Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan musikvänner.

Har fått blodad tand sedan jag för ett par år sedan vid 53 års ålder blev med i ett "gubbrock"- band. Det är helskoj och vi har haft en hel del sköna spelningar. Men jag vill nu bilda ett litet band med en annan inriktning och kanske tre medlemmar. Själv spelar jag keyboard, och söker nog i första hand sångare och gitarrist/basist. Som tredje medlem gärna sångerska som helst har ett instrument typ flöjt, fiol eller något annat. Ju fler instrument vi har desto roligare.

(Det är ju även tänkbart att någon av de övriga spelar keyboard som jag, variationerna är ju oändliga med moderna keyboard.)

Blues, visor, soul, pop, folkmusik, cool jazz är stilar jag tycker om, gärna tillbakalutat och ballader. Men har inget emot att spinna loss i något fartfyllt ibland.

Spelandet är i första hand för det höga nöjets skull, men självklart hägrar lämpliga framträdanden när tiden är mogen, dock på hobbynivå.

Det finns alltså stort utrymme för en bred repertoar, eller kommer vi fram till något annat kan det bli en smalare inriktning.

Jag är 55 år, ung i sinnet hoppas jag. För mig kan musiker som blir intresserade av detta vara äldre eller yngre, oväsentligt tycker jag om musik är vårt gemensamma språk. Tycker även om att spela in i Cubase, men där räcker tiden sällan till tyvärr för att hinna skapa som jag skulle vilja.

Jag bor i Borås.

Hoppas vi hörs!

:rolleyes:

Lasse

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Tack för tipset. Det är en bra sida som jag nyss gått med på.

Lasse 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.