hanibib Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 hej,,, i need help.. jag har skrivit låtar några år nu, sen jag var 15 är 22 nu,..och har massor på lager, färdiga låtar, små iddeer som jag vill spela in själv. behöver ej vara superkvalite. Min utrustning består av en yamaha PSR 2100, mic som är kopplad till synten, ett ljudkort edirol 24 bit96 kHz och en pc med CubaseSX inlagt, allt detta har jag fått hjälp att installera...jag är helt lost i teknikens värld, 🙁 jag är van att använda datorer och har gått en kort grundkurs i Cubase. har någon förslag på ett enklare program att använda för riktiga nybörjare som vill spela in själv? Tacksam för svar! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 hej,,, i need help.. jag har skrivit låtar några år nu, sen jag var 15 är 22 nu,..och har massor på lager, färdiga låtar, små iddeer som jag vill spela in själv. behöver ej vara superkvalite. Min utrustning består av en yamaha PSR 2100, mic som är kopplad till synten, ett ljudkort edirol 24 bit96 kHz och en pc med CubaseSX inlagt, allt detta har jag fått hjälp att installera...jag är helt lost i teknikens värld, 😕 jag är van att använda datorer och har gått en kort grundkurs i Cubase. har någon förslag på ett enklare program att använda för riktiga nybörjare som vill spela in själv? Tacksam för svar! 🙂 Fast nu har du ju redan SX och har gått en kurs i det programmet. Varför kör du inte med det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hanibib Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 tycker att det är så avancerat helt enkelt... har ingen manual, skulle behöva en på svenska Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnesson Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Och varför köpa SX för ca 8000kr när du inte har anvädning för alla funktioner. Finns ju betydligt billigare alternativ, som troligen är enklare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hanibib Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 ja, det jag menar, har självklar inte köpt sx, skulle aldig ha råd. vill ha ett enklare program för nybörjare, nåt tips?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 (redigerat) Med risk för att bli tjatig men Mackie Tracktion är bland mest lättanvända programmen out there. Låter dig fokusera på låtskrivandet istället för tekniken. Ett annat alternativ är ju att köpa en Mac Mini och använda Garage Band, men det blir ju betydligt dyrare 😕 Redigerat 18 januari 2007 av rainydays Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 ja, det jag menar, har självklar inte köpt sx, skulle aldig ha råd. vill ha ett enklare program för nybörjare, nåt tips?? Upplagt.... 😕 Hihihihi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.