Nisse Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 Hej kamrater! 🙂 Så här på kvällskvisten blir man trött och orkar inte sitta och leta efter mått på internet. Istället frågar jag Er forumare: Vilka mått har en vanlig racksynth? (Förmodligen får det inte plats i min lilla hörna i sovrummet, men ändå, hade vart kul att veta så jag kan kolla..) 😉 //Nisse
Claes Holmerup Postat 13 augusti 2004 Postat 13 augusti 2004 19 tum. Det är därför det är ganska vanligt med 19"-rack - eller så är det tvärtom... Vad kom först - hönan eller ägget...? 😉
Nisse Postat 14 augusti 2004 Trådstartare Postat 14 augusti 2004 Skulle behöva veta djupet också..eller det kanske inte finns någon standard när det gäller det måttet? //Nisse
Claes Holmerup Postat 14 augusti 2004 Postat 14 augusti 2004 (redigerat) Djupet kan variera väldigt mycket. Det enda som är standardiserat är bredden, som är 19" - och höjden, som mäts i höjdenheter (HE) och är 1.75". Den djupaste rackenheten jag har för stunden, är ca 33cm djup - men om man ska bygga in det på något sätt, så är det nog säkrast att hålla sig till omkring 40cm för att få plats med kontakterna också. De flesta av mina rackburkar håller sig dock på ca 15-20cm djup (bortsett från kontakterna alltså...). Redigerat 14 augusti 2004 av Claes
Nisse Postat 15 augusti 2004 Trådstartare Postat 15 augusti 2004 Okej, tack för upplysningen! //Nisse 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.