Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla!

Är det någon som känner till ett program som kan konvertera:

AC3 - Dolby Digital Wav

Har testat med BeSweet men får det inte att fungera.

-J

Redigerat av Blumlein
Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du vill alltså ha en AC3-stream till 6 separata WAV-filer, har jag förstått rätt? Eller 3 stereofiler?

Om din fråga är, kan man spara nåtslags surroundformat på en standard Audio-CD, är svaret hemskt enkelt. Nej.

Redigerat av tsmalmbe
Postat

Nope, asså jag vill lura DVD:n till att spela upp en AC3 fil (utan bild) på en CDR.

Jag är ingen fena på DSP men tror att det borde vara ganska simpelt.

Postat
Du vill alltså ha en AC3-stream till 6 separata WAV-filer, har jag förstått rätt? Eller 3 stereofiler?

Om din fråga är, kan man spara nåtslags surroundformat på en standard Audio-CD, är svaret hemskt enkelt. Nej.

det går visst!

man kan tex ladda ner dts wav filer från SR och bränna på en vanlig cdr skiva som man sedan spelar i sin dvd spelare.

Postat

Precis! Vad jag har förstått så lurar man DVD:n genom att byta suffix till wav och sedan kasta in nollor där det borde ligga bild-data. Men HUR!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.