Jump to content
Annons

Clavia Nord Electro 2

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Vilket Keyboard Hard Case passar till Clavia Nord Electro 2? Jag tänker inte ha ett Soft Case från Clavia/Annat märke.

En variant är Warwick Rockcase 21728B (118x43x19 cm) €179 (inkl frakt; Music-Town Deutschland))

En annan är Warwick Rockcase 21733B (140x36x14 cm) €179 (inkl frakt; Music-Town Deutschland))

En tredje är Gator G-TOUR ATA G-Tour 76 (130x46x15 cm, 20 kg) $370 +mervärdesskatt; USA)

En fjärde är Gator ATA GK-276R (130x46x15 cm, 12.5 kg) €249 (inkl frakt; Playback Audio, France)

Casen från Gator har mjuka band med kardborreknäppning interiört för att fixera.

Vad har ni att föreslå?

Passar nån av dessa?

112x30x10 cm är måtten på syntetisatorn ifråga, vikt 10 kg.

😕

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Thomann (och även Musicstore tror jag) fixar specialanpassade hardcase till de allra flesta synthmodellerna för en ganska så billig peng. -Tror att en lite enklare variant av ett sånt case till en vanlig 61-tangenters synth kostar ungefär 1000kr!

Så det borde alltså kunna bli billigare än de exemplen du gav, och dessutom behöver du inte bekymra dig om att hitta lämplig storlek... 😮

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Oh Gosh!

Android... och då är det ändå så att de priser jag angett är superbra!! Jag har nämligen frågat vad Musikbörsen och Jam tar för dessa... Och man får lägga på 50% på priserna ytterligare då...

Ska genast kolla upp din källa.

Sagt och gjort. Keyboardcase fanns hos Thomann €145+€15 (frakt)=1500 SEK.

Det blir ju i princip samma pris som för de jag hittat innan, men med Thomann-varianten blir det ju måttanpassat, vilket är utmärkt!! Hos Music Store Köln hittade jag ingenting.

:rolleyes:

Mycket tacksam//:musik

Redigerat av musik
  • 3 veckor senare...
Postat

du kan kolla in Holmberg också, köpte ett case till min motif ES8... den kommer att hålla livet ut! www.hbc.se tror jag dom har... Mått anpassat på milimietern, man kan placera alla handtag dit man vill och konfigurera caset precis efter eget önskemål vilket inte var fallet med thomann 😆 därav priset

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.