Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag jobbar med mina basgångar/sub basar så uppstår det ett VÄLDIGT störande sprak/knaster. Det beter sig som ett eko, det studsar lite.

När jag stänger av ljudet (inte cubase) och tar en liten paus så är problemet borta, för en stund.

Det är inte överbelastning på datorn, jag har övervakat CPU'n å kollat in F12 i cubase (kommer inte ihåg just nu vad den heter). Och det ligger på runt 15-30%, men ändå händer detta.

Jag använder mig ett USB-ljudkort.

Jag blir galen snart,

r.Qvist

p.s

detta uppstår endast i Cubase Sx3, jag har testat med FL-Studio å inga problem..

d.s

Redigerat av sw9
Annons
Postat

Det var ju ett jävligt hjälpande svar..!

Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag har aldrig hört talas om nåt sådant.

Skumt att FL lirar men inte Cubase.

Vilket ljudkort har du?

Och bli inte förolämpad men har du kollat att du har dem senaste drivisarna till kortet?

Jag gissar att det har nåt med ljudkortetsinställningar att göra.

Postat

Tror du inte att jag har tänkt på det? Men jag kanske hoppades lite att det skulle vara någon mer kunnig än du som svarade.

Med den attityden kommer du inte få mycket hjälp...

Postat

Ehhh??? Vaknat på fel sida? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.