Reason_user Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Tjena, Nu när jag sitter o försöker o få igång TLA 5051:an så får jag ett irriterande brus ljud som visar sig komma från den, är det sant? jag har bytt sladd ändrat plats för kontakten kollat jorden allt möjligt för försöka minimera eller få bort bruset, men det försvinner inte de följer med där hela tiden...vet nån vad som kan va felet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 har du jordade uttag i väggen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason_user Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 Ja! jag har fått tips om att inte ha ampern pluggad in i samma utag som datorn..testade de...ingen skillnad...provade o plugga in ampern i ett ojordat uttag, ingen skillnad...jag vet att en annan mixer har fungerat utan brusproblem..kan det vara fel på ampern??? de låter lite orealistiskt...har oxå bytt kabeln mellan ljudkort o amp ingen skillnad...men så fort jag tar ur kabeln från ampern så sluter det o brusa! de som om ampern skapar bruset?? på nåt konstigt sätt som jag inte riktigt begriper mig på? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 kan ju vara en kall-lödning innuti din preamp.. 😆 kan vara allt möjligt också.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason_user Postat 18 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2007 Hmm, jag ska prova pre-ampen nån annanstans för o utesluta något sådant, men finns det något mer jag kan göra förutom det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mirrza Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Du kan koppla ampen på samma 220V uttag som dator, och pröve med att vända ström konnektor för 180 grader-detta ibland löser problemet. Utan jord hmmm 😄 rekomenderar inte! Troligen du skulle behöva transformator för galvaniskt fördelning (eller hur det heter på svenska, sorry) DET löser problemet med "kopplings bruset" i 80-90% fall. MVH Mirrza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 21 januari 2007 Dela Postat 21 januari 2007 Ett vanligt problem, som tidigare sagt: testa olika (gärna korta) kvalitetskablar, olika kontakter etc... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason_user Postat 27 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2007 Jag har testat olika saker, bland annat (utan jord) på ström kabeln osv...och kommit fram till att bruset kommer från maskinen och inte ljudkortet eller någon kabel från ljudkortet eller micen de helt enkelt från apparaten! vad ska jag göra? ska det vara så här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mirrza Postat 29 januari 2007 Dela Postat 29 januari 2007 Hej! Vi försöker en gång till Kan du lyssna på utgång från din amp, hur låter det när den är INTE kopplad till dator? Utan brus? - i så fall du behöver en transformator för att skilja åt galvaniskt din dator och amp. Tips: www.lundahl.se 😉 MVH Mirrza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mirrza Postat 29 januari 2007 Dela Postat 29 januari 2007 En sak till OM du lyssnar på ampen utan inkopplad mic 😉 då är apsolut normalt att det brusar! Mirrza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.