Pluffo Postat 14 augusti 2004 Postat 14 augusti 2004 Jag har börjat fundera starkt på att byta ut min gamla fellödda Sony-Ericsson T100. Tanken slog mig att det kanske finns någon telefon där ute bland alla profithungrika elhandlare som skulle kunna fungera som en liten kompositionsmaskin. Jag vet att Sony-Ericsson Z200 har en komponerare men hur bra den är och om man kan göra polyfoniska melodier med den vet jag inte. Så, min fråga är om det är någon som känner till någon telefon som man; 1. Kan komponera hyffsat enkelt på. 2. Kan göra polyfoniska melodier på. 3. Kan föra över till datorn på något sätt ( IR, minneskort etc. ) 4. Kan skapa en midifil av ens verk så att det lätt kan föras in i sequensern. Nu hade jag inte tänkt använda detta som någon fullfjädrad midikontroll utan snarare som ett litet tidsfördriv om man t ex sitter på bussen eller tåger och degar. Alternativt så vet jag även att det finns program till handdatorer som möjligtvis skulle passa mina behov men en PALM känns lite som en overkill.
sambru Postat 14 augusti 2004 Postat 14 augusti 2004 Jag vet inte direkt vilken telefon det gäller. Men jag vet att det fins en simens mobil som har en ljud redigerare som är gjord av steinberg och som heter någonting med cubase. Jag såg denna mobil på en Geab the phonehouse butik. Men jag vet inte om detta är polyfoniskt eller inte. Knaske är värt en titt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.