ml1998 Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 LÅTNAMN: 12 Gauge ARTIST/GRUPP: Prospect GENRE: Alternative Rock LÅTLÄNGD: 4:48 KOMPOSITÖR: Theo Weithz PRODUCENT: Martin Ljungqvist & Theo Weithz MEDVERKANDE: Theo Weithz, Martin Ljungqvist, Christian Wallin & Gustaf Appelkvist INSPELNINGSÅR: 2007 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.6 MB STATUS: Skiss/hemmainspelning LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skulle uppskatta kommentarer på mixen, framförallt relativa volymer, EQ och panorering men även annat. Stort tack på förhand /Martin + resten av Prospect
Valdez Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Intressant låt! Musiken känns lite luddig och trummorna låter fjuttiga...mer kraft i anslagen kanske. Gillar sången, den låter egen.. Bra låt! lycka till..😎
Light Head Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Lite för lite tryck i trummorna, men en kul och medryckande låt! Kanske dra på med lite högre tempo på sången oxo? Gillar skarpt!!
ml1998 Postat 17 januari 2007 Trådstartare Postat 17 januari 2007 OK. Har lagt kompressor på trummorna och därmed också ökas dess volym. Har också lagt multicompressor på slutspåret och genom det också förbättrat EQ:n. Tycker jag då... Låtlänk: Prospect - 12 Gauge (utkast 2) Vill gärna höra vad ni tycker. Tja
Jejje Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Den högra gitarren tar över allt. Sänk den! Annars en bra rocklåt!
Nad Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Skulle det vara likt nåt annat så tänker jag på T-Rex live. De kunde låta så jävla tunga att de bara inte var sant. Sångrösten här tenderar att vibrera lite ala Marc Bolan (bless him!). Jag tycker dock att gitarren kan dras ner en bit och upp med sången något. Detta känns obalanserat i mixen, som annars låter skitskön. Nad
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.