Elton Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 hej hej jag har några frågor här som jag hoppas någon påläst människa ska kunna svara på. Jag var in på 4sound i uppsala för ett tag sedan och snackade med en kille om Music production kit och vad jag fattade av han då så är det så att för de ca 5.295,00 kr som det kostar så får man även själva PT med. Det handlar alltså inte om någon uppdatering utan självagrudprogammet kommer med lite mer feats menade han. Jag undrar om detta stämmer och om det i så fall finns någon uppdatering till music production tool kit för mindre pengar om man redan äger PT M-powered? Sen undrar jag också om antalet kanaler man kan spela in samtidigt i PT LE/M-powered. I grundutförande är det bara åtta men jag undrar om man har t.ex. music production kit om det kan vara så att även det kan utökas. Finns det något sätt att kunna spela in mer än åtta kanaler åt gången med PT LE/M-powered? Jätte tacksam om det är någon som vet detta och kan svara //Eric Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 Music Production Toolkit är inget annat än en uppgradering från 32 mono till 48 mono-eller stereospår. Det kräver således att du äger en digidesign/M-audioprodukt av nyare slag och att du har Pro Tools LE/M-powered installerat för att du ska kunna nyttja expansionen. Det som begränsar antalet spår du kan spela in är mig veterligen din hårdvara. Min 002R har exempelvis 18I/O vilket gör att jag kan spela in 18 olika ljudspår. Har du inte mer än 8 om du har ett M-Audio kort så blir det inte mer än så med den hårdvaran. Toolkitet är inget annat än en mjukvaruuppgradering. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 (redigerat) Music production toolkit är en uppgradering för dom som redan äger m-powered eller LE. man får bla 48 stereo/mono spår, multitrack beat detective och massa sköna pluggar. Det finns dock inget litet toolkit för mindre pengar... 😆 Antalet spår du kan spela in samtidigt beror ju på vad du har för interface alltså inte begränsat av programet. Med en 002:a kan man ju tex spela in 18 samtidigt om man använder sig av adat ingångarna med. Edit .... kryckan va snabbe 😆 Redigerat 19 januari 2007 av Bobogura Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elton Postat 19 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2007 ok. då är jag iaf på det klara med fråga ett. Att man inte kan spela in fler än vad man har på interfacet har jag inga problem att förstå. Men det är alltså så att det inte finns någon begränsning i progammet på hur många kanaler man kan spela in samtidigt? mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 januari 2007 Dela Postat 19 januari 2007 ok. då är jag iaf på det klara med fråga ett. Att man inte kan spela in fler än vad man har på interfacet har jag inga problem att förstå. Men det är alltså så att det inte finns någon begränsning i progammet på hur många kanaler man kan spela in samtidigt? mvh pro tools "samtidiginspelningsgräns" sätts av hur många kanaler som ljudkortet har.. vilket med ex digi 002r kan bli upp till 18 kanaler i/o.. sen kan du ha 48 mon/stereospår med MPTK... alltså om du har 56 spår kan du slå ihop ngra o få säg 10 stereo spår o 38 monospår!!!! personligen arbetar jag aldrig med mer än 10 spår.. 😆 på sin höjd 16!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elton Postat 19 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2007 ok. tack så mycket, ja jag tror inte att Musicproduction kitet är aktuellt. Jag planerar att köpa en projectmix och ha extra preamps med adat på. Det jag var rädd för va att PT MP hade en mjukvarugräns för "samtidigtinspelningskanaler" på 8. Det kankse var så att det är mitt Cubase SE som har det. tack för alla svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.