Bajenuffe1 Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Hej, Jag kastade ut mitt kassa Medeli set och har precis fått hem min KORG padKontrol och HERREJÄVLAR vad bra detta funkar till EZdrummer. Jag kommer aldrig mer ha ångest över att sätta ett schysst komp med fills igen, vilket ibland varit fallet. Detta är ju skit smidigt... Jag är ingen MIDI mästare men till och med jag fattar hur detta funkar.. Skickar med en demo till er som e intresserade. Antar att jag inte är själv att ha en så här, men detta är ett ..måste ha! /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Den var riktigt tuff! Sköter du ezdrummer med usb kabel från korgen eller midikabel? Jag har en Boss Dr 770 trummaskin med 16 bra pads som jag vet ska gå att kontrollera ezdrummer med. Är usel på midi så jag vet inte riktigt vart man ska börja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Sköter du ezdrummer med usb kabel från korgen eller midikabel? Det är midi i vilket fall som. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Sköter du ezdrummer med usb kabel från korgen eller midikabel? Det är midi i vilket fall som. Mitt problem är att jag inte har midi in till datorn så jag får väl skaffa ett litet midiinterface. Synd att inte min trummaskin har usb. Det är mest själva midiprocessen att assigna rätt pad till rätt trumljud som jag tror kan bli knepig 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Jag har också en PadKontrol.. jag är också grymt nöjd! smidig liten manick det där. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Ett midi->usb-interface hittar du nog för en 4-500. Använder själv ett sådant (1-kanals, från Edirol) till mitt uråldriga midiklaviatur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 (redigerat) Vad kul det skulle vara om det satt en trummis utanför bilden och spelade egentligen. På filmen alltså. 😎 Men den ser ball ut! Kanske något att köpa när man har råd! Går det förresten att göra så att det till exempel bara är flam på vissa pads? Så kan man köra enkelslag på kaggen och dubbelslag på virveln under samma inspelning? Redigerat 18 januari 2007 av surikatmamma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Vad kul det skulle vara om det satt en trummis utanför bilden och spelade egentligen. På filmen alltså. 😱 Men den ser ball ut! Kanske något att köpa när man har råd! Går det förresten att göra så att det till exempel bara är flam på vissa pads? Så kan man köra enkelslag på kaggen och dubbelslag på virveln under samma inspelning? det sitter nog en trumslagare i ett liverum bakom kameramannen!!! 😉 enligt videon så kunde man ställa in när man ville göra flam.. annars vore det konstigt.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 Ja men när han visade på både kagge och virvel så var det flam på båda, jag undrar om det går att välja vilka pads som det ska vara flam på eller om det gäller allihop! Iofs inte svårare än att spela in flam och inte flam för sig, men det vore smidigt att kunna göra det samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.