Jump to content
Annons

Världens finaste djur


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag vet, egentligen är det en omöjlig uppgift, för jag skulle vilja klassa ALLA djur som världens finaste djur. Men om jag utan rangordning ska plocka några russin ur kakan, som det heter:

Galibalticstorm.JPG

NewFoundlandshund

Buberel_White_parrot.jpg

Kakadua

sibtiger.JPG

Sibirisk tiger

Bisonoxe%20hanne_2_1.jpg

Bisonoxe

29575.jpg

Rådjur

pandagi.jpg

Panda

270px-Kurre5.jpg

Ekorre

kara_panter.jpg

Panter

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Zebrafinkar är fina/söta fåglar!

Här är ett gäng Zebrafink-hanar:

159388555_1fc3cfa414.jpg

Honorna har inte alls lika mycket teckning som hanarna..

De låter som en cykelpump dessutom 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade zebrafinkar och undulater när jag var 11-18 år eller något åt det hållet, och zebrafinkarna förökade sig som kåta kaniner (om de nu förökar sig mkt? 😉)

Men jag fick plötsligt en kull vita zebrafinkar, fastän föräldrarna var normalfärgade, d.v.s. gråa och mönstrade..

Märkligt var det iaf.. 😉

vitensam.jpg

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kattdjur är ju tveklöst de finaste djuren. Svårt att välja ut någon speciell misse, men tigern är otroligt vacker. Har matat en tigerunge med nappflaska i Thailand. Jag ville inte släppa den ifrån mig! Så otroligt söt var den! 😉

Vanliga katter är förstås också med i gruppen.

På andra plats kommer rovfåglarna, som är väldigt vackra och alltid ser så stolta ut. Härliga djur! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Kattdjur är ju tveklöst de finaste djuren. Svårt att välja ut någon speciell misse, men tigern är otroligt vacker. Har matat en tigerunge med nappflaska i Thailand. Jag ville inte släppa den ifrån mig! Så otroligt söt var den! 😉

Vanliga katter är förstås också med i gruppen.

På andra plats kommer rovfåglarna, som är väldigt vackra och alltid ser så stolta ut. Härliga djur! 😲

Är beredd att hålla med!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Häst

Jaguar

Varg

Örn

och FattigmansRollsar (förlåten)

bra smak, Florian.

Claes: Jag kliade en vuxen Jaguar bakom örat på Monaco Zoo för många år sedan. Mäktigt. Den var inom galler, men avståndet mellan pinnarna var gott och väl 20 cm...

*gulp*

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Trevligt med en Jaguar Florian!

Det bästa med märket är nästan deras dåliga andrahansvärde. Nedan följer några exempel:

http://www.blocket.se/vi/10398032.htm?ca=4_s Inköpspriset var säkert minst 650 000.

http://www.blocket.se/vi/10202171.htm?ca=4_s Inköpspriset minst 350 000.

Det sämsta med märket är andrahandsvärdet, menar du väl? Iaf enligt de annonserna.

De två bilarna har gått så långt att de inte är värda mer. Den första är 10 år gammal. Eehhh...då är det inte mycket bil kvar normalt, för en normalanvändare som inte har tid, råd eller lust till bilpyssel. En bil förväntas inte hålla så mycket längre än så, så priserna på 179000 kr resp 99000 kr är inga överpriser. Den andra har kört över 15000 mil. Saftigt det med. Men 99 tusen är kanske lite grann ett fynd för S-Typen.

Konstig annons den första f.ö. Har du ingen bil att byta in mot betalar du 169000, men har du inbyte kostar den 179000 kr.... 🤪

Ber avslutningsvis någon Moderator om att dela denna tråden i två: "Världens vackraste djur" och "Världens vackraste bilar". Efter Vallhagens sagobild blir bra.

Åter till ordningen.

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Det sämsta med märket är andrahandsvärdet, menar du väl? Iaf enligt de annonserna.

De två bilarna har gått så långt att de inte är värda mer. Den första är 10 år gammal. Eehhh...då är det inte mycket bil kvar normalt, för en normalanvändare som inte har tid, råd eller lust till bilpyssel. En bil förväntas inte hålla så mycket längre än så, så priserna på 179000 kr resp 99000 kr är inga överpriser. Den andra har kört över 15000 mil. Saftigt det med. Men 99 tusen är kanske lite grann ett fynd för S-Typen.

Konstig annons den första f.ö. Har du ingen bil att byta in mot betalar du 169000, men har du inbyte kostar den 179000 kr.... 🤪

Ber avslutningsvis någon Moderator om att dela denna tråden i två: "Världens vackraste djur" och "Världens vackraste bilar". Efter Vallhagens sagobild blir bra.

Åter till ordningen.

🙂

Det beror helt på vilket perspektiv man har. Att köpa en ny Jaguar är ju verkligen en dålig ekonomisk affär medan att köpa en begagnad torde vara en bra bilaffär.

Att en Jaguar som är tio år gammal skulle vara förbrukad är nonsens. Ett sådant kvalitetsmärke borgar för lång och god användning under förutsättning att den är välskött. Jämför andrahandsvärdena med de svenska bilmärkena så inser du att en spekulant på en bättre begagnad Jaguar får oerhört mycket bil för pengarna.

Om du vill genomföra ditt köp med en inbytesbil är det inte speciellt märkligt att affärens totala värde blir högre. Så fungerar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Om du vill genomföra ditt köp med en inbytesbil är det inte speciellt märkligt att affärens totala värde blir högre. Så fungerar det.

Ok, så du menar analogt att om jag vill sälja min gamla 15" datorskärm för 700 kr så gör jag det. Men om man jag ska ta emot din fungerande Plasma-TV på köpet dessutom, så måste du betala 1200 kr för min skärm istället?

Det vore ju intressant att veta om det var så, för då fick man ju ännu mer betalt för sin gamla sak bara om man tog emot en annan väl fungerande produkt.

😳

Klart det är ett feltryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Ok, så du menar analogt att om jag vill sälja min gamla 15" datorskärm för 700 kr så gör jag det. Men om man jag ska ta emot din fungerande Plasma-TV på köpet dessutom, så måste du betala 1200 kr för min skärm istället?

Det vore ju intressant att veta om det var så, för då fick man ju ännu mer betalt för sin gamla sak bara om man tog emot en annan väl fungerande produkt.

:rolleyes:

Klart det är ett feltryck.

Inbytespriset på en bil är ju alltid lägre än dess egentliga marknadsvärde.

Kolla exempelvis på dessa annonser:

http://www.blocket.se/vi/10645923.htm?ca=4_s

http://www.blocket.se/vi/9764966.htm?ca=4_s

Det totala värdet för affären blir alltså dyrare om du kommer dragandes med en bytesbil.

Redigerat av Löken
Link to comment
Dela på andra sajter

Claes: Jag kliade en vuxen Jaguar bakom örat på Monaco Zoo för många år sedan. Mäktigt. Den var inom galler, men avståndet mellan pinnarna var gott och väl 20 cm...

*gulp*

"Min" tigerunge satt i knät på mig... En helt otrolig känsla - och så fantastiskt mjuk päls. Det är absolut något visst med att vara nära dessa härliga djur. 😱

Satt också bredvid en vuxen tiger och en vuxen lejonhona, precis intill alltså - och de var helt fria förutom en kedja runt halsen, så att de inte skulle kunna springa iväg (visserligen också med vaksamma och beväpnade vakter intill, men ändå). Lejonhonan var hur go som helst, men tigen fick man inte sitta lika nära huvudet, så den räknades antagligen som farligare... 😱

Min sambo tog också tillfället i akt och gick med på att sätta sig på ryggen på en livs levande krokodil! 😱 Den var inte fullt så söt som katterna... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...