Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Goddagens kamrater...

Tänkte bara informera om att;

11/3 och 15/4 (kl. 15.00-17.00) så finns det möjlighet att gå en "provapå-lektion" i Nyckelharpa, på Musikmuseet i Sthlm. Begränsat antal platser, instrument finns att låna där. Skynda att boka :rolleyes: Ett utmärkt tillfälle att testa nåt nytt.

Vi syns där.

Länkar;

Musikmuseet kalendarium

Edit;

lite strul me länkar...

Men, gå in på kalendariet och titta på dom datumena som står skrivna ovan...

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat

pff, jo det skulle jag allt behöva. testade en kompis nyckelharpa häromdan. inte lät det vackert inte. man kan ju inte tro att jag spelat fiol en gång i tiden med den stråkföringen.

stockholm är ju lite långt bort. ska se om man kan kombinera det med något annat kanske.

Postat
Men tack så mycket för att du håller kursen så nära mig.

😳

:rolleyes: Deklart... blir lite väl långt för två timmars kurs...

Men, hör av dig om du är på väg söderut så ska vi nog kunna fixa ihop något...

Postat
pff, jo det skulle jag allt behöva. testade en kompis nyckelharpa häromdan. inte lät det vackert inte. man kan ju inte tro att jag spelat fiol en gång i tiden med den stråkföringen.

stockholm är ju lite långt bort. ska se om man kan kombinera det med något annat kanske.

Var håller du hus då?

• 3 veckor senare...
Postat

Fräsig reklam 😳

" Magnus Holmström, världsmästare i nyckelharpa, lär ut grunderna i att spela nyckelharpa.

Instrument finns att låna. "

F.ö. är det ESI som står för instrumenten?

Postat
Goddagens kamrater...

11/3 och 15/4 (kl. 15.00-17.00) så finns det möjlighet att gå en "provapå-lektion" i Nyckelharpa, på Musikmuseet i Sthlm. Begränsat antal platser, instrument finns att låna där. Skynda att boka 🙂 Ett utmärkt tillfälle att testa nåt nytt.

Vi syns där.

Länkar;

Musikmuseet kalendarium

Edit;

lite strul me länkar...

Lämnar du någon garanti att man kan spela när man går därifrån... 😆

Skämt åt sido... Kul idé... 😳

Postat
Goddagens kamrater...

11/3 och 15/4 (kl. 15.00-17.00)  så finns det möjlighet att gå en "provapå-lektion" i Nyckelharpa, på Musikmuseet i Sthlm. Begränsat antal platser, instrument finns att låna där. Skynda att boka  😉  Ett utmärkt tillfälle att testa nåt nytt.

Vi syns där.

Länkar;

Musikmuseet kalendarium

Edit;

lite strul me länkar...

Lämnar du någon garanti att man kan spela när man går därifrån... 😆

Skämt åt sido... Kul idé... 😳

Oh-ja.... Det kommer att läras ut material för minst en timmes konsert, tror även att kungen skulle komma dit och dela ut medalj till den bästa eleven... "för tonkonstens främjande" .. mässingsorkester å hela klabbet 🙂

..nja... men man kan iaf få en lite försmak om hur en nyckelharpa funkar... Kan även tillägga att det är betydligt enklare än det ser ut. Spelar man dessutom ett eller flera instrument sen tidigare, så fattar man ganska snabbt hur det funkar.. lite finslipning på det så... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.