Stevie (oregistrerad) Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Hej Jag undrar om det finns kaggepedaler som är mer "snabbspelade" än ordinära pedaler. Har försökt få mer respons i min Tama pedal genom olika experiment utan att lyckats särskilt bra. Vet att det till stora dela handlar om teknik när man spelar men det borde väl finns pedaler som är bättre för ändamålet än andra? Har sett att det finns ett komplement till pedal som heter något i stil med Vurp. Men det känns som lite fusk. Har du någon idé på pedal alternativt hur man får till sin egen pedal till att bli mer snabbspelad? Är inte intresserad av dubbelpedal Tacksam för tips och idéer Stevie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Provade en Axis i förrgår när polaren äntligen fick sina prylar till Sverige. Dubbelpedal i och för sig (vilket jag inte kan hantera), men herrejävlar vilken pedal. Helt sinnesjuk! Enligt honom: "Once you've got it, there is now way back." I övrigt har han oftast DW prylar på turnéer men sin Axis släpper han inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Axis longboard är ju världens mest använda pedal inom snabbakaggar-genrer.. personligen tycker jag pedalen är tråkig och för att inte glömma, sjukt ful för den delen med!!! kör med sonors nyaste pedaler.. ruggigt sköna, ganska fula dom me, men sköna som fan!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Sitter du och tittar på fötterna när du lirar trummor? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Sitter du och tittar på fötterna när du lirar trummor? 🙁 haha lätt. jag koncentrerar mig på vad jag gör!!! hehe.. 😄 tycker även att longboard tar för mkt plats...!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 Min förra pedal hade en rem mellan fotplattan och klubbfästet jag testade att göra egna remmar i olika längder och pedalen blev otroligt snabb och lättspelad. Billigt och enkelt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wovenhand Postat 30 januari 2007 Dela Postat 30 januari 2007 Imho är DW mer snabbspelade än t ex Tama. Föredrar dock Tamas pedaler då de ger mer kraft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fletcher Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 Hej Lite ny här på detta forum.... Såg att du letade efter bra bd-pedaler. Kör själv Yamah, men prövade en DW5000 Pedal, kändes stabil, men eftersom jag spelar i sockar så tycker jag att själva loggan skaver lite mkt under foten :-), mendäremot fanns en DW9000 pedal tillgänglig oxså. Något som jag bara Måste rekommendera! Hade jag haft pengarna, skulle jag inte tveka... Självklart är smaken som baken, men jag gillar den starkt... det jag gilalde var att man kunde bygga upp under hälen och få riktrigt stöd... Så om du har vägarna förbi en trummbutik, kolla in den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dahla Postat 21 juni 2007 Dela Postat 21 juni 2007 jeg ville ha sjekket ur Pearl sine Eliminator-pedaler jeg. Der kan du bytte cam'er som du selv vil, og forandre hele følelsen av pedaler med enkle grep! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.