag sĂ€ger bara som det Ă€r lall lall lallare dĂ€r...skall man lĂ€ra sig nĂ„got ordentligt sĂ„ Ă€r det bara att gĂ„ den lĂ„nga vĂ€gen, om den nu Ă€r sĂ„ lĂ„ng men det tycker tydligen rĂ€tt mĂ„nga eftersom man ser sĂ„nt hĂ€r dagligen pĂ„ forumet! Noter, gehör osv mĂ„ste man dessutom ha fallenhet/naturlig begĂ„vning för, för att kunna ta till sig och utveckla, alltsĂ„ inget för den som Ă€r totalt tondöv eller har noll musikalitet i kroppen...det Ă€r dĂ€rför idrottsmĂ€n hĂ„ller pĂ„ med sitt och (riktiga) musiker med sitt osv! Tror bestĂ€mt du har fel. Allt handlar om att öva. Man kan öva upp gehör, noter till och med tonsĂ€kerhet om man Ă€r tondöv. Ă Majken skulle försöka vara rolig förstĂ„r jag, du kan vĂ€l lĂ€ra mig allt om studioteknik eftersom du tror att jag Ă€r novis dĂ€r... Sen kanske det dĂ€r med charm och trevligt bemötande Ă€r nĂ„got som vissa kanske Ă€r mer eller mindre begĂ„vade med đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
binary78 Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Binary...vaddĂ„ klumpigt, jag sĂ€ger bara som det Ă€r lall lall lallare dĂ€r...skall man lĂ€ra sig nĂ„got ordentligt sĂ„ Ă€r det bara att gĂ„ den lĂ„nga vĂ€gen, om den nu Ă€r sĂ„ lĂ„ng men det tycker tydligen rĂ€tt mĂ„nga eftersom man ser sĂ„nt hĂ€r dagligen pĂ„ forumet! Noter, gehör osv mĂ„ste man dessutom ha fallenhet/naturlig begĂ„vning för, för att kunna ta till sig och utveckla, alltsĂ„ inget för den som Ă€r totalt tondöv eller har noll musikalitet i kroppen...det Ă€r dĂ€rför idrottsmĂ€n hĂ„ller pĂ„ med sitt och (riktiga) musiker med sitt osv! đ Ă Majken skulle försöka vara rolig förstĂ„r jag, du kan vĂ€l lĂ€ra mig allt om studioteknik eftersom du tror att jag Ă€r novis dĂ€r... đ Tack Florian för du Ă€r min evige mĂ€stare *SARKASM* För fan, det verkar som om du lever i en helt egen vĂ€rld ibland, och gör du inte det sĂ„ försöker du förĂ€ndra den vi andra lever i. Killen frĂ„gade bara om det fanns nĂ„n bra sida pĂ„ nĂ€tet för att lĂ€ra sig noter. Du börjar snacka en massa skit om tunnelbygge. Ăr det ett trevlig bemötande tycker du? Har du aldrig varit nybörjare sjĂ€lv, och haft frĂ„gor? Skulle du vilja ha ett trevligt svar eller ett jĂ€vla svammel som inte vĂ€ger ett smack? Och mĂ€rkte du inte att jag faktiskt höll med dig? Jag sa att vill man bli bra (lĂ€s: duktig) sĂ„ ska man helst gĂ„ till en ordentlig lĂ€rare. Basta! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Tja, det dÀr med att med en gÄng kunna spela melodin man har i huvudet krÀver... övning. Oavsett instrument (utom sÄng/vissling sÄklart). Jag upplevde att den biten lossnade för mej nÀr jag fick i mej lite mer kunskap om tonarter, funktionsharmonik etc... fast dÄ hade jag ju redan hÄllt pÄ att spela piano ett par Är. Jag tror inte det Àr nÄt som sÀrskilt mÄnga lÀr sig snabbare Àn efter minst tvÄ-tre Ärs hyfsat regelbundet spelande, innan dess sÄ trevar man mycket vilket naturligtvis Àr vÀgen till att lÀra sig (och ofta ett rÀtt kul sÀtt att hitta helt nya grejer). Vad jag vet finns det liksom inget "knep", eller nÄt sÀtt att hÄrdplugga den grejen. Man mÄste fÄ ut melodikÀnslan i fingrarna. Kanske kanske att det hjÀlper att hÄlla pÄ en del med gitarr ocksÄ, dÀr man möjligtvis fÄr mer kÀnsla för kromatiken. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 đ ni Ă€r för roliga en del...klart jag mĂ„ste förĂ€ndra er vĂ€rld annars gĂ„r det kĂ€pprakt Ă„t helvete, ta inte allt sĂ„ jĂ€vla allvarligt förresten, jag sĂ€ger bara vad jag tycker och du desecrated, jag har inte sagt att duktiga musiker mĂ„ste ha tagit lektioner, det Ă€r inget nytt att det finns massor med naturbegĂ„vningar, jag sa bara att man inte skall Ă€gna sig Ă„t musik om man Ă€r tondöv/talanglös etc eller inte kan sjunga, detta Ă€r inte riktat emot trĂ„dskaparen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt bara rent allmĂ€nt liksom, tror inte ett smack pĂ„ att försöka tvinga sig till denna kunskap om man inte Ă€r musikalisk frĂ„n början, blir ju nĂ„n sorts robotverksamhet utan sjĂ€l... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Diaks (oregistrerad) Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 (redigerat) Hejsan hejsan! đ Undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som vet om det finns nĂ„gon hemsida som man kan besöka dĂ€r man lĂ€r sig att spela synth! đ Eller vanligt piano, jag har en 49 tangentig MIDI klaviatur! .. Om jag t ex har en melodi i huvudet sĂ„ ska jag veta EXAKT var jag ska spela pĂ„ klaviaturen för att fĂ„ fram ljuden đ Hoppas att ni fattar vad jag menar! đ Hej jag kan varmt rekommendera tvĂ„ dvds som gĂ„r igenom teknik och harmonier etc bĂ„da av: Jordan Rudess ena heter Keyboard Madness och andra heter Keyboard Wizardry. Mvh Diaks Redigerat 19 januari 2007 av Diaks Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
bdatony Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 đ ni Ă€r för roliga en del...klart jag mĂ„ste förĂ€ndra er vĂ€rld annars gĂ„r det kĂ€pprakt Ă„t helvete, ta inte allt sĂ„ jĂ€vla allvarligt förresten, jag sĂ€ger bara vad jag tycker och du desecrated, jag har inte sagt att duktiga musiker mĂ„ste ha tagit lektioner, det Ă€r inget nytt att det finns massor med naturbegĂ„vningar, jag sa bara att man inte skall Ă€gna sig Ă„t musik om man Ă€r tondöv/talanglös etc eller inte kan sjunga, detta Ă€r inte riktat emot trĂ„dskaparen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt bara rent allmĂ€nt liksom, tror inte ett smack pĂ„ att försöka tvinga sig till denna kunskap om man inte Ă€r musikalisk frĂ„n början, blir ju nĂ„n sorts robotverksamhet utan sjĂ€l... đ Jag Ă€r ledsen... man kan visst hĂ„lla pĂ„ Ă€ndĂ„.... SjĂ€lv fick jag inte ens spela blockflöjt i skolan och blev ganska mĂ„nga gĂ„nger hĂ„nad av min musiklĂ€rare. Skam den som ger sig... Lite turneĂ©r, lite studiojobb, lite TV-musik och massa kul har det blitt. Jag har övat och övat och övat. Sen har ju Internet hjĂ€lpt till de senaste Ă„ren med harmonilĂ€ra och sĂ„nt. "Om bara de bĂ€sta fĂ„glarna sjöng skulle det var tyst i skogen" Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 NÄn mer Àn jag som sett den Brittiska dokumentÀren "How Music Works" i 4 50-minutersdelar? Kan varmt rekommendera det! Jag lÀrde mig massor! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Majken Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Ă Majken skulle försöka vara rolig förstĂ„r jag, du kan vĂ€l lĂ€ra mig allt om studioteknik eftersom du tror att jag Ă€r novis dĂ€r... đČ Haha, kram pĂ„ dig! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
DarkActivities Postat 19 januari 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 januari 2007 NĂ„n mer Ă€n jag som sett den Brittiska dokumentĂ€ren "How Music Works" i 4 50-minutersdelar? Kan varmt rekommendera det! Jag lĂ€rde mig massor! Tack för tipset!! hĂ„ller pĂ„ att ladda hem dom nu! đČ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
ynot Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Hej, jag undrar om det finns nĂ„gon hemsida dĂ€r man (jag) kan lĂ€ra mig nĂ„gonting nytt som jag absolut inte kan eller har testat förut, som typ fiolbygge eller tunnelbygge i HallandsĂ„sen (för att visa Banverket etc hur man verkligen gör assĂ„) eller lyxpralintillverkning eller knyppling...vad Ă€r det med folk idag? Man mĂ„ste givetvis gĂ„ i lĂ€ra...lĂ€ra lĂ€ra lĂ€ra hos nĂ„gon kunnig person/instutition (kallas för lĂ€rare/pedagog/mĂ€stare) som kan föra ett visst arv eller ett hantverk vidare, det tar vanligtvis nĂ„gra till mĂ„nga Ă„r beroende pĂ„ vad det rör sig om, det hĂ€r med internet---suck...visst kan man fĂ„ byggtips etc men det Ă€r ju en helt annan femma förutsatt att man vet hur man hĂ„ller i en hammare osv! đČ hum...saklig Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 đČ ni Ă€r för roliga en del...klart jag mĂ„ste förĂ€ndra er vĂ€rld annars gĂ„r det kĂ€pprakt Ă„t helvete, ta inte allt sĂ„ jĂ€vla allvarligt förresten, jag sĂ€ger bara vad jag tycker och du desecrated, jag har inte sagt att duktiga musiker mĂ„ste ha tagit lektioner, det Ă€r inget nytt att det finns massor med naturbegĂ„vningar, jag sa bara att man inte skall Ă€gna sig Ă„t musik om man Ă€r tondöv/talanglös etc eller inte kan sjunga, detta Ă€r inte riktat emot trĂ„dskaparen pĂ„ nĂ„got sĂ€tt bara rent allmĂ€nt liksom, tror inte ett smack pĂ„ att försöka tvinga sig till denna kunskap om man inte Ă€r musikalisk frĂ„n början, blir ju nĂ„n sorts robotverksamhet utan sjĂ€l... đ Florian, du har ju rĂ€tt pĂ„ sĂ€tt och vis men din framstĂ€llande kanske Ă€r lite för rĂ€ttframt för en del. Personligen tror jag inte att du alltid menar allt du skriver riktigt sĂ„ hĂ„rt som kan det kan framstĂ„ för den som lĂ€ser det... jag kanske har fel men jag har aldrig haft nĂ„got personligt problem med det eller med dig, snararetycker jag tvĂ€rtom att du ofta har bra saker att sĂ€ga men blir missuppfattad. Vad gĂ€ller nĂ„gon som Ă€r nybörjare och vill lĂ€ra sig spela sĂ„ sĂ€ger jag go ahead. Det Ă€r ju ingen som har sagt att killen mĂ„ste bli accepterad koncertpianist eller sĂ„... för mig Ă€r det viktigaste att man tillför nĂ„got för sig sjĂ€lv - tycker jag att det jag gör Ă€r bra och kul och stimulerande? Ja, förhoppningsvis. Tycker nĂ„gon annan det? Ja, i sĂ„ fall Ă€r det ju kul! Nej, i sĂ„ fall trist för den personen men sĂ„ lĂ€nge som jag har kul med med mitt musicerande sĂ„ Ă€r det huvudsaken. TyvĂ€rr har jag inga lĂ€nkar att ge ut men öva, öva, öva Ă€r ju alltid ett hett tips hur trĂ„kigt det Ă€n lĂ„ter. Och ha kul medan du gör det! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Rattisarna (oregistrerad) Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 Hej, jag Ă€r rĂ€tt bra pĂ„ att spela piano och nu fick jag en as bra idĂ©! Jag programerar html och ska göra en sida med kurser! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
johle Postat 1 februari 2009 Dela Postat 1 februari 2009 (redigerat) Hejsan hejsan! đ Undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som vet om det finns nĂ„gon hemsida som man kan besöka dĂ€r man lĂ€r sig att spela synth! đ Eller vanligt piano, jag har en 49 tangentig MIDI klaviatur! .. Om jag t ex har en melodi i huvudet sĂ„ ska jag veta EXAKT var jag ska spela pĂ„ klaviaturen för att fĂ„ fram ljuden đ Hoppas att ni fattar vad jag menar! đ Nu talar jag bara för mig sjĂ€lv hĂ€r, men jag lĂ€rde mig tillrĂ€ckligt frĂ„n YouTube för att det ska rĂ€cka för mig nĂ€r jag skapar "musik" (okej, alla kallar iofs inte det jag gör för musik, men iaf đ). Dvs hur man skapar dur/moll-ackord, vad för toner som passar med vilka osv. Nu kan jag Ă€ven skapa lite enklare melodier... Testa dig fram! đ Jag har aldrig tagit nĂ„gra lektioner eller sĂ„, men för ett Ă„r sen hade jag ingen aning om hur man tar ett A-moll och med vilka ackord det passar ihop. Det vet jag nu! Jag gör visserligen mest skĂ€mtsam musik Ă la fjortis, men t.ex. lĂ„ten "Festa Tills Vi Dör" som jag slĂ€ngde ihop för tvĂ„ veckor sen. DĂ€r skrev jag en text som jag sen plockade ut en enkel melodi ur huvudet för. Tog mig tvĂ„ dagar som överraskning inför en fest. Det Ă€r ingen hit, men folk blev glada Ă€ndĂ„ đ http://www.youtube.com/watch?v=Z3_9_VDqJrU Lycka till! MVH Johan Redigerat 1 februari 2009 av johle Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.