Jump to content
Annons

Betyg  

2 röster

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:Sixteen tons

ARTIST/GRUPP:Ljungman projekt 😄

GENRE:Trashig Blues//akustisk

LÅTLÄNGD:50 sek

KOMPOSITÖR:Merle travis

PRODUCENT:Tom Ljungman

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT:MP3

STORLEK: ca 1 STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:bifogad

Ok gubbs! Detta är en påbörjan på en utav mina favoritlåtar-"sixteen tons", som är orginalt skriven av merle travis.

Låten är mycket inspirerad av CCS och Tom Waits.

min fårga till er om det är någonting som saknas (instrument, reverb etc).

Jag funderar på att lägga på munspel, alt. kraftiga realistiskt blås.

Tack i förhand // Tom

Redigerat av pompe
Annons
Southbound (oregistrerad)
Postat

Riktigt skönt precis min stil...

Ett riktigt gresigt gitarrsolo vore på sin plats.

Låten är väl längre eller?

Postat

Tack så mkt! Joo,låten kommer vara mycket längre, det där e bara en vers.

Gitarsolo, kanske...helst vill jag ha ett munspels-solo. gäller bara hitta en på munspel..

ALLA MUNSPELS-SPELARE (^^) . Jag söker en duktig musker som vill lira ett solo och kompa på munspel. maila mig på tom-lj@hotmail.com

Postat

Tjena.

Vet inte om du missat reglerna för demo postningar..STIM osv..Moderatorerna går nog i taket om du inte har tillstånd från STIM..Har du det, är det bara att ösa på!

Jag väntar med att lyssna,tills jag vet svaret på ovanstående..snopet va?

Skojar bara,jag har lyssnat..En rätt cool version av 16 tons..Lirat den offentligt hur många gånger som helst,men då i en bluesigare tappning.

Mvh

Harmonica mike

Postat (redigerat)

STIM ? Kollade upp det, sorry O_o. en liten unge som jag visste inte om det, vad kostar det att betala STIM då ?

det är endast för privat bruk. Jag vill inte på något sätt tjäna pengar på det, bara komma in på mitt gymnasium 😳😄

Redigerat av pompe
Postat
STIM ? Kollade upp det, sorry O_o. en liten unge som jag visste inte om det, vad kostar det att betala STIM då ?

det är endast för privat bruk. Jag vill inte på något sätt tjäna pengar på det, bara komma in på mitt gymnasium 😆😏

Jag tror det är säkrast att du tar bort låten,tyvärr.

Moderatorerna kommer definitivt att göra det när dom hittar din tråd.Stim tar tillvara alla upphovsrätter till de verk som är anmälda dit.Kolla under punkten för demo postningar,så förstår du.

Om jag inte minns fel så pejade arrangören Stim för att vi skulle få lira cover låtarna när det begav sig..Att spela in dom för eget bruk är helt ok.Men då detta är en "offentlig"sait,och du inte har betalat vad det kostar att få spela in en cover på nåns låt,så är du tyvärr stekt.

Tänker du använda låten som ett intagnings prov till nån musiklinje,så tror jag knappast att nån bryr sig.

Hoppas du blev lite klokare,och lycka till med musiken i framtiden.

Mvh

Micael

Postat

skit också! tack så mkt mike 😏

Postat (redigerat)

hur tar jag bort den 😏

tog bort låten sålänge

Redigerat av pompe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.